обръщам се към този раздел защота ми се струва най-сериозен.изкам да споделя една аномалия и немога да разбера каде е тя при мен.изведох две кабелчета от ел. автоматчето на вариатора за да разбера кога се активира той, оказа се че се задеиства и има напрежение чак около 5000 оборота и немога да отктия логика в цялата история. според една програма излиза ,че зада има оптомално пълнене трябва да работи от празен ход чак до 5000 оборота и след това да изклучи. до колкото разглеждах новия и стария вариатор има рзалика както и в градосите така и в посоката на завъртане.ще пъсна снимки зада се види разликата.
Известие
Collapse
No announcement yet.
тестове с вариаторите
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от traiko_89 Покажи съобщениеинтересува ме дали само моята е така збъркана или е така по модел колата е от подписа и няма чип или каквото ида билоAlfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P
Comment
-
Колега, темата не е за класическия раздел все пак.
Като начало искам да поясня, че има разлика между варияторите на старите алуминиеви мотори на 90, 75, Алфета... (които са с ангренажна верига) и варияторите на новите мотори на 145, 146, 156 и т.н. (които са с ангренажен ремък).
Тия дни ще ви дам инфо за стария вариятор.
Поздрави!Alfa Romeo 75 24V
Comment
-
Колега къде видя, че вариатора се върти на обратно на стария? Аз като гледам и двата завъртат в една посока.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Колега, независимо кой тип вариатор се ползва, то целта и на двата е да преместят момента на отваряне на смукателния клапан по-напред, т.е. да се отваря по-рано. Това се прави поради факта, че въздуха също има маса, а от там - също има инерция, т.е. не тръгва мигновено към цилиндъра в момента на засмукване,а малко се забавя. Този негативен ефект се засилва още повече при увеличавне на скоростта на буталото. За да се компенсира това закъснение се използва по-ранно отваряне на смукателния клапан. От друга страна, измествайки фазата напред се увеличава и момента на препокриване на изпускателния и смукателния клапан (overlap). Това също подобрява пълненето на цилиндъра, като пак се използва инерцията на газовете, но този път - инерцията на изгорелите газове. Движейки се по изпускателната тръба, същите създават вакуум, който се предава през изпускателния клапан, от там през горивната камера към всмукателния тракт (ефекта донякъде е подобен на този, който се получава при източване на бензин от резервоара с маркуч - засмукваш първоначално с уста и после продължава сам да си тече)). Всичко това благодарение на факта че в определен период от време изпускателния и смукателния клапан са едновременно отворени. Този ефект обаче може да се постигне само при достатъчно висока скорост на въздуха или с други думи - достатъчно високи обороти на двигателя.
Та с др. думи - вариатора се използва за подобряване работата на двигателя във високите обороти. Така, че няма логика вариатора да изключва във високите обороти. Може би те притеснява диаграмата, която си публикувал? Разкажи ни какво би трябвало да означава тя а може и линк да пуснеш към мястото откъдето си я взел, защото контекста е важен, и тогава заедно да поумуваме по темата.
Стана малко дълго обяснението ми, но това е заради желанието ми да бъде по-ясно. Дано съм постигнал целта си.
Last edited by Z:)m; d.m.y г., 11:44.AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
Първоначално публикувано от Yon Покажи съобщениеВариатора се управлява от реле. и по-горе не мериш каквото трябва. Дай на късо релето и ще разбереш работи ли или не пушината
Comment
-
Аз да допълня към обясненията на Zm , че чисто ламерски за това "бегачките" нямат добър празен ход и работят нестабилно до към 2500 об/мин например, защото техните валове са с голям оувърлап, те са настроени да работят на високи обороти. Най-просто за това на някои алфи има вариятор, за да може да има оувърлап на високите обороти със всичките му предимства и в същото време на ниски обороти да има равномерен празен ход.
Alfa Romeo 75 24V
Comment
-
благодаря на всички за огромното внимание.към OEM сще пусна снимки с разликата във вариаторите.разбирам принципа на действие ,предназначението ама защо има това напрежение, гледам схеми кой датчици служат зауправлението му и никаква логика в моя случей . от програмата свалих VE, даните не са 100 процентови поради ред причини .мотора не е с пълна генерация траби и се пак това е лубителска програма.Attached FilesLast edited by traiko_89; d.m.y г., 23:57.Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P
Comment
-
Днес боцнах и аз две жички с едно светодиодче на тоз вариатор.
Сработва, когато колата не е в движение, от около 2500 до 4000. Когато сам в движение сработва веднага подаване на газ, независимо на какви обороти съм и изключва на 4000.
Това е146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection
Comment
-
Колега. Ти нормален ли си? Разглобения вариатор както си го подготвил за сглабянае нерпавилно и няма да работи никога. Така както си го дал то вариатора е в крайната си позиция. Пружината се слага преди зъбните колела. Тоест в последователноста - вала, пружина, зъбни колела, шайба от ремонтниа комплект (ако има), корпус на вариатора.
И ти пак не гледаш устройството на вариаторите. И двата завъртат вала по часовниковата стрелка. Разгледай малко устройството бе човек.
Разликите са:
при стария вариатор: зъбите на вала са наклонени, а зъбното коело е на шлици.
при новия вариатор: вала е на шлици, а зъбните колела са с наклонени зъби.
И двата вариатора завъртат в една посока (по часовниковата стрелка)Last edited by oem; d.m.y г., 15:18.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от ssveto Покажи съобщениеДнес боцнах и аз две жички с едно светодиодче на тоз вариатор.
Сработва, когато колата не е в движение, от около 2500 до 4000. Когато сам в движение сработва веднага подаване на газ, независимо на какви обороти съм и изключва на 4000.
Това е
Comment
Comment