Първоначално публикувано от didod
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Къде да си сменя Ламбда сондата?
Collapse
X
-
http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
www.ico83.snimka.bg/[/url]
-
Намираш буксата на сондата. Ако Аутодата- та е вярна, тя е една с 4 пина. На пин 1 и 2 откъм сондата мериш подгрева- 3 ома. На същите откъм инсталацията- 12 волта. Дотук можеш да откачаш кабела. На 3 и 4 се мери сигнала/ напрежението от сондата. За целта обаче трябва всичко да е закачено и двигателя да работи. Т. е. трябва да стигнеш до двата пина без да разкачаш буксата (примерно с тънки накрайници отзад на буксата). При нормална работа- 0- 0.9 волта, като се мени постоянно. А доколкото виждам, бушон не може да е проблем при теб- от него се захранват още 2- 3 неща, които при теб очевидно работят.
Comment
-
Правилната последователност е да измериш първо напрежението откъм инсталацията (12V) и тогава съпротивлението на нагревателя на ламбдата. Ако объркаш изводите и премериш на погрешната страна може да си прецакаш работеща ламбда.
Понеже сега бързам ще си позволя да плагиатствам и ще копирам текст тука от едно друго място.
Докато сондата е студена, тя не работи и на изхода и няма нищо. Повечето ECU-та подават постоянно "опорно" напрежение 0.45 V, така че ако се мери при свързанa сонда, докато е студена нивото е 0.45. Докато ECU-то вижда 0.45 V (своето си опорно напрежение) то работи с предварително зададени настройки и чака сондата да загрее. Също и ако диагностиката му покаже проблем. Това при по-старите коли означава например в рамките на няколко минути ламбдата да не си смени състоянието нито веднъж.
Пълния текст можеш да прочетеш на
http://www.autodiags.com/lambda.html
Темата е за емулатор но мисля че може поне малко да ти помогне.
Comment
-
..
Здравейте и Весела Коледа!!И аз купих алфа преди 2 месеца и откакто я купих имам подобен проблем. Смениха ми кабели,свещи=2пъти,бобини и нищо. На 8ми декември тръгнах за празника към Банско,но едвам стигнах Перник и край
( Почна да пуши,да губи мощност и след повторно сменяне на свещите(което не беше нужно,но нямах избор,заради тамошните мйстори
) едвам се прибрах. Закачихме я за диагностика и показа ,че темп. датчик на двигателя не работи и ламбда сондата не дава сигнал. На сутринта тръгвам на сервиз и праска,гърмя,та взе ,че се оправи сама!!!
Викат ми 'няма да ти сменяме нищо,бачка си'.. И наистина всичко ок,до вчера,когато захладня .. Пак същия проблем и мисля утре да сменям тази сонда пък дано се оправи ,че аман
) Кара ми сее.. А още съм нямал тази възможност
) Хайде Весели празници
Alfa Romeo 156 2.5 v6 - http://www.youtube.com/watch?v=nHSAAZqTID4
Alfa Romeo 2.0 - 2.5 - http://vbox7.com/play:m1d6507527
Comment
Comment