Известие

Collapse
No announcement yet.

Климата направо ми убива вървежа...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
    И все пак колко кв. би трябвало да бъдат при максимално натоварване.
    Намирал съм стойности от 3 до 7 кв. Ровичкайки из нет-а

    Така като гледам средата на графиката е около 5 кв. – съвсем грубо 6-7 коня

    1.4 двигателя
    2000 рпм 31 коня
    2500 - 42
    3000 - 53

    Хайде сега си отговорете как няма да се спъне колата при тези условия.
    Горе долу толкова-5-8 коня и разход 1-2 литра грубо,но пак казвам-зависи как е изчислена климатичната система.Има малки коли,които не си усещат климатика и големи,които се товарят.

    Comment


    • #32
      На кола над 200 коня не се усеща дали си с включен климатик,при по малко ако ще и нова да е разлика има в ускорението.Когато обаче си на извънградско и си набрал скорост разликата по малко се усеща дори и с 1.6 мотор примерно.
      146 JTD-2000г.
      Punto 1.2

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
        И все пак колко кв. би трябвало да бъдат при максимално натоварване.
        Намирал съм стойности от 3 до 7 кв. Ровичкайки из нет-а

        Така като гледам средата на графиката е около 5 кв. – съвсем грубо 6-7 коня

        1.4 двигателя
        2000 рпм 31 коня
        2500 - 42
        3000 - 53

        Хайде сега си отговорете как няма да се спъне колата при тези условия.
        По формулата Power [HP] = T [Nm] . RPM / 7121 излиза, че 1.9 жтд (105 коня), който влачи същото купе като 1.4ТС, при 2200-3000 оборота дава 78 коня, т.е. един от най-често използваните диапазони на ообротите, както в градски, така и в извънградски условия. Подобна би трябвало да е ситуацията и при 2.0ТС, само диапазонът ще е малко измоестен, защото си е бензинов двигателят.
        Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
        Мисля, че картинката е селф-експланатори
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Климатика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
          Ама това за коя кола важи?! На Мареа-та ми беше точно така. Климата правеше мнооого студено, като 15-тина минути след включването, започваше да изключва и да разтоварва двг. Сега Алфа-та е с двузоновия климатроник и щом пусна климатика - колата умира. Не върви и няма никаква разлика, дори и 1 час да е работил компресора. Освен това НЕ ИЗКЛЮЧВА, когато изпреварвам.
          Вече смених един компресор, заради запушен филтър на дехидратора, довел до свръхналягане. Сега с новия компресор и нов филтър, няма разлика. Възможно ли е неизключването на компресора, при високи обороти да създава свръхналягане, което да чупи компресора? И другият ми въпрос към специалистите - възможно ли е евентуално свръхналягане /30 бара/ да затормозява още повече двигателя.
          П.С. Чувал съм от колеги, че 156-ците до 2002г. вървят по-леко с пусната клима от тези с двузоновия климатроник от фейслифта.
          2014: Deutschland über alles

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от monimsl Покажи съобщение
            На кола над 200 коня не се усеща дали си с включен климатик,при по малко ако ще и нова да е разлика има в ускорението.Когато обаче си на извънградско и си набрал скорост разликата по малко се усеща дори и с 1.6 мотор примерно.
            Не говорим за големи мотори-200 коня няма да усети никакъв климатик.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              По формулата Power [HP] = T [Nm] . RPM / 7121 излиза, че 1.9 жтд (105 коня), който влачи същото купе като 1.4ТС, при 2200-3000 оборота дава 78 коня, т.е. един от най-често използваните диапазони на ообротите, както в градски, така и в извънградски условия. Подобна би трябвало да е ситуацията и при 2.0ТС, само диапазонът ще е малко измоестен, защото си е бензинов двигателят.
              Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
              Мисля, че картинката е селф-експланатори
              моята е 1.9 тд,70 коня(така мисля) и се товари.

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Климатика товари само докато разкара фреона по системата. Демек докато падне налягането. Тогава компресора само го поддръжа и почти не товари мотора. Пробвай преди да тръгнеш запали колата и я остави за 3, 4 мин на климатик и да върти въздуха вътре. След това няма да усещап, че ти товари.
                А пък това са пълни глупости.

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                  Ама това за коя кола важи?! На Мареа-та ми беше точно така. Климата правеше мнооого студено, като 15-тина минути след включването, започваше да изключва и да разтоварва двг. Сега Алфа-та е с двузоновия климатроник и щом пусна климатика - колата умира. Не върви и няма никаква разлика, дори и 1 час да е работил компресора. Освен това НЕ ИЗКЛЮЧВА, когато изпреварвам.
                  Вече смених един компресор, заради запушен филтър на дехидратора, довел до свръхналягане. Сега с новия компресор и нов филтър, няма разлика. Възможно ли е неизключването на компресора, при високи обороти да създава свръхналягане, което да чупи компресора? И другият ми въпрос към специалистите - възможно ли е евентуално свръхналягане /30 бара/ да затормозява още повече двигателя.
                  П.С. Чувал съм от колеги, че 156-ците до 2002г. вървят по-леко с пусната клима от тези с двузоновия климатроник от фейслифта.
                  Дал си си парите на вятъра.При 30 бара първо трябва да изключи аварийният датчик(ако има такъв),след това да изпусне аварийният клапан на компресора,след това да спука маркуч(ако е истински трябва да има аварийни отвори) и чак след това може да блокира компресора(много важно-малко повече играчка).Отиди и го гръмни тоя дето ти е правил климатика.

                  Comment


                  • #39
                    Ми значи 156-цата няма предпазни клапани. При мен вдигаше 30 бара преди да сменя филтъра на дехидратора. Нямам идея защо не е избило отнякъде, а замина компресора. С новия компресор пак направи свръхналягане и затова не пусках климатика, докато не смених филтъра на дехидратора. М/удругото същият е дефицитен. Поръчва се и идва за 3 седмици. Освен това ми направи впечатление, че на кутията пишеше, че освен за Алфа 156, 166 става и за БМВ Х5. Това в скоби. Въпросът е защо компресорът не спира, когато налягането мине определена граница. Другото е, че ако е толкоз мощен, колкото спира колата, защо не изстудява по-бързо или по-добре, отколкото при други коли?! Например при ФИАТ. Сега вдига 25 бара и разликата е, че като върнеш газта налягането спадало, а преди оставало високо.
                    Last edited by nikolaaaay; d.m.y г., 21:43.
                    2014: Deutschland über alles

                    Comment


                    • #40
                      В техническата документация е сбъркано количеството фреон за 156 вътрешен фейслифт. Не е 650 грама, а 550 гр.

                      Мен ми го напълниха с точно 650 гр. и компресора почна да изключва периодично, особено при външна температура над 30 градуса. Цикъла беше горе-долу на 1-2 секунди - включва-изключва, цък-цък. В момента, в който компресора завърти, вдига високо налягане и изключва. И пак, и пак. Усеща се и в движение, щото колата леко придърпва.

                      В немския форум прочетох за абсолютно идентични проблеми и че са се допитвали до Алфа Ромео и там са им обяснили за грешката.

                      След като го източиха и наляха 550 грама работи като пушка.

                      Иначе компресора на 156 е 8 киловата (~11 к.с.) Вижте графиките на мощността на бензиновите и дизеловите матори и ще разберете що се спъват. При 2000 оборота бензинките реално имат около 25-30% от максималната мощност. Тоест една 140 коньова при 2000 об разполага с 35 к.с., а компресора изяжда 11.
                      Volvo XC90 D5 '06
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                      Lancia Ypsilon 1.2 '00



                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                        Ми значи 156-цата няма предпазни клапани. При мен вдигаше 30 бара преди да сменя филтъра на дехидратора. Нямам идея защо не е избило отнякъде, а замина компресора. С новия компресор пак направи свръхналягане и затова не пусках климатика, докато не смених филтъра на дехидратора. М/удругото същият е дефицитен. Поръчва се и идва за 3 седмици. Освен това ми направи впечатление, че на кутията пишеше, че освен за Алфа 156, 166 става и за БМВ Х5. Това в скоби. Въпросът е защо компресорът не спира, когато налягането мине определена граница. Другото е, че ако е толкоз мощен, колкото спира колата, защо не изстудява по-бързо или по-добре, отколкото при други коли?! Например при ФИАТ. Сега вдига 25 бара и разликата е, че като върнеш газта налягането спадало, а преди оставало високо.
                        Ти искаш да те науча за 5 мин. на занаят-няма такова животно филтър на дехидратора-има филтър дехидратор(това е ресивър със дехидратор който обира влагата в системата-пълна глъпост според мен).По отношениена компресора ти-дай ми стария и ще го направя като нов-освен ако не е спукан кожуха(и това се прави,но само на много редки модели компресори).На твое място бих избушил стария дехидратор и щях да си свиркам.А защо не спира компресора така не мога да ти кажа-както казва един приятел хирург-диагнози по телефона не мога да поставям.Между другото за информация на всички-25 бара е нормално налягане в кондензатора(радиатора на климатика).

                        Comment


                        • #42
                          С избушен филтър дехидратор системата не работи. Това го пробвахме и не изстудява добре. Моята система е пълна с 500 мл. Не усещам да изключва. Даже съм сигурен, че не изключва. И не изстудява, така както би трябвало. Върши работа, но трябва да е нон стоп на 16,5 градуса и вентилатор почти на мах. Не знам дали може да е от тези липсващи 50 мл.
                          Въпросът е защо не изключва, като вдигне налягането?! При рязко вдигане на оборотите също не изключва.
                          Сега се колебая къде да я закарм. Ванто, АутоИталия или Импас. Последните били добри за климатици, но едва ли познават марката и модела на системата.
                          П.С. За пореден път чух колко са зле италианските инженери. Много проблеми давали тия фейслифтнатите особено. Не знам само при БМВ дали е така.
                          2014: Deutschland über alles

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                            По формулата Power [HP] = T [Nm] . RPM / 7121 излиза, че 1.9 жтд (105 коня), който влачи същото купе като 1.4ТС, при 2200-3000 оборота дава 78 коня, т.е. един от най-често използваните диапазони на ообротите, както в градски, така и в извънградски условия. Подобна би трябвало да е ситуацията и при 2.0ТС, само диапазонът ще е малко измоестен, защото си е бензинов двигателят.
                            Едно е да харчиш 7 коня от налични 40, друго е да си впрегнал 70+.
                            Мисля, че картинката е селф-експланатори
                            Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                            ...Вижте графиките на мощността на бензиновите и дизеловите матори и ще разберете що се спъват. При 2000 оборота бензинките реално имат около 25-30% от максималната мощност. Тоест една 140 коньова при 2000 об разполага с 35 к.с., а компресора изяжда 11.
                            Great minds think alike
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                              С избушен филтър дехидратор системата не работи. Това го пробвахме и не изстудява добре. Моята система е пълна с 500 мл. Не усещам да изключва. Даже съм сигурен, че не изключва. И не изстудява, така както би трябвало. Върши работа, но трябва да е нон стоп на 16,5 градуса и вентилатор почти на мах. Не знам дали може да е от тези липсващи 50 мл.
                              Въпросът е защо не изключва, като вдигне налягането?! При рязко вдигане на оборотите също не изключва.
                              Сега се колебая къде да я закарм. Ванто, АутоИталия или Импас. Последните били добри за климатици, но едва ли познават марката и модела на системата.
                              П.С. За пореден път чух колко са зле италианските инженери. Много проблеми давали тия фейслифтнатите особено. Не знам само при БМВ дали е така.
                              Давай си парите щом ги имаш.Писах достатъчно.

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                                Great minds think alike
                                Малко спам:
                                Да де, ама бензинките не работят на 2000 рпм. От старт времето до 5000-6000 рпм за ТС е малко, а от 2000 до 6000 рпм е нищожно. За въртящия момент знаем, карали сме дизел. Не върви, трака много и като го настъпиш харчи като бензин.
                                2014: Deutschland über alles

                                Comment

                                Working...
                                X