Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде да си сменя Ламбда сондата?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
    Тя не дава напрежение, просто компютъра при проблем възприема тази усреднена стойност. Ако имаш Аутодата, виж какви стойности дават за твоята сонда, премери я с един мултицет и ще стане ясно горе долу какъв е проблема. Ако има подгряване, може и то да е проблемно- при мен беше зеленясал бушона за подгряването и понякога не работеше. Резултат- грешка в компютъра за ламбда регулиране и фиксирана стойност на напрежението. Иначе при нормална работа напрежението постоянно варира- грубо 0.2- 0.65 волта на празен ход, но това са стойности за моя модел ламбда.
    нямам ауто дата но ще ида да проверя на мен ми ги дава тези 0.45в на празен ход мисля че е с подгряване така казаха защото била с 4 кабела а с мултицета къде да меря на самата сонда или по буксите някъде
    http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
    www.ico83.snimka.bg/[/url]

    Comment


    • #17
      Намираш буксата на сондата. Ако Аутодата- та е вярна, тя е една с 4 пина. На пин 1 и 2 откъм сондата мериш подгрева- 3 ома. На същите откъм инсталацията- 12 волта. Дотук можеш да откачаш кабела. На 3 и 4 се мери сигнала/ напрежението от сондата. За целта обаче трябва всичко да е закачено и двигателя да работи. Т. е. трябва да стигнеш до двата пина без да разкачаш буксата (примерно с тънки накрайници отзад на буксата). При нормална работа- 0- 0.9 волта, като се мени постоянно. А доколкото виждам, бушон не може да е проблем при теб- от него се захранват още 2- 3 неща, които при теб очевидно работят.
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • #18
        Правилната последователност е да измериш първо напрежението откъм инсталацията (12V) и тогава съпротивлението на нагревателя на ламбдата. Ако объркаш изводите и премериш на погрешната страна може да си прецакаш работеща ламбда.

        Понеже сега бързам ще си позволя да плагиатствам и ще копирам текст тука от едно друго място.

        Докато сондата е студена, тя не работи и на изхода и няма нищо. Повечето ECU-та подават постоянно "опорно" напрежение 0.45 V, така че ако се мери при свързанa сонда, докато е студена нивото е 0.45. Докато ECU-то вижда 0.45 V (своето си опорно напрежение) то работи с предварително зададени настройки и чака сондата да загрее. Също и ако диагностиката му покаже проблем. Това при по-старите коли означава например в рамките на няколко минути ламбдата да не си смени състоянието нито веднъж.

        Пълния текст можеш да прочетеш на
        http://www.autodiags.com/lambda.html

        Темата е за емулатор но мисля че може поне малко да ти помогне.

        Comment


        • #19
          ..

          Здравейте и Весела Коледа!! И аз купих алфа преди 2 месеца и откакто я купих имам подобен проблем. Смениха ми кабели,свещи=2пъти,бобини и нищо. На 8ми декември тръгнах за празника към Банско,но едвам стигнах Перник и край ( Почна да пуши,да губи мощност и след повторно сменяне на свещите(което не беше нужно,но нямах избор,заради тамошните мйстори) едвам се прибрах. Закачихме я за диагностика и показа ,че темп. датчик на двигателя не работи и ламбда сондата не дава сигнал. На сутринта тръгвам на сервиз и праска,гърмя,та взе ,че се оправи сама!!! Викат ми 'няма да ти сменяме нищо,бачка си'.. И наистина всичко ок,до вчера,когато захладня .. Пак същия проблем и мисля утре да сменям тази сонда пък дано се оправи ,че аман ) Кара ми сее.. А още съм нямал тази възможност ) Хайде Весели празници
          Alfa Romeo 156 2.5 v6 - http://www.youtube.com/watch?v=nHSAAZqTID4

          Alfa Romeo 2.0 - 2.5 - http://vbox7.com/play:m1d6507527

          Comment

          Working...
          X