Този ми пост /по-скоро анкета/ е породен от спора ми с приятел на, който му предстои покупка на нов автомобил. Като се замисля автомобилите на любимата марка следват малко или много мнението ми за подобни системи - има ли създадена система, която може да спаси човешки живот, то тя трябва да бъде включена в базовия модел на даден автомобил. Но има автомобили при, които не е така и ми се искаше да споделите мнение до каква степен смятате за полезни и рентабилни подобни системи за сигурност. Става дума за системи като: VDC, ASR, HBA, MSR, CBC, DST, ABS, EBD и техните аналози в конкурентни марки. Реално дори аз не знам значението на някои от тях, а бих желал. А може би поради факта, че не съм единствен подобни екстри биват подценявани.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Системи за сигурност и тяхната реална полза.
Collapse
X
-
всички тия системи са от така наречените активни системи за безопасност.Те са спасили много хора,но все пак пасивните системи за безопасност дават облика на един автомобил.Пионери в тая област са Волво и те дават философията на цяла поредица от автомобили.Твърдото купе и меките предница и задница на Алфите е една от филисофиите,заложени от Волво от преди повече от 50 години.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
-
Повечето от тези имена имат едно предназначение(става въпрос за ESP системата и тракшън контрола).При различните марки е различно името.
Като цяло мисля че е безмислено да коментираме дали кола снабдена с АБС има по-къс спирачен път от кола без,кола с тр. контрол потегля по-лесно на лед(без тр.може и да не потегли ваобще)
ето ви и клипчеhttp://vbox7.com/play:18d724a9
145 1.6няма я вече
Comment
-
хубавото на тези системи е че примерно, някой те изтласква от пътя върху банкета и левите гуми са на чакъл а десните на асфалт... тези системи ти помагат да държиш колата изправена и да не се завърташ (на 2 пъти ми спаси живота това)
разпределят ти силата по колелата , които имат нужда, помагат ти със сипрачното усилие така че да не е занася колата или да е по-ефективно то...
и все такива полезни нещаsigpic
днес съм в почивка ---
Comment
-
Полезни са тия системи, защото помагат на корема ти да не се свива, дори при терен с лошо сцепление. Например, на лед, ако гумата приплъзне, оборотите не отиват в лютеницата, както с предната ми 145-ца, а си остават ниски и бързо отново намираш сцепление. При спиране АБС-а също е много прецизен и колата не се завърта лесно. Абе, кефещо е.
П.С. Не знам само като дърпаш ръчната какво прави ВДЦ-то. Вероятно се шашка яко.
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеНе знам само като дърпаш ръчната какво прави ВДЦ-то. Вероятно се шашка яко.sigpic
Comment
-
как мога да разбера дали имам ВДЦ? И има ли вариант да се изключи напълно...Изключвал съм тракшъна, но мисля че ВДЦ-то си е винаги на лице и не може да се спира?Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
то по тази логика няма 147/156/Гт с ВДЦ, поне аз не съм виждал да имат бутон за ВДЦ-то ОН и ОФФ
Иначе цитирам :
....В “Алфа 147” серийно се вграждат всички системи за активна и пасивна безопасност предлагани от “Фиат ауто” за моделната гама на концерна - ABS, EBD, ASR, MSR и VDC. Серия са и шестте въздушни възглавници - две отпред, две странични и две завеси на страничните стъкла.....
Как да проверя дали ми работи ВДЦ-то?Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 03:20.Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщението по тази логика няма 147/156/Гт с ВДЦ, поне аз не съм виждал да имат бутон за ВДЦ-то ОН и ОФФ
Иначе цитирам :
....В “Алфа 147” серийно се вграждат всички системи за активна и пасивна безопасност предлагани от “Фиат ауто” за моделната гама на концерна - ABS, EBD, ASR, MSR и VDC. Серия са и шестте въздушни възглавници - две отпред, две странични и две завеси на страничните стъкла.....
Как да проверя дали ми работи ВДЦ-то?
Ще разбереш дали имаш VDC по следния начин - даваш на контакт и гледаш дали имаш една (!) обиколена със стрелка.
Серийно се вграждат при 1.9 JTDm и 2.0 TSsigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщениеКопче има за ASR и City
Ще разбереш дали имаш VDC по следния начин - даваш на контакт и гледаш дали имаш една (!) обиколена със стрелка.
Серийно се вграждат при 1.9 JTDm и 2.0 TS
Comment
-
Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщениеАко говориш за оранжевата лампа на ! в триъгълник, заобиколена със стрелка - това почва да примигва, когато дадеш рязко газ на лед и гумите приплъзнат, т.е. би трябвало да е за АСР.
ASR- а е една автомобилна гума.sigpic
Comment
Comment