Известие

Collapse
No announcement yet.

тестове с вариаторите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • тестове с вариаторите

    обръщам се към този раздел защота ми се струва най-сериозен.изкам да споделя една аномалия и немога да разбера каде е тя при мен.изведох две кабелчета от ел. автоматчето на вариатора за да разбера кога се активира той, оказа се че се задеиства и има напрежение чак около 5000 оборота и немога да отктия логика в цялата история. според една програма излиза ,че зада има оптомално пълнене трябва да работи от празен ход чак до 5000 оборота и след това да изклучи. до колкото разглеждах новия и стария вариатор има рзалика както и в градосите така и в посоката на завъртане.ще пъсна снимки зада се види разликата.
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
    Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

  • #2
    ето снимките
    Attached Files
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
    Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

    Comment


    • #3
      ето и стария
      Attached Files
      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
      Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

      Comment


      • #4
        интересува ме дали само мояра е така збъркана или е така по модел колата е от подписа и няма чип или каквото ида било
        Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
        Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
        Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от traiko_89 Покажи съобщение
          интересува ме дали само моята е така збъркана или е така по модел колата е от подписа и няма чип или каквото ида било
          мотор ар67601
          Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
          Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
          Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

          Comment


          • #6
            Колега, темата не е за класическия раздел все пак .
            Като начало искам да поясня, че има разлика между варияторите на старите алуминиеви мотори на 90, 75, Алфета... (които са с ангренажна верига) и варияторите на новите мотори на 145, 146, 156 и т.н. (които са с ангренажен ремък).
            Тия дни ще ви дам инфо за стария вариятор.
            Поздрави!
            Alfa Romeo 75 24V

            Comment


            • #7
              Колега къде видя, че вариатора се върти на обратно на стария? Аз като гледам и двата завъртат в една посока.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Колега, независимо кой тип вариатор се ползва, то целта и на двата е да преместят момента на отваряне на смукателния клапан по-напред, т.е. да се отваря по-рано. Това се прави поради факта, че въздуха също има маса, а от там - също има инерция, т.е. не тръгва мигновено към цилиндъра в момента на засмукване,а малко се забавя. Този негативен ефект се засилва още повече при увеличавне на скоростта на буталото. За да се компенсира това закъснение се използва по-ранно отваряне на смукателния клапан. От друга страна, измествайки фазата напред се увеличава и момента на препокриване на изпускателния и смукателния клапан (overlap). Това също подобрява пълненето на цилиндъра, като пак се използва инерцията на газовете, но този път - инерцията на изгорелите газове. Движейки се по изпускателната тръба, същите създават вакуум, който се предава през изпускателния клапан, от там през горивната камера към всмукателния тракт (ефекта донякъде е подобен на този, който се получава при източване на бензин от резервоара с маркуч - засмукваш първоначално с уста и после продължава сам да си тече)). Всичко това благодарение на факта че в определен период от време изпускателния и смукателния клапан са едновременно отворени. Този ефект обаче може да се постигне само при достатъчно висока скорост на въздуха или с други думи - достатъчно високи обороти на двигателя.
                Та с др. думи - вариатора се използва за подобряване работата на двигателя във високите обороти. Така, че няма логика вариатора да изключва във високите обороти. Може би те притеснява диаграмата, която си публикувал? Разкажи ни какво би трябвало да означава тя а може и линк да пуснеш към мястото откъдето си я взел, защото контекста е важен, и тогава заедно да поумуваме по темата .

                Стана малко дълго обяснението ми, но това е заради желанието ми да бъде по-ясно. Дано съм постигнал целта си .
                Last edited by Z:)m; d.m.y г., 11:44.
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #9
                  Вариатора се управлява от реле. и по-горе не мериш каквото трябва. Дай на късо релето и ще разбереш работи ли или не пушината
                  97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                  .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Yon Покажи съобщение
                    Вариатора се управлява от реле. и по-горе не мериш каквото трябва. Дай на късо релето и ще разбереш работи ли или не пушината
                    Йонко абе май при 156-ците не е през реле

                    Comment


                    • #11
                      Аз да допълня към обясненията на Zm , че чисто ламерски за това "бегачките" нямат добър празен ход и работят нестабилно до към 2500 об/мин например, защото техните валове са с голям оувърлап, те са настроени да работят на високи обороти. Най-просто за това на някои алфи има вариятор, за да може да има оувърлап на високите обороти със всичките му предимства и в същото време на ниски обороти да има равномерен празен ход.
                      Alfa Romeo 75 24V

                      Comment


                      • #12
                        благодаря на всички за огромното внимание.към OEM сще пусна снимки с разликата във вариаторите.разбирам принципа на действие ,предназначението ама защо има това напрежение, гледам схеми кой датчици служат зауправлението му и никаква логика в моя случей . от програмата свалих VE, даните не са 100 процентови поради ред причини .мотора не е с пълна генерация траби и се пак това е лубителска програма.
                        Attached Files
                        Last edited by traiko_89; d.m.y г., 23:57.
                        Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
                        Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
                        Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

                        Comment


                        • #13
                          Днес боцнах и аз две жички с едно светодиодче на тоз вариатор.
                          Сработва, когато колата не е в движение, от около 2500 до 4000. Когато сам в движение сработва веднага подаване на газ, независимо на какви обороти съм и изключва на 4000.
                          Това е
                          146 1.4 TS | '00 + LPG BRC Fly injection

                          Comment


                          • #14
                            Колега. Ти нормален ли си? Разглобения вариатор както си го подготвил за сглабянае нерпавилно и няма да работи никога. Така както си го дал то вариатора е в крайната си позиция. Пружината се слага преди зъбните колела. Тоест в последователноста - вала, пружина, зъбни колела, шайба от ремонтниа комплект (ако има), корпус на вариатора.

                            И ти пак не гледаш устройството на вариаторите. И двата завъртат вала по часовниковата стрелка. Разгледай малко устройството бе човек.

                            Разликите са:

                            при стария вариатор: зъбите на вала са наклонени, а зъбното коело е на шлици.

                            при новия вариатор: вала е на шлици, а зъбните колела са с наклонени зъби.

                            И двата вариатора завъртат в една посока (по часовниковата стрелка)
                            Last edited by oem; d.m.y г., 15:18.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ssveto Покажи съобщение
                              Днес боцнах и аз две жички с едно светодиодче на тоз вариатор.
                              Сработва, когато колата не е в движение, от около 2500 до 4000. Когато сам в движение сработва веднага подаване на газ, независимо на какви обороти съм и изключва на 4000.
                              Това е
                              и аз така съм мислил винаги колега че това гуйно се включва от самото запалване на мотора и го освобождава като вдигне нужните обороти но не исках да отварям аз спорът.

                              Comment

                              Working...
                              X