If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Не, обраното е. Ако не работи фазовия може да пали колата. Ама прецака ли този на маховика всичко умира.
Сега ще ти го напиша дословно от където го чета че сега много ме мързи да сканирам страницата
Първичния сигнал за запалване и впръскване се излъчва от CAS ( датчик за положението на коялновия вал) които се състои от индуктивна намотка , постоянен магнит и прикрипен към коляновия вал назъбен диск. По периферията на диска има 58 зъба. В положение 114 градуса преди ГМТ са пропуснати два зъба като означение на ГМТ, така че на диска остават 56 зъба. когато коляновия вал се върти и зъбите преминават през магнитното поле се генерира сигнал с променящо се напрежение които се връща към ЕCM (ЕКУ) показвайки скоростта на въртене и ГМТ като индикация за положението на коляновия вал. ECM превръща импулсното напрежение в цифров сигнал. В сслучай на повреда в CAS функциата за самодиагностика записва код на повреда и преминава в авариен режим (LOS) като използва сигнала от датчика за индетификациа на цилиндрите (CDI) Ако дефектират двата датчика, запалването се прекратява от съображения за сигурност.
Това пише в литературата отняся се за Опел но разликите с нашите системи за управление са минимални и са предимно в специфичното за Алфа ромео като свещи вариатори и разни.
Що си ги пробвал с ваденето на куплунзите на датчиците ще ти повярвам
Сега ще ти го напиша дословно от където го чета че сега много ме мързи да сканирам страницата
Първичния сигнал за запалване и впръскване се излъчва от CAS ( датчик за положението на коялновия вал) които се състои от индуктивна намотка , постоянен магнит и прикрипен към коляновия вал назъбен диск. По периферията на диска има 58 зъба. В положение 114 градуса преди ГМТ са пропуснати два зъба като означение на ГМТ, така че на диска остават 56 зъба. когато коляновия вал се върти и зъбите преминават през магнитното поле се генерира сигнал с променящо се напрежение които се връща към ЕCM (ЕКУ) показвайки скоростта на въртене и ГМТ като индикация за положението на коляновия вал. ECM превръща импулсното напрежение в цифров сигнал. В сслучай на повреда в CAS функциата за самодиагностика записва код на повреда и преминава в авариен режим (LOS) като използва сигнала от датчика за индетификациа на цилиндрите (CDI) Ако дефектират двата датчика, запалването се прекратява от съображения за сигурност.
Това пише в литературата отняся се за Опел но разликите с нашите системи за управление са минимални и са предимно в специфичното за Алфа ромео като свещи вариатори и разни.
При нас не е така. Пробвай. Извади само буксата на датчика и ще видиш. Няма да запали. Върти и не пали. А пробвай да извадиш буксата на датчика на вала. Колата запалва и върви. Малко мудно, но върви.
Колега, с кой Мотроник е твоята кола? По принцип основен определящ за броя на оборотите и положението е индуктивният датчик на коляновия вал. Фазовият датчик е за синхронизация на изпускателния и оттам на всмукателния вал. Ако спре да работи датчика на коляновия вал не би трябвало да може да запали. Но ако той работи, а фазовия спре - тогава двигателя продължава да работи, но ще ти изписва грешка. И тогава е възможно ECU-то да не позволява по-високи обороти от да кажем 3000 с оглед по-големи проблеми и предпазване на двигателя. Правил съм опити с Мотроник 1.5.5 на моята кола и на осцилоскопа веднага се вижда наслагването на двата сигнала от двата датчика. Само не съм пробвал при изключен фазов датчик при какви обороти ще се изключи прекъсвача - може и да са 3000 както в твоя случай. Но наистина е интересно да се разнищи тази ситуация.
Аз го казах. С изключен фазов сензор колата върви и си стига прекъсвача. Може би е една идея по ленива някак. Но пак си върви що годе нормално. Пробвано, изпитано!
Comment