Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде да си сменя Ламбда сондата?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Къде да си сменя Ламбда сондата?

    Приятели даите съвет. Ако някои е сменявал и даде малко инфо ще сам му много благодарен. Колко струва и какво да се гледа като се купува ? Самата смяна трудна ли е и задължително ли се търси майстор?

  • #2
    Ламбда сонда

    Първоначално публикувано от novalfist Покажи съобщение
    Приятели даите съвет. Ако някои е сменявал и даде малко инфо ще сам му много благодарен. Колко струва и какво да се гледа като се купува ? Самата смяна трудна ли е и задължително ли се търси майстор?
    Не знам каква ти е колата, моята е от подписа! Поръчах с доставка забележи-оригинална/на Бош/, а не "универсална",каквато ми предложиха в магазина! Смяната е елементарна и се прави на канал!Откачваш буксата и с гаечен ключ развиваш сондата от изходящия колектор!По обратен ред завиваш сондата и включваш буксата! Универсалните сонди са без букса и трябва да се режат и снаждат 4-те кабела,кати внимаваш сив,черен и двата бели цвята да са един към друг!Това е ! Успех!
    Карам си петата Alfa - Romeo & Giulietta-почти безпроблемно, и никога не се отказвам!!!И едно МИТО за съпругата !

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от novalfist Покажи съобщение
      Приятели даите съвет. Ако някои е сменявал и даде малко инфо ще сам му много благодарен. Колко струва и какво да се гледа като се купува ? Самата смяна трудна ли е и задължително ли се търси майстор?
      Ако кажеш каква ти е колата и от кой град си може и да ти помогне някой с мнение
      Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
      Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
      Audi A4 1.9 TDI

      Comment


      • #4
        здравей колега.ако ще я сменяш вземай на бош за да нямаш проблеми с ментета и е хубаво да я сменят в сервиз който работи с някакъв магазин за да ти я проверят веднага дали отчита.аз бях попаднал на неработеща за това ти казвам.успех!!!!

        Comment


        • #5
          Колеги благодаря за бързите отговори.
          Алфата е 155 ТS 1.7 с обикновенна BRC метанова уредба. Aз незнам защо си мислех че тия сонди са еднакви за всички автомобили. Гледах в youtube.com две клипчета на които се показва как се замерват тия сонди с обикновен мултиметер. Не е кои знае каква работа. Затова се чудя струва ли си да се купи и постави от един и същи магазин сервиз за да има някаква гаранция. Ако реша да си я сменявам аз или някои друг майстор недаи боже да съм я взел дефектна после иди го доказваи. Та затова питам за единия или другия вариант и съвет от колеги които са минали по тоя път за цени и кое е по-добре според тях.

          Comment


          • #6
            Като си сметанова уредба,за какъв дявол ти е сондата!Тя така или иначе не работи.Само се товариш с излишни разходи.Знам,че мнозина сега ще скочат,но я си помисли,кога ще работи тая сонда.Само , когато караш колата на по-голямо разстояние на бензин,а точно това ти избягваш.Откачай я сондата,ако не работи и не си създавай проблеми.И без това от метана пак ще се развали,а ползата от нея е никаква.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              освен ако нямаш ламбда контрол, май по-добре така да направиш

              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
              Като си сметанова уредба,за какъв дявол ти е сондата!Тя така или иначе не работи.Само се товариш с излишни разходи.Знам,че мнозина сега ще скочат,но я си помисли,кога ще работи тая сонда.Само , когато караш колата на по-голямо разстояние на бензин,а точно това ти избягваш.Откачай я сондата,ако не работи и не си създавай проблеми.И без това от метана пак ще се развали,а ползата от нея е никаква.
              точка

              Comment


              • #8
                Mordohy дано не се окажеш прав. Иначе ти благодаря за отговора наистина.
                Реших да сменявам ламбдата след като прочетох следната статиика в интернет

                http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html.

                При мен основния проблем е че от миналата зима започна при студено време да гърми (backfire) през едната кихалка на всмукателните колекторни тръби. При по-топло време или като позагрее двигателя спира да ми го прави тоя номер. Ходих на диагностика и ми казаха че ламбдата я няма никаква. Друго всичко уж е наред. Та затова си мисля че проблема или идва от сондата или от някъде засмуква въздух(vacuum leak) и оттам сместа е бедна (lean). И тия всичките лудории ги прави преди всичко на бензин (много рядко се е случвало да грЪмне на метан). На линка по горе които сам дал пише че Ламбдата може да подгрее за 8 секунди и ecu-то да премине в closed loop (да има вече обратна връзка и оптимизира изгарянето). Ако приемем че това наистина е така то това означава че тая ламбда сензор заработва още през първата минута след запалването на двигателя и значително намалява разхода на гориво, вредните емисии и наи-вече двигателя работи по-добре. Ако сега някои колега по-голям специалист може да каже за колко време след палене заработва ламбдата наистина ще хвърли голяма светлина по този въпрос.
                А колкото до моя конкретен случаи аз се надявам че като ми заработи ламбдата, ЕКУ-то ще види че сместа е бедна и ще я коригира и така ще ми спрат гармежите.

                Comment


                • #9
                  на бензин не може да ти гърми през колекторите, най-малкото щото си с инжектори там. на газ гърми щото с обикновена газова не може да се контролира количеството газ и зимата когато е студено въздухът е с по-голяма плътност и сместа е бедна. еку-то следи и още температурата на двигателя и за да заработи обратната връзка той трябва да достигне работна температура- около 10мин. до тогава двигателя на бензин работи с обогатена горивна смес. също ако ламбдата ти е повредена пак караш с обогатена смес. при теб по-скоро са ти запушени бензиновите инжектори, върви да ти ги изчистят на ултразвук или си сложи добавка в бензина. ламбдата не я сменяй. изгорелите газове на газ са с по-висока температура и я издухват за отрицателно време.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Колега Колев мерси за мнението.
                    Значи колата ми гърми на бензин. Когато е малко по-топло само припляква докато позагрее ,а когато е много студено гърми та се къса. На метан много рядко се е случвало да изгърми, но пък ако гръмне гърми още по-силно. Инжекторите ги чистих на ултразвук. Също така смених бензиновата помпа. Проблема си остана. По-късно времето се оправи и през лятото гърменето спря. Сега времето започна да застудява и пак почна да се обажда.

                    Ако наистина не е възможно да гърми на бензин дали пак метановата уредба не затваря добре и пълни с газ всмукателните тръби и оттам гърменето? От друга страна пък ако с бензина влизаше и малко газ то тогава сместа може би щеше да е по-богата. И аз вече незнам какво става. С носталгия си спомням добрите стари времена когато си вървеше добре и на бензин и на метан. Доста се повозих и много и се радвах на колицата.

                    Comment


                    • #11
                      колеги айде да не пускам нова тема ако колегата няма няма нищо против да ползвам неговата де да питам какво се прави като се закачи за диагностика колата даде на ламдата грешка за норми над допустимите стоиноси чистят се и пак ги дава след малко изключва се от буксата която е отпред и не дава грешка че е прекъсната и постоянно дава напрежение 0.45V и с закачена и с откачена букса колата до преди 2 дена имаше газова уредба незнам да няма някаде някои имолатор които не се вижда никаде колата е алфа 146 97г 1.8 16в ТС
                      http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                      www.ico83.snimka.bg/[/url]

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ico83 Покажи съобщение
                        колеги айде да не пускам нова тема ако колегата няма няма нищо против да ползвам неговата де да питам какво се прави като се закачи за диагностика колата даде на ламдата грешка за норми над допустимите стоиноси чистят се и пак ги дава след малко изключва се от буксата която е отпред и не дава грешка че е прекъсната и постоянно дава напрежение 0.45V и с закачена и с откачена букса колата до преди 2 дена имаше газова уредба незнам да няма някаде някои имолатор които не се вижда никаде колата е алфа 146 97г 1.8 16в ТС
                        колега и моята като я закачиха за диагностика ми даде 0.45V и права линия на осцилоскопа, и ми казаха че е изгоряла и ЕКУ е в сервизен режим с осреднени стоиности.Карам на бензин, намам газова уредба.
                        прочети в темите "алфи на газ", да не би ламбдата да е в сервизен режим когато караш на газ, а и колегите на газ да се изкажат дали е така или просто е за смяна.
                        alfa romeo156 2.0TS 11'97

                        Comment


                        • #13
                          Газ, бензин- трябва да работи.
                          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                          Lancia Kappa JTD '98 -

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                            Газ, бензин- трябва да работи.
                            трябва ама нещо не е наред колата от 3 дни няма газ а защо ли дава напрежен
                            ие когато и е откачена буксата дали е за смяна или и ако е за смяна до какво води тази НЕ работа на ламбда сондата
                            http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                            www.ico83.snimka.bg/[/url]

                            Comment


                            • #15
                              Тя не дава напрежение, просто компютъра при проблем възприема тази усреднена стойност. Ако имаш Аутодата, виж какви стойности дават за твоята сонда, премери я с един мултицет и ще стане ясно горе долу какъв е проблема. Ако има подгряване, може и то да е проблемно- при мен беше зеленясал бушона за подгряването и понякога не работеше. Резултат- грешка в компютъра за ламбда регулиране и фиксирана стойност на напрежението. Иначе при нормална работа напрежението постоянно варира- грубо 0.2- 0.65 волта на празен ход, но това са стойности за моя модел ламбда.
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment

                              Working...
                              X