Известие

Collapse
No announcement yet.

JTD и неговите особенности

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • JTD и неговите особенности

    Здравейте .
    След , като вече я нямам старата 33-ка която исках да си стегна, започнах да обикалям автокъщите в СФ , за да си търся друга АЛФА.Насочил съм се към модела 146TD и JTD след феислифта (много ми допаднаха лайсните около уредите и другите козметични гъдели). След прегледа на обявите в МОБИЛЕ.БГ си харесах някои и днес в дъжда обикалях Гледките които видях не бяха от наи-добрите . По обявите ги пишат ПЕРФЕКТИ и незнам си какво , но аз останах с убеждението че едва ли не са им ги подарявали в чужбина, да не кажа че са им плащали да ги вземат. .............
    Имам един въпрос днес гледах коли с двигатели JTD и ми направи впечатление следното . Когато двигателят е запален и се отвори капачката за доливане на масло в него , от там духа та си е е***о мамата (масло не хвърля). Според мен и един мой познат, това не е нормално...... Нека някой, който разбира и/ или е карал кола с такъв мотор ,да ми обясни тънкостите при избора на този тип двигатели. Не ми се дават 6000+ за да карам колата после при майстори , че ще ми излезе колкото да си зема мечтаната 147 JTD.

    П.П. Благодаря на всички, които ще ми дадът някаква полезна.информация. Все пак искам да карам Алфа.
    Алфа 33 - 1.4 I.vE.ta BOXER - 92г - изгубена завинаги
    Мерцедес С180

  • #2
    Олеле пак ли...

    Аре да отворим капачката на маслото на колкото кажеш чистак нови дизелови коли и да видим дали духа? Искаш ли?

    Духа, та се не трае. Преди малко палнах Волвото ХС90 D5 в гаража - на 27 000 км и малко повече от година. Духа дасиебемайката, чак ми развява перчема.
    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

    Comment


    • #3
      Pinko - не се сърди , но аз исках мнение. Не разбирам от дизели, не че от бензиновите разбирам повече. Стори ми се странна тая работа и питам дали е нормално ......... Другото което беше странното при едната е , че вътре в купето ПРИ НИСКИ обороти , звукът беше доста гаден (басов) , като в купето беше по силен отколкото пред отвореният капак...... Незнам до колко трябва да е шумно и т.н.
      След като разбираш , би ли ми казал, какво да гледам при покупката на кола с такъв мотор . Това исках да разбера ....... и казах че ми се вижда странно да "вееее" от тази капачка.

      п.п. В момента си търся във форума подобни теми. М/у другото , онзи ден попаднах на тази тема в чужд форум: http://saab-club.com/forum/viewtopic.php?p=3439 . Там хората също питат , но когато им е обяснено точно и конкретно - въпросите спират.

      По дадена тема колкото е по-изчерпателна информацията, толкова по малко се пита по нея за в бъдеще. (лично мое мнение)
      Алфа 33 - 1.4 I.vE.ta BOXER - 92г - изгубена завинаги
      Мерцедес С180

      Comment


      • #4
        аз не съм разбирач ама да кажа и на мойта как е,(не бях отварял тая капачка преди дая взема само да отбележа) и като отворих чак се сртеснах, взе да хвърчи масло и... абе мамата си е..ло, оказа се че има вал който минава отгоре и си пръска съвсем нормално, на зета на пасата 2000г пак духа. и аз доста бех чел за покупка на дизел на старо и пишеше че не трябва да духа ама това май е само за старите дизели, ама незнам по какви други критерии трява да се гледа за читав двигател
        та туй от мен
        alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
        Honda Hr-v 4x4 1.6

        Comment


        • #5
          Харесваш си колата, правиш добър външен оглед (може с помощта на някой познат-разбирач), караш я на свястна диагностика (компютър + окачване) и после мислиш.
          При началния външен оглед се гледа турбината за сериозни омаслявания, пушеци от ауспуха, шумове разни...Но това е само прима виста. Обективната оценка можеш да си направиш едва след диагностиката.
          Аз лично не можах да я закача на компютър моята, когато я купувах. Просто нямаше сервиз, където да я видим. Взех я така, на риск, но доста задни мисли ми минаха покрай това
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Re: JTD и неговите особенности

            Колега на съвремените дизели не е препоръчително да се отваря въпросната капачка...направи диагностика с подходяща апаратура...
            само с гледане на капачката нищо не можеш да прицениш..

            Първоначално публикувано от _Krasi
            Здравейте .
            След , като вече я нямам старата 33-ка която исках да си стегна, започнах да обикалям автокъщите в СФ , за да си търся друга АЛФА.Насочил съм се към модела 146TD и JTD след феислифта (много ми допаднаха лайсните около уредите и другите козметични гъдели). След прегледа на обявите в МОБИЛЕ.БГ си харесах някои и днес в дъжда обикалях Гледките които видях не бяха от наи-добрите . По обявите ги пишат ПЕРФЕКТИ и незнам си какво , но аз останах с убеждението че едва ли не са им ги подарявали в чужбина, да не кажа че са им плащали да ги вземат. .............
            Имам един въпрос днес гледах коли с двигатели JTD и ми направи впечатление следното . Когато двигателят е запален и се отвори капачката за доливане на масло в него , от там духа та си е е***о мамата (масло не хвърля). Според мен и един мой познат, това не е нормално...... Нека някой, който разбира и/ или е карал кола с такъв мотор ,да ми обясни тънкостите при избора на този тип двигатели. Не ми се дават 6000+ за да карам колата после при майстори , че ще ми излезе колкото да си зема мечтаната 147 JTD.

            П.П. Благодаря на всички, които ще ми дадът някаква полезна.информация. Все пак искам да карам Алфа.

            Comment


            • #7
              Re: JTD и неговите особенности

              Първоначално публикувано от gurumxx
              Колега на съвремените дизели не е препоръчително да се отваря въпросната капачка...
              шошо
              и кво им става на съвременните дизели като се отвори въпросната капачка?
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #8
                Re: JTD и неговите особенности

                Първоначално публикувано от търтей
                и кво им става на съвременните дизели като се отвори въпросната капачка?
                Ше та опръска
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Re: JTD и неговите особенности

                  Първоначално публикувано от trustworthy
                  Първоначално публикувано от търтей
                  и кво им става на съвременните дизели като се отвори въпросната капачка?
                  Ше та опръска
                  баце ако знаеш помпадюзата как яко фърга масло като отвориш капачката не е истина
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #10
                    Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтатаЗапалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудноВторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря на всички , който писаха по темата. Искам да отбележа следното:

                      Днес гледах пасат 3-ка (бензинов) - създаваше вакум на капачката (дърпаше я към гърловината) и Алфа 146 TD - също създаваше вакум на капачката (дърпаше я към гърловината) . А вчерашните JTD-та я бутаха . Още веднъж казвам АЗ не разбирам , просто споделям , какво съм забелязъл и искам съвет от разбиращите.
                      Все пак , като взема кола от автокъща то ще е на риск. След като я платя и сложа номера чак ще мога да я закарам на диагностика Тогава обаче вече ще е късно. За това се интересувам сега за признаците по който си личи, че двигателя е ЩО ГОДЕ ЧИТАВ. Не говоря за ДЕБИТОМЕРИ, сонди и т.н. Просто не искам да бутам мотора за сегменти, валове или бутала .......

                      Досега едно нещо съм разбрал от форума , и то е да гледам турбината дали е много омаслена (не било голям проблем но все пак ....)
                      Алфа 33 - 1.4 I.vE.ta BOXER - 92г - изгубена завинаги
                      Мерцедес С180

                      Comment


                      • #12
                        Малко добавяне къкмколегата обикновено маслото с присадка има много странене (ГАДЕН ) мирис доста по различно от нормалното масло.
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #13
                          Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията. Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.

                          Comment


                          • #14
                            Дизел!

                            Колега _Krasi, всичко което е написал колегата stefi е вярно, дори мисля че във Фиат форума ги има същите полезни съвети с повече подробности! Намери ги и ще ти станат ясни много неща при покупка на дизелов автомобил!
                            Карам си петата Alfa - Romeo & Giulietta-почти безпроблемно, и никога не се отказвам!!!И едно МИТО за съпругата !

                            Comment

                            Working...
                            X