Първоначално публикувано от pr_00f
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Климата направо ми убива вървежа...
Collapse
X
-
На кола над 200 коня не се усеща дали си с включен климатик,при по малко ако ще и нова да е разлика има в ускорението.Когато обаче си на извънградско и си набрал скорост разликата по малко се усеща дори и с 1.6 мотор примерно.146 JTD-2000г.
Punto 1.2
Comment
-
Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщениеИ все пак колко кв. би трябвало да бъдат при максимално натоварване.
Намирал съм стойности от 3 до 7 кв. Ровичкайки из нет-а
Така като гледам средата на графиката е около 5 кв. – съвсем грубо 6-7 коня
1.4 двигателя
2000 рпм 31 коня
2500 - 42
3000 - 53
Хайде сега си отговорете как няма да се спъне колата при тези условия.
Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
Мисля, че картинката е селф-експланатори_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеКлиматика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
Вече смених един компресор, заради запушен филтър на дехидратора, довел до свръхналягане. Сега с новия компресор и нов филтър, няма разлика. Възможно ли е неизключването на компресора, при високи обороти да създава свръхналягане, което да чупи компресора? И другият ми въпрос към специалистите - възможно ли е евентуално свръхналягане /30 бара/ да затормозява още повече двигателя.
П.С. Чувал съм от колеги, че 156-ците до 2002г. вървят по-леко с пусната клима от тези с двузоновия климатроник от фейслифта.
Comment
-
Първоначално публикувано от monimsl Покажи съобщениеНа кола над 200 коня не се усеща дали си с включен климатик,при по малко ако ще и нова да е разлика има в ускорението.Когато обаче си на извънградско и си набрал скорост разликата по малко се усеща дори и с 1.6 мотор примерно.
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеПо формулата Power [HP] = T [Nm] . RPM / 7121 излиза, че 1.9 жтд (105 коня), който влачи същото купе като 1.4ТС, при 2200-3000 оборота дава 78 коня, т.е. един от най-често използваните диапазони на ообротите, както в градски, така и в извънградски условия. Подобна би трябвало да е ситуацията и при 2.0ТС, само диапазонът ще е малко измоестен, защото си е бензинов двигателят.
Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
Мисля, че картинката е селф-експланатори
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеКлиматика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеАма това за коя кола важи?! На Мареа-та ми беше точно така. Климата правеше мнооого студено, като 15-тина минути след включването, започваше да изключва и да разтоварва двг. Сега Алфа-та е с двузоновия климатроник и щом пусна климатика - колата умира. Не върви и няма никаква разлика, дори и 1 час да е работил компресора. Освен това НЕ ИЗКЛЮЧВА, когато изпреварвам.
Вече смених един компресор, заради запушен филтър на дехидратора, довел до свръхналягане. Сега с новия компресор и нов филтър, няма разлика. Възможно ли е неизключването на компресора, при високи обороти да създава свръхналягане, което да чупи компресора? И другият ми въпрос към специалистите - възможно ли е евентуално свръхналягане /30 бара/ да затормозява още повече двигателя.
П.С. Чувал съм от колеги, че 156-ците до 2002г. вървят по-леко с пусната клима от тези с двузоновия климатроник от фейслифта.
Comment
-
Ми значи 156-цата няма предпазни клапани. При мен вдигаше 30 бара преди да сменя филтъра на дехидратора. Нямам идея защо не е избило отнякъде, а замина компресора. С новия компресор пак направи свръхналягане и затова не пусках климатика, докато не смених филтъра на дехидратора. М/удругото същият е дефицитен. Поръчва се и идва за 3 седмици. Освен това ми направи впечатление, че на кутията пишеше, че освен за Алфа 156, 166 става и за БМВ Х5. Това в скоби. Въпросът е защо компресорът не спира, когато налягането мине определена граница. Другото е, че ако е толкоз мощен, колкото спира колата, защо не изстудява по-бързо или по-добре, отколкото при други коли?! Например при ФИАТ. Сега вдига 25 бара и разликата е, че като върнеш газта налягането спадало, а преди оставало високо.Last edited by nikolaaaay; d.m.y г., 21:43.
Comment
-
В техническата документация е сбъркано количеството фреон за 156 вътрешен фейслифт. Не е 650 грама, а 550 гр.
Мен ми го напълниха с точно 650 гр. и компресора почна да изключва периодично, особено при външна температура над 30 градуса. Цикъла беше горе-долу на 1-2 секунди - включва-изключва, цък-цък. В момента, в който компресора завърти, вдига високо налягане и изключва. И пак, и пак. Усеща се и в движение, щото колата леко придърпва.
В немския форум прочетох за абсолютно идентични проблеми и че са се допитвали до Алфа Ромео и там са им обяснили за грешката.
След като го източиха и наляха 550 грама работи като пушка.
Иначе компресора на 156 е 8 киловата (~11 к.с.) Вижте графиките на мощността на бензиновите и дизеловите матори и ще разберете що се спъват. При 2000 оборота бензинките реално имат около 25-30% от максималната мощност. Тоест една 140 коньова при 2000 об разполага с 35 к.с., а компресора изяжда 11.
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеМи значи 156-цата няма предпазни клапани. При мен вдигаше 30 бара преди да сменя филтъра на дехидратора. Нямам идея защо не е избило отнякъде, а замина компресора. С новия компресор пак направи свръхналягане и затова не пусках климатика, докато не смених филтъра на дехидратора. М/удругото същият е дефицитен. Поръчва се и идва за 3 седмици. Освен това ми направи впечатление, че на кутията пишеше, че освен за Алфа 156, 166 става и за БМВ Х5. Това в скоби. Въпросът е защо компресорът не спира, когато налягането мине определена граница. Другото е, че ако е толкоз мощен, колкото спира колата, защо не изстудява по-бързо или по-добре, отколкото при други коли?! Например при ФИАТ. Сега вдига 25 бара и разликата е, че като върнеш газта налягането спадало, а преди оставало високо.
Comment
-
С избушен филтър дехидратор системата не работи. Това го пробвахме и не изстудява добре. Моята система е пълна с 500 мл. Не усещам да изключва. Даже съм сигурен, че не изключва. И не изстудява, така както би трябвало. Върши работа, но трябва да е нон стоп на 16,5 градуса и вентилатор почти на мах. Не знам дали може да е от тези липсващи 50 мл.
Въпросът е защо не изключва, като вдигне налягането?! При рязко вдигане на оборотите също не изключва.
Сега се колебая къде да я закарм. Ванто, АутоИталия или Импас. Последните били добри за климатици, но едва ли познават марката и модела на системата.
П.С. За пореден път чух колко са зле италианските инженери. Много проблеми давали тия фейслифтнатите особено. Не знам само при БМВ дали е така.
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеПо формулата Power [HP] = T [Nm] . RPM / 7121 излиза, че 1.9 жтд (105 коня), който влачи същото купе като 1.4ТС, при 2200-3000 оборота дава 78 коня, т.е. един от най-често използваните диапазони на ообротите, както в градски, така и в извънградски условия. Подобна би трябвало да е ситуацията и при 2.0ТС, само диапазонът ще е малко измоестен, защото си е бензинов двигателят.
Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
Мисля, че картинката е селф-експланаториПървоначално публикувано от pinko Покажи съобщение...Вижте графиките на мощността на бензиновите и дизеловите матори и ще разберете що се спъват. При 2000 оборота бензинките реално имат около 25-30% от максималната мощност. Тоест една 140 коньова при 2000 об разполага с 35 к.с., а компресора изяжда 11._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеС избушен филтър дехидратор системата не работи. Това го пробвахме и не изстудява добре. Моята система е пълна с 500 мл. Не усещам да изключва. Даже съм сигурен, че не изключва. И не изстудява, така както би трябвало. Върши работа, но трябва да е нон стоп на 16,5 градуса и вентилатор почти на мах. Не знам дали може да е от тези липсващи 50 мл.
Въпросът е защо не изключва, като вдигне налягането?! При рязко вдигане на оборотите също не изключва.
Сега се колебая къде да я закарм. Ванто, АутоИталия или Импас. Последните били добри за климатици, но едва ли познават марката и модела на системата.
П.С. За пореден път чух колко са зле италианските инженери. Много проблеми давали тия фейслифтнатите особено. Не знам само при БМВ дали е така.
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеGreat minds think alike
Да де, ама бензинките не работят на 2000 рпм. От старт времето до 5000-6000 рпм за ТС е малко, а от 2000 до 6000 рпм е нищожно. За въртящия момент знаем, карали сме дизел. Не върви, трака много и като го настъпиш харчи като бензин.
Comment
Comment