Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Така описано излиза, че се пали по 1 свещ само. За CF2.
    И не разбрах в края на изпускането (4-ти цилиндър) защо ще палим? Какво има да гори там?
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #92
      Хрумна ми нещо!Да разгледаме само два от цилиндрите.Например 1 и 2.Елемента на забавянето на малките свещи може да се постигне много лесно без излишни датчици и прочие.Просто на едната бобина се свързват големите,а на другата малките.Така компа,само по показанията на импулсния датчик,може да дава всякакво закъснение на малките свещи.Ясно е,че половината импулси,когато буталата са в ДМТ ще е на халост,но те и без това си работят така!Чакам мнения!
      Last edited by mordohy; d.m.y г., 19:12.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #93
        Точно това се опитваме да обясним- само, че за 1-ви и 4-ти цилиндър. Това е схемата.
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
          ...
          CF2 мотор, ред на работа 1-3-4-2
          1-ви цилиндър на компресия пали голямата свещ съответно 4-тия е на изпускане там се пали малката и обратното
          /едновременно пали в 4 цилиндър (такт изпускане) голямата и в 1 цилиндър (такт сгъстяване) малката/ надявам се това означава думата обратното
          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
          3-ти цилиндър на компресия пали голямата свещ съответно 2-рия е на изпускане там се пали малката и обратното
          /едновременно пали в 2 цилиндър (такт изпускане) голямата и в 3 цилиндър (такт сгъстяване) малката/ надявам се това означава думата обратното
          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
          CF3 мотор, ред на работа 1-3-4-2
          1-ви цилиндър е на ГМТ пали голямата и малката свещ
          1-ви цилиндър е на ДМТ пали голямата и малката свещ
          и така за всеки един цилиндър.
          Тука нещо не разбирам колега защо трябва да пали и в ДМТ 1-ви цилиндър? Да не би да сте се объркали и да сте имали предвид че е в ГМТ такт изпускане на 1 цилиндър? Може би греша, но един четиритактов двигател прави четирите такта за 720 градуса!
          Както и да е мисля, че съм наясно как пали още, както видях ел.схемата!
          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
          Датчиците за ГМТ и ДМТ са определящи кога да пали.
          Според мен, е необходим само един датчик на хол на единият разпределителен вал за да се определи кой цилиндър е в ГМТ за ECU. Доколкото си спомням на 156 е на "изпускателния" тъй като на "смукателния" е вариатора!
          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
          Относно инфото за гориво въздущната смес съм я чел от http://paultan.org/archives/2006/09/...ed-test-drive/ а също така и много друга информация за италянските автомобили и системите в тях даже и за такива които не са намерили приложение в Auto Italia Magazine
          Значи попитах защото за 10.3 "сгъстен" двигател ми се видя много, ама много... 20.8:1 съотношение да не говорим, че октановото число което дават в книжката е 95... но щом са писали хората, че е така значи е така, няма да го оспорвам.... както и да е! Мога да се съглася на подобна бедна гориво въздушна смес за двигател с директно впръскване и то с някой особнности на горивната камера... айде да не теоретизираме, че съвсем ще се объркат нещата!

          Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
          Точно това се опитваме да обясним- само, че за 1-ви и 4-ти цилиндър. Това е схемата.
          Схемата е ясна отдавана... за мен основният въпрос е:
          При свързване CF2 дали ECU управлява по някакъв начин закъснението "офсета" на малката свещ в 1 цилиндър която се пали от бобината на 4 цилиндър- секвенциално палене или ги задейства и двете бобини едновременно-синхронно и в двата цилинъра 1 и 4.
          Ако някой знае, прочел е някъде или е изследвал да казва ако ли не ... да не се впускаме във вече обяснени и сигурно за трети път предъвкани работи!
          Лека нощ!
          Last edited by fade; d.m.y г., 23:14.
          Have A Nice Day
          o/_______\o
          (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
          []=о===о=[]

          Comment


          • #95
            Понеже вероятно никой не знае или и да знае, не казва, остава да се види опитно. Ако е възможно де.
            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
            Lancia Kappa JTD '98 -

            Comment


            • #96
              нено ми е забранил да се изказвам в подобни теми иначе да зема да ви светна и да не откривате топлата вода ))
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #97
                Оооо, забрана значи...
                Нямам наблюдения много да се влияете от такива неща
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                  Оооо, забрана значи...
                  Нямам наблюдения много да се влияете от такива неща
                  хайде сега да протечем пост 25 в настоящата тема
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #99
                    Абе вие още ли разисквате тая тема,майко мила,и не научихте ли тайната
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                      хайде сега да протечем пост 25 в настоящата тема
                      Пише, че палят една след друга, за да се осигури по-пълно изгаряне. Но това една след друга- колко, променя ли се във времето? Ако да, от какво зависи?
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • Освен това, според поста излиза, че това важи за всички TS мотори. На мен ми е интересно как е реализирано на практика с 4 бобини, особено при CF3 ?
                        '05 166 V6
                        '98 156 2.0 TS ex ...

                        Comment


                        • абе това е тъп бош, иска ви се да работи като хондата
                          на 8в туин спарковете свещите са еднакви и палят едновременно. на 16в има по една ненужна искра на изхвърлянето.
                          точка

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            абе това е тъп бош, иска ви се да работи като хондата
                            на 8в туин спарковете свещите са еднакви и палят едновременно. на 16в има по една ненужна искра на изхвърлянето.
                            Кво изхвърляне бе колега,тва не е вдигане на щанги
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                              Освен това, според поста излиза, че това важи за всички TS мотори. На мен ми е интересно как е реализирано на практика с 4 бобини, особено при CF3 ?
                              Колегата spe4elist каза, че в бобината има комутатор за едната свещ който прави закъснението...Не знам дали е така, но познавам човека лично и мисля, че не би казал нещо случайно! Нямам идея обаче дали комутатора се управлява по някакъв начин. Между другото си направих труда да изчисля какъв е офсета за двигателя на HONDA на база на филмчето, ако човек изобщо може да се довeри на подобно нещо. При 4000 оборота и офсет от ~5 градуса се получава нещо от рода на 0.00029s ... което е близо до това което бях съвсем грубо и теоретично изчислил в пост #69... тоест става въпрос за съвсем малки отрязъци от време...
                              И всъщност си задавам въпроса:
                              "заслужава ли си печалбата усилията и разходите..."
                              Както и да е... смятам да не пиша повече в тази тема при положение, че явно не срещаме разбиране в желанието си да научим нещо повече... а единственото което получаваме са иронични забележки...
                              Всъщност лично аз искрено се забавлявах и мисля, че се запознах с един приятен човек покрай темата.
                              mordohy
                              Have A Nice Day
                              o/_______\o
                              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                              []=о===о=[]

                              Comment


                              • Това за комутатора го прочетох, но не нещо не ми се връзва с моите скромни познания по електротехника.

                                Както и да е... смятам да не пиша повече в тази тема при положение, че явно не срещаме разбиране в желанието си да научим нещо повече... а единственото което получаваме са иронични забележки...
                                Съгласен
                                '05 166 V6
                                '98 156 2.0 TS ex ...

                                Comment

                                Working...
                                X