Първоначално публикувано от pinko
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Дебитомери
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Уважаеми колеги,
след дълги преговори с колегите от Бош България, успяхме да постигнем нова, по-добра цена за дебитомер 0281002309.
В сила от 12.04.2010 год., в дистрибуторската мрежа цената му ще бъде 320 лв с ДДС.
Честито на печелившите!
Comment
-
Не, че нещо ама за моята 145 епера дава 019 дебиломер, а пък аз я купих със 309-дали е сменян? Да взема да пробвам с една 019 да видим как ще бъде?
ZAR93000002222640Last edited by Cardinala; d.m.y г., 19:16.
Comment
-
Айде и аз
Дебитомера нещо ми е зацапан, всъщонс съм оставил да го свалят и ще се види какво му е състоянието. Та в дадените съвети от по-първите странички за Fiat ePER не намерих каквото ми трябва, т.е. какъв ми е дебиЛомера, та ще помоля някой със същия мАтор да каже (ако знае) какъв трябва да е номера на дебитомера, и ако стават повече от един вид (т.е. съвместими) да сподели и другите моделчета.
Благодарско предварително.
п.п. Ако евентуално се зачисти ще стане ли като решение, че чета имало калпави дебитомери и не карали дълго.
п.п. колата е от подписа (147 1.9jtd 20.08.2001г)
ZAR93700005019710
намерих номера по каталог 46559828 => 0281002308
п.п.3. Намерих някакви Авто свят ООД (София лозенец ул. Банат) някой знае ли нещо за тях, че въпросния дебитомер по един тхен каталог дето си свалих го дават 135лв, та се чудя дали да и звъня!?Last edited by mohi; d.m.y г., 16:46.alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
Honda Hr-v 4x4 1.6
Comment
-
Първоначално публикувано от mohi Покажи съобщениеАйде и аз
Дебитомера нещо ми е зацапан, всъщонс съм оставил да го свалят и ще се види какво му е състоянието. Та в дадените съвети от по-първите странички за Fiat ePER не намерих каквото ми трябва, т.е. какъв ми е дебиЛомера, та ще помоля някой със същия мАтор да каже (ако знае) какъв трябва да е номера на дебитомера, и ако стават повече от един вид (т.е. съвместими) да сподели и другите моделчета.
Благодарско предварително.
п.п. Ако евентуално се зачисти ще стане ли като решение, че чета имало калпави дебитомери и не карали дълго.
п.п. колата е от подписа (147 1.9jtd 20.08.2001г)
ZAR93700005019710
намерих номера по каталог 46559828 => 0281002308
п.п.3. Намерих някакви Авто свят ООД (София лозенец ул. Банат) някой знае ли нещо за тях, че въпросния дебитомер по един тхен каталог дето си свалих го дават 135лв, та се чудя дали да и звъня!?Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
Avensis 2011 -2.0 D-4D
Comment
-
А сега?
(малко предистория) Бях на София скоро, но турбото отказа. Трябваше да изчакам до понеделник (беше събота) и отидох при "Лисан" (много приветливи и услужливи)
Там закачиха колата да диагностицират, оказа се че турото не надува. След малко чудене човека откачи буксата на дебитомера и ... воала ... турбината тръгна, но ненадува до нормалните стойности т.е. стига до 1.2-1.3, а ми казаха че би трябвало до 1.6.
Та днес свалиха дебитомера и останах изненадан ... ами, че той почти чист. Сега сглабят, но се питам ... след като дебиЛомера е чист, а турбото тръгна след като го откачиха какво да очаквам сега като го закачът? Възможно ли е един вид да е забил (не разбирам и не се смейте); Довечера ще отида да погледна какво е положението и дали турбото работи с включен дебитомер и утре ще споделя. Но все пак ако някой е срещал нещо подобно може да хвърли някое предположение.
Благодарско за Фниманиетоalfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
Honda Hr-v 4x4 1.6
Comment
-
Първоначално публикувано от mohi Покажи съобщениеА сега?
(малко предистория) Бях на София скоро, но турбото отказа. Трябваше да изчакам до понеделник (беше събота) и отидох при "Лисан" (много приветливи и услужливи)
Там закачиха колата да диагностицират, оказа се че турото не надува. След малко чудене човека откачи буксата на дебитомера и ... воала ... турбината тръгна, но ненадува до нормалните стойности т.е. стига до 1.2-1.3, а ми казаха че би трябвало до 1.6.
Та днес свалиха дебитомера и останах изненадан ... ами, че той почти чист. Сега сглабят, но се питам ... след като дебиЛомера е чист, а турбото тръгна след като го откачиха какво да очаквам сега като го закачът? Възможно ли е един вид да е забил (не разбирам и не се смейте); Довечера ще отида да погледна какво е положението и дали турбото работи с включен дебитомер и утре ще споделя. Но все пак ако някой е срещал нещо подобно може да хвърли някое предположение.
Благодарско за ФниманиетоDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеТи какво очакваш да има вътре? Мръсотия? Няма как. Мръсотията се наслагва по самия сензор. Щом е откачен и нещата са добре, значи какво следва?
Ще видим какво ще излезе; Е почистиха го все пак със спрей
edit: Както и очаквах, не ще да работи като хората, даже имам чувството, че с дебитомера работи по-зле отколкото без него. За сега толкоз, някой ако му хрумва някоя идея от какво може да е, нека споделиLast edited by mohi; d.m.y г., 09:54.alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
Honda Hr-v 4x4 1.6
Comment
-
От вчера съм с нов дебитомер ....019, на колата от подписа. Чак сега разбрах, че карам прилично мощен автомобил. Разликата е огромна, лошото е че най-вероятно ще вдигне разхода.
sigpic
Alfa Romeo 156 2.0 TS - the current one
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - the second one
Alfa Romeo 33 1.7 boxer - the first one
Comment
-
Малко челен опит с дебитомер 0 280 218 113 - в случая на 1.9 JTD 16V, използва се също и при 2.0 JTS. На сайта на bosch.bg го дават за скромната сума от 578 лева без ДДС. Китайските ментета се движат около 100 лева, но са малко трудни за намиране.
Благодарение на колега от форума намерих 0 281 002 309 и закачих колата за проба (буксите на 309 и 113 са едни и същи). Резултат - върви като пушка, но при изрязване над 3000 оборота пропушва повече в сравнение със стария. Няма нищо общо с кълбетата от дим при някои чипосани JTD-та, просто пропушва леко. Да добавя, че при стария пропушване не се забелязваше.
В крайна сметка намерих заместител на Pierberg (само сензора, без обвивката), съответстващ точно на Бош 113 и мисля да пробвам с него.Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
Alfa Romeo 146 ti
Comment
-
дебитомер
Здравейте,
имам Алфа 156 2001 г. 150 коня 1,8 с газов инжекцион. Преди няколко дни колата не си държеше оборотите нито на газ нито на бензин и гаснеше. Веднага отидох в сервиза където ми поставиха инжекциона и след направената диагностика ми казаха, че проблема е в дебитомера. Сложихме други два дебитомера при което оборотите бяха стъбилни но колата загуби мощноста си.
Моля ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде съвет какво да се направи.
Comment
-
Първоначално публикувано от Didka Покажи съобщениеЗдравейте,
Моля ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде съвет какво да се направи."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Така, след леко горчивия си опит мога да споделя с вас това:
Дадоха ми дебитомер (само сензора) на Pierburg 7.22701.04.0
НЕ става за АР, ако ви предложат такъв - не купувайте!
Правилният номер по Pierburg е 7.22701.05.0
Този Pierburg 7.22701.05.0 Става за:
Алфа 156 1.9 JTD 8V 115 коня, ползваща Bosch 0 281 002 309
Алфа 147 1.9 JTD 16V 140 коня, ползваща Bosch 0 280 218 120
Алфа 156 1.9 JTD 16V 140 коня, ползваща Bosch 0 280 218 113
Отделно прилагам списък с Bosch-овски номера, които могат да се заменят с този Pierburg:
0 280 218 007
0 280 218 008
0 280 218 045
0 280 218 051
0 280 218 088
0 280 218 108
0 280 218 113
0 280 218 119
0 280 218 120
0 281 002 180
0 281 002 199
0 281 002 308
0 281 002 209
0 281 002 428
0 281 002 554
0 281 002 579
Оринтировъчна цена на магазина - около 190 лева. Според доста мнения по други форуми издържа повече км от оригиналните Бош-овски дебитомери. Не знам дали е така, тепърва ще го тествам и аз това
Всеки, който ще си купува Pierburg искам да го предупредя за още нещо! Закупувате само сензора. След това трябва да извадите стария сензор от обвивката и да поставите новия. Новият Pierburg е с около милиметър по-дълъг от стария и може да срещнете трудности при наместване в Bosch-овската обвивка. Не го напъвайте, трябва да влиза свободно! Хващате една пила за метал и отнемате от пластмасата внимателно, където опира. Горе кръглият отвор в който влиза уплътнението на сензора не го пипате! Проблемите са евентуално само по-надолу в кожуха, явно отвора е конусовиден и се стеснява надолу. Не е голяма философия, след 2-3 минути търкане успях да вместя новият Pierburg.Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
Alfa Romeo 146 ti
Comment
-
Първоначално публикувано от hristo 156 Покажи съобщениеКолега ако е вярна информацията за сравняване то бяхме монтирали точно Bosch 0 281 002 309 на твоята кола.
А за пропушването с 309 мога да предположа, че е поради 3 причини:
1) Старият дебитомер е давал занижени стойности за входящият въздух и ECU-то е подавало по-малко гориво, което е изгаряло напълно.
2) ECU-то не се е било "нагодило" към новият дебитомер и е трябвало да се покара известно време с него.
3) Преди това я бях карал в авариен режим, без дебитомер и може би е изкарвала останалите след това сажди.
Вече съжалявам, че не взех 309-ката тогава, а се вкарах във филми с доставки и чакане на сензори.Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
Alfa Romeo 146 ti
Comment
Comment