Известие

Collapse
No announcement yet.

Климата направо ми убива вървежа...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Климата направо ми убива вървежа...

    Вчера тъй като по едно време беше по-хладно изключих климата и.... тя направо полетя пущината. До сега не ми беше правило впечатление, че разликата е тооолкова голяма. На един приятел рендето дето е 1.2 не се скопява така. Дали има вариант в който да има нещо проблем по климата, защото разликата е..... Иначе си изстудява добре
    166, 2.4 JTD'00

  • #2
    Такова е положението свиквай. Не е толкова страшно, просто стрелкичката на оборотомера трябва да я държиш към 4
    Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
    Audi A4 1.9 TDI

    Comment


    • #3
      Климатика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Само когато изключи компресора е ок (естествено), иначе включи ли се направо наполовина все едно пада мощността. При изпреварване се усеща особено осезаемо и неприятно . И колкото и време да мине все тая...Иначе аз съм и свикнал - обороти там и други чалъми, но не е в това идеята, просто разликата е колкото от мен до следващото дърво
        Last edited by Chimev; d.m.y г., 13:41.
        166, 2.4 JTD'00

        Comment


        • #5
          Хм... компресора работи постояно. Включва и изключва само перката която охлажда радиатоа на климатика. Компресора изключва само когато подадеш рязко газ до долу. При изпреварване се изключва за да моеш да използваш пълната нощност на мотора. Иначе работи постояно. Като достигне градусите в купето той пак работи, но вече започва само да смуче фреон и му е по-леко. И тогава ня би трябвало да го усещаш.

          На твоята кола може и да не така. Като гледам е 1.4. При мен като поработи 5 мин и вече не го усещам. Колата върви както и при изключен климатик.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Климатика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
            Колега, какви са тези работи които говориш, да не кажа глупости? Няма такъв момент да пада налягането?? Компресора винаги се товари, работи ли - нагнетява постоянно. А пада ли налягането, значи има нещо гнило в цялата система.
            146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Хм... компресора работи постояно. Включва и изключва само перката която охлажда радиатоа на климатика. Компресора изключва само когато подадеш рязко газ до долу. При изпреварване се изключва за да моеш да използваш пълната нощност на мотора. Иначе работи постояно. Като достигне градусите в купето той пак работи, но вече започва само да смуче фреон и му е по-леко. И тогава ня би трябвало да го усещаш.

              На твоята кола може и да не така. Като гледам е 1.4. При мен като поработи 5 мин и вече не го усещам. Колата върви както и при изключен климатик.
              Компресора изключва и по "студ" на питата в купето имаш термодвойка, при достигане на 3,5 градуса компресора се изключва! И би ли изяснил следното: "Като достигне градусите в купето той пак работи, но вече започва само да смуче фреон и му е по-леко."
              Това са съчинения на свободна тема колега!
              146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection

              Comment


              • #8
                Препоръчвам да се попрочете поне малко за термодинамичните цикли при климатичните уредби и чак тогава да се поства мъдрости тук! Компресорът затова така му викат, защото КОМПРЕСИРА, не смуче!!!
                Бензинов двигател, 1.4 кубика, няма как да не се товари от компресора на климатика и да не се отразява на динамиката на колата.

                Имам познат с бензинов двигател 3.0 и при него разлика с/без климатик няма
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Исках да кажа, че когато климатика не работи налягането на фреона е високо. Към 7 - 8 атмосфери и тогава му е най-трудно. Когато компресора започне да върти, фреона в системата се охлажда и свива от там и налягането може да падне под 2 атмосфери. И тогава компресора само върти газта в системата и му е много по-леко.

                  Пробвайте ако шете. Закачете манометър и вижте какво е налягането. Пробвайте да спрете и охлаждането на фреона в радиатора. Тогава газста се разширява, прави високо налягане и като надмине близо 8,5 атмосфери и пресостата ще изключи компресора.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Исках да кажа, че когато климатика не работи налягането на фреона е високо. Към 7 - 8 атмосфери и тогава му е най-трудно. Когато компресора започне да върти, фреона в системата се охлажда и свива от там и налягането може да падне под 2 атмосфери. И тогава компресора само върти газта в системата и му е много по-леко.

                    Пробвайте ако шете. Закачете манометър и вижте какво е налягането. Пробвайте да спрете и охлаждането на фреона в радиатора. Тогава газста се разширява, прави високо налягане и като надмине близо 8,5 атмосфери и пресостата ще изключи компресора.
                    Пълни глупости говориш пак! Съчинения на свободна тема...
                    Както каза колагата това е КОМПРЕСОР. А цялата система може да се разглежда като обикновен хладилник, термопомпа. Които работи в следния цикъл: компресиране-кондензиране-разширение-изпарение, и цикъла се повтаря. Фреонът от изпарителя постъпва в компресора, където температурата и налягането му се повишават. Оттам постъпва в кондензатора, където отдава температура на топлоносителя на отоплителният кръг, и преминава от газообразно в течно състояние. През вентила за редуциране на налягането фреонът преминава отново в изпарителя, където под действие на отнетата топлина се изпарява и отново постъпва в компресора.
                    Last edited by ssveto; d.m.y г., 18:43.
                    146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Исках да кажа, че когато климатика не работи налягането на фреона е високо. Към 7 - 8 атмосфери и тогава му е най-трудно. Когато компресора започне да върти, фреона в системата се охлажда и свива от там и налягането може да падне под 2 атмосфери. И тогава компресора само върти газта в системата и му е много по-леко.
                      Явно все пак не си прочел за процесите в климатичните уредби Компресорът 'свива' фреона при неговото сгъстяване. При свиването ВИНАГИ имаме вдигане на температурата на флуида - в случая - фреонче (неслучайно при турбо-компресорните агрегати има меджинен охладител ). Охлаждането става благодарение на това, че фреонът се изпарява при преминаването си през топлообленника в купето. При изпарението си той отнема количество топлина от въздуха който обдухва този топлообменник. Точно това е особеността на климатичната уредба - отнема топлина от флуида с по-ниска температура. Това важи и за домашните климатични уредби при режим 'отопление' през зимата. Тогава се отдава количестовто топлина, отнето от по-студения външен въздух. Всичко това е възможно благодарение на специфичните свойствата на фреона.
                      След като ти е охладих въздуха в купето, фреонът отива в кондензатора, където наистина се охлажда от въздуха, който го обтича и после пак в компресора. компресорът ще ти харчи абсолютно същото количество енергия и 5 часа след като си запалил и подкарал колата, стига той да работи в момента.

                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Пробвайте ако шете. Закачете манометър и вижте какво е налягането. Пробвайте да спрете и охлаждането на фреона в радиатора. Тогава газста се разширява, прави високо налягане и като надмине близо 8,5 атмосфери и пресостата ще изключи компресора.
                      И по какво става ясно от казаното по-горе, че компресорът се товари само при старта си??
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        Бе...не знам, ама не е само 1.4ката...
                        На 1.6ца с чип пак си е е*ало майката...все едно карам 950 кубика танк....на метан
                        Винаги съм бил фен на 1.8ТС мотора бтв
                        156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                        OEM & Ventura Garage
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                        Comment


                        • #13
                          Аз не съм хладилен експерт, но така ми обесниха. Че винаги при старт на системата налягането е голямо. И като се охлади фреона се свива и налягането пада и тогава компресора не се товари толкова много. Това ми го обесни човек който се занимава с това от 20 години. И наистина аз усещам колата си. При един колега на аудито му е същата работа. Ауди 1.8 Т като включи климатика и все едно не е същата кола. Като поработи на климатик 4, 5 минути и после все едно не е включен. И аз знам че на автомобилите компресорите не изключват никога. Той дори и да изключи в купето веднага става пак топло и трябва пак да включи. И също специално при Алфата съм чел в сервизната книжка, че компресора изключва само когато ти трябва пълната мощност на мотора. Демек когато натиснеш педала на газта до долу. Аз забелязвам, че когато мине 3000 оборота колата тръгва да върви нормално (в началото когато усещам натоварване от компресора в ниските обороти), но дали тогава изключва или просто на мотора му идва там достатъчно мощност, че да не усеща компресора не знам.

                          Сега пак казвам, че не съм специалист, но така са ми обеснили. Извинявам се ако съм объркал някого. Май трябва да си примълчавам нещата в който не съм се убедил. Но поне като ми обесниха на мен ми се стори логично. А и човека ми е роднина и както казах се занимава от 20 години с тази дейност. А и ми го показа нагледно с манометъра. Не виждам защо да ме лъже или да се бъзика с мен.
                          Last edited by oem; d.m.y г., 00:13.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                            ...Имам познат с бензинов двигател 3.0 и при него разлика с/без климатик няма
                            При двата литра Туин Спарк е същото...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                              При двата литра Туин Спарк е същото...
                              Карам и един Ford c-max 1,6 TDCi изобщо никога не се усеща климатика. Но това е може би от големият въртящ момент дават 245Hm при 1700об.
                              При алфата от подписа ми се усеща климатика, но чак пак да умира колата не, просто наема по-мудно.
                              146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection

                              Comment

                              Working...
                              X