Известие

Collapse
No announcement yet.

Пастиране..

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    poznai,

    Верно е че сме утре ама малко работа ми се отвори...рожден ден имам и знаеш как

    НЕ бързайте да взимате пасти и да си пастирате колите сега...времето не е подходящо за това освен ако нямата топъл и сух гараж!!!

    За да се пастира добре една кола трябва да започнете от миенето, евентуално да използвате полир паста за по-стари коли, Евентуално да използвате паста за драскоти и следи от камъчета и чак накрая да пастирате колата с Вакса.

    Почваме от миенето, което е доста важно за доброто полиране. Най-добре сам да измиеш колата. Почти няма автомивка където да мият колата качествено.

    За целта ти трябват.

    1.Две или три гъби. Едната гъба трябва да е с дебели "дупки" за да обира по-едрите песъчинки без да драска боята. След това с по-финна гъба тоест с по-малки "дупки" се чистят петната от масло и други мазнини по колата на второто миене. С третата гъба се мият само джантите. МНОГО Е ВРЕДНО с една и съща гъба да се мият джанти и самата кола...саждите от накладките са много опасни и много нараняват лака. За това тази гъба трабва да я ползваш само за джантите (има и много тънкости за миене на джанти ама там няма да навлизам в подробности за сега).

    Съвет: ако видете някой на автомивка с един и същи разтвор да ви мие джантите и самата кола...или по-лошото да изтърка джантите и от там самата кола..му изкъртете главата незабавно. По джантите освен опасните сажди от накладките се събират и най-големите песъчинки.

    Миенето с гъбата също си има своята техника. Никога не правете кръгови движения с гъбата от тях и най-вече от стари гъби "лош" (мръсен) разтвор се получава така наречения ефект на паяжината. Гъбата се движи първо в посака към предницата на колата, за да махне мърсотията която се е набила по лака и после на страни по широчината на колата...това е важно за пурвото миене със шампоана. На второто с финната гъба няма значение посоките въпроса е да не са кръгови движенията.

    Полезен съвет: по бензиностанцйте на ОМВ се продават гъби на СОНАХ които от едната страна са финни а от другата са едри тоест за първото миене. Струват около 4лв. Гъбата е хубава да се смена веднага щом се почне да се захабява. Никога на позвайте гъбата с която миете колата за миене на джантите, защото едрите песъчинки и саждите нараняват гъбата. За джантите може да ползвате всяка гъба с по-едри дупки..колкото по едри толкова по-добре.

    2.Шампоана....
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

    Comment


    • #17
      2.Шампоана е второто от двете най-важни неща за подръжката на вашата кола. До преди няколко години Ферари не даваха на свойте клиенте да мият колите си с какъвто и да било шампоан, само с вода и хубави гъби.

      Лошият авто шампоан вреди на колата страшно много особено ако боята на е металик. На повечете автомивки се ползва гадно веро за домашни потреби от което може да ти падне доста бързо лака (от там и боята...на един позната му свалиха "никела" от предната решетка на Мерцедеса...човека побесня)...и да се получи матов ефект. В най-добрия случей се ползват ефтини шампоани. Ако ги питаш естествено казва, че ползват скъпи ....безконтактното миене е най-опасно там се ползват много силни шампоани. ТА да се върнем....

      На БГ пазава за съжеление липсва избор на добра авто козметика. Единственото по-читова което се намира са продуктите на СОНАХ (които на нашият пазар можеби са най-добрите но като цяло не са нешо кой знае какво и те). Има няколко вида шампоани на СОНАХ...за "всекидневно" миене, които е добър за първото миене. Има и за мръсни петна от масла и т.н. което е добър за второ миене но не се преповъчва за често миене на колата. Аз лично ползвам един на СОНАХ който е концентрат и според това колко ми е мрасна колата си го разреждам. Накъде към 8-10лв. е.....Хубаво е разтвора с шампоана да се сменя често, за да не стане водата в него много мръсна и с много песъчинки. Естествено това зависи от колко е мръсна колата...но щом ще я пастираме е добре няколко пъти да смениш разтвора.

      колата се мие от горе на долу...Таван>преден и заден капак> врати и калници>праговете>джанти
      sigpic
      Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
      " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
      "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

      Comment


      • #18
        3.Подсушаване: Хубаво е да имаш добра гюдерия от естествена кожа (трудно се намира...аз днес отворих една коята ужким беше хубава и останах много разочерован...оставя власинки на всякъде )...

        Тоест добра гюдерия и евентуално можеш да си вземеш силиконова четка като тези на автомивките...около 30лв. струва.

        Много е ВАЖНО колата да е перфектно изсушене и да се НАМИРА на място където НЯМА ПРАХ...тоест ако имаш къща извън гръда или си далече от голями улици е най-добре. Защото прахта която ще се остане по колата след това ще ти надраска колата до като я пастираш.

        Така, че да направиш цялата тази процедура на не прашно място е много важно.

        4.Пастирането...тия дни ще пиша...но много накратко за стара боя трябва полираща паста и вакса....и двете имат няколко вида за силно захабени и за слабо, както и за драскотини. КАто се полира трябва да изъхне...най-добре 24часа след това се пастира с Вакса и се чака и пак един ден (тук чакането е от голяма значение) най-добре се пастират коли при 20градуса....това е много накратко

        СОНАХ имат няколко вида и са доста добри...Аз искам да се докопам до една немска ама...за сега нема...ще си я поръчам от Германия.

        НЕ БЪРЗАЙТЕ С ПОКУПКАТА НА ПАСТИТЕ И ПАСТИРАНЕТО.
        sigpic
        Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
        " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
        "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

        Comment


        • #19
          А честито помъдряване тогава

          Благодаря за изчерпателния отговор.Много от нещата не ги знаех.Исках тази събота да я намажа или по-точно петък с/у събота за да може да престои така и в неделята да я намажа с ваксата щото иначе трябва да чакам чак до другата седмица.

          Та ако може да ми кажете какво да купувам утре най-късно щото нямам търпение да я намажа Ще я измия ръчно мисля само с вода и гъба и ще я бутна в гараж и там ще я оправям.

          Споменаха ми и за някаква силиконова паста че се мажела първо,после полирпастата и накрая ваксата.

          Comment


          • #20
            Ми щом бързаш толкова ))

            1.SONAX Xtreme Polish & Wax 3 progressive.... Полир паста

            2.SONAX Xtreme ActiveShampoo 2 in 1....Шампоан

            3.SONAX Xtreme Wax 1 full protect.....Вакса

            4.SONAX MultiSponge....гъбата с двете лица

            Използвай памучни парцали, но не кърпи за баня...те имат много голями гранули (не знам дали това е точната дума) които ще надраскат боята. Движанията пак не трябва да са гръгови!!!

            п.с: силикона го избягвай...
            sigpic
            Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
            " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
            "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

            Comment


            • #21
              Ок много 10х Ще пробвам да снимам какво ще направя

              Comment


              • #22
                Освен Сонакс има и едма много добра алтернатива - малко е по-скъпам, но пък е за шир пазар - Това са SIMONIZ на HOLTS имат различни полири и пасти стават и за обикновенна боя и металик.

                Comment


                • #23
                  http://www.samarins.com/maintenance/bodymain.html#wash
                  по надолу на този саит ще видиш как се премахват следи от камъчета и т.н.
                  sigpic
                  Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                  " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                  "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                  Comment


                  • #24
                    Ето един доста добър саит за чистене на коли, полиране и т.н.

                    http://www.autopia-carcare.com/

                    Има много важни и интересни неща...ако не разбирате англиски ще превеждам

                    Ето за полирането:

                    http://www.autopia-carcare.com/inf-polishing.html

                    За ваксирането:

                    http://www.autopia-carcare.com/inf-wax.html

                    За миенето:

                    http://www.autopia-carcare.com/inf-wash.html
                    sigpic
                    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                    Comment


                    • #25
                      Като чета темата и направо почнах да си мечтая корифея на миенето на коли (КГБ) да ми измие италянката
                      97'Alfa Romeo 145 1.6 BOXER - Sold Out
                      02' FIAT PALIO 1.2 Weekend
                      Accord i-ctdi 2.2 Executive

                      Comment


                      • #26
                        Олеелееее а бе КГБ ти си имал цял докторат за миене на автомобили

                        Comment


                        • #27
                          А имате ли информация с какво е най-добре да се почистват пластмасови прагове, лайсини по броните и т. н.?
                          А също и за полиране на двигатели?
                          Alfa Romeo 155 1.8TS
                          Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

                          Comment


                          • #28
                            Не е кой знае колко сложно, но трябва много да внимаваш да не намокриш някое "електронна" кутия...можеш да ги обвиеш в найлонови пликчета. След това загравяш леко двигатела, до като можеш да го докоснеш без да се опариш...след това пръскаш с почистващия препарат гледай да не е много силен....и след това поливаш обилно с вода....след което с помоща на парцал подсусаваш всичко което можеш...чакаш няколко минути да изсъхне двигателя съвсем и го палиш за около 5мин...след това вече слагаш препаратите за блясък и т.н.


                            http://www.autopia-carcare.com/inf-engine.html
                            sigpic
                            Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                            " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                            "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от KGB
                              Ми щом бързаш толкова ))

                              1.SONAX Xtreme Polish & Wax 3 progressive.... Полир паста

                              2.SONAX Xtreme ActiveShampoo 2 in 1....Шампоан

                              3.SONAX Xtreme Wax 1 full protect.....Вакса

                              4.SONAX MultiSponge....гъбата с двете лица

                              Използвай памучни парцали, но не кърпи за баня...те имат много голями гранули (не знам дали това е точната дума) които ще надраскат боята. Движанията пак не трябва да са гръгови!!!

                              п.с: силикона го избягвай...
                              Абре Петко защо толкова се кефиш на Сонакс.Тази марка не 4ак това за което я мислиш .Все пак аз мога да потвърдя 4е Сонакс имат доста гадни продукти например шампоана е толкова сух и вреден за ръцете 4е неможеш да си представиш .а и пастите не са 4ак толкова добри.Например пастите на 3М са доста по добри а има и такива за едини4ни полиране.Аз му препоръ4ах Turttle wax защото са евтини и доста добри. Не ми се сърди ама мисля 4е съм поне малко компетентен по този въпрос/не казвам 4е ти не си компетентен/а и просто си изказвам мнението и искам да помогна на 4овека да мине по тънко
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment


                              • #30
                                По-тънкото минаване знаеш винаги до къде води

                                Никъде не съм казал, че Сонах са най-добри...но от това което съм откривал в София като продукти включително ТуртелВакс и 3М, Сонах са по-добри...не според мен, а според доста класиций които съм гледал по нета.

                                На предишните ми коли съм пробвал почти всичко и от Сонах съм най-доволен. Това си е лично мое мнение...на Алфа нищо друго освен Сонах не бих ползвал.

                                Пробвах няколко препарата против изпотяване на прозорците единствено Сонах имаше видим ефект.

                                По автомивките не знам какви шампоани ползват но на повечето който съм ходил си ползват веро...естественото като ги пъташ ти казват,че ползват специални шампоани...Като им задеш въпрос от коя марка и те

                                Иначе шампоаните на Сонах са едни от добри според доста хора (говоря за извън БГ).
                                sigpic
                                Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                                " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                                "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                                Comment

                                Working...
                                X