Известие

Collapse
No announcement yet.

Системи за сигурност и тяхната реална полза.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Системи за сигурност и тяхната реална полза.

    Този ми пост /по-скоро анкета/ е породен от спора ми с приятел на, който му предстои покупка на нов автомобил. Като се замисля автомобилите на любимата марка следват малко или много мнението ми за подобни системи - има ли създадена система, която може да спаси човешки живот, то тя трябва да бъде включена в базовия модел на даден автомобил. Но има автомобили при, които не е така и ми се искаше да споделите мнение до каква степен смятате за полезни и рентабилни подобни системи за сигурност. Става дума за системи като: VDC, ASR, HBA, MSR, CBC, DST, ABS, EBD и техните аналози в конкурентни марки. Реално дори аз не знам значението на някои от тях, а бих желал. А може би поради факта, че не съм единствен подобни екстри биват подценявани.
    "Не искам да съдя, за да не бъда съден, защото съм грешен!"

  • #2
    всички тия системи са от така наречените активни системи за безопасност.Те са спасили много хора,но все пак пасивните системи за безопасност дават облика на един автомобил.Пионери в тая област са Волво и те дават философията на цяла поредица от автомобили.Твърдото купе и меките предница и задница на Алфите е една от филисофиите,заложени от Волво от преди повече от 50 години.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #3
      Или нещо раздела не съм нацелил .. или действително, на много малко хора им е интересна темата за безопасноста, та дали то пасивна или активна
      "Не искам да съдя, за да не бъда съден, защото съм грешен!"

      Comment


      • #4
        Повечето от тези имена имат едно предназначение(става въпрос за ESP системата и тракшън контрола).При различните марки е различно името.
        Като цяло мисля че е безмислено да коментираме дали кола снабдена с АБС има по-къс спирачен път от кола без,кола с тр. контрол потегля по-лесно на лед(без тр.може и да не потегли ваобще)
        ето ви и клипче http://vbox7.com/play:18d724a9
        145 1.6 няма я вече

        Comment


        • #5
          хубавото на тези системи е че примерно, някой те изтласква от пътя върху банкета и левите гуми са на чакъл а десните на асфалт... тези системи ти помагат да държиш колата изправена и да не се завърташ (на 2 пъти ми спаси живота това)


          разпределят ти силата по колелата , които имат нужда, помагат ти със сипрачното усилие така че да не е занася колата или да е по-ефективно то...

          и все такива полезни неща
          sigpic
          днес съм в почивка ---

          Comment


          • #6
            Полезни са тия системи, защото помагат на корема ти да не се свива, дори при терен с лошо сцепление. Например, на лед, ако гумата приплъзне, оборотите не отиват в лютеницата, както с предната ми 145-ца, а си остават ниски и бързо отново намираш сцепление. При спиране АБС-а също е много прецизен и колата не се завърта лесно. Абе, кефещо е.
            П.С. Не знам само като дърпаш ръчната какво прави ВДЦ-то. Вероятно се шашка яко.
            2014: Deutschland über alles

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
              Не знам само като дърпаш ръчната какво прави ВДЦ-то. Вероятно се шашка яко.
              Със сигурност от БОШ не са го пробвали това
              sigpic

              Comment


              • #8
                как мога да разбера дали имам ВДЦ? И има ли вариант да се изключи напълно...Изключвал съм тракшъна, но мисля че ВДЦ-то си е винаги на лице и не може да се спира?
                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                FIAT Coupe 16VT
                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  ако имаше щеше да имаш и копче за него според мен
                  147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                  Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                  156 2.4 JTD - ex

                  Comment


                  • #10
                    то по тази логика няма 147/156/Гт с ВДЦ, поне аз не съм виждал да имат бутон за ВДЦ-то ОН и ОФФ
                    Иначе цитирам :
                    ....В “Алфа 147” серийно се вграждат всички системи за активна и пасивна безопасност предлагани от “Фиат ауто” за моделната гама на концерна - ABS, EBD, ASR, MSR и VDC. Серия са и шестте въздушни възглавници - две отпред, две странични и две завеси на страничните стъкла.....

                    Как да проверя дали ми работи ВДЦ-то?
                    Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 03:20.
                    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                    FIAT Coupe 16VT
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                      то по тази логика няма 147/156/Гт с ВДЦ, поне аз не съм виждал да имат бутон за ВДЦ-то ОН и ОФФ
                      Иначе цитирам :
                      ....В “Алфа 147” серийно се вграждат всички системи за активна и пасивна безопасност предлагани от “Фиат ауто” за моделната гама на концерна - ABS, EBD, ASR, MSR и VDC. Серия са и шестте въздушни възглавници - две отпред, две странични и две завеси на страничните стъкла.....

                      Как да проверя дали ми работи ВДЦ-то?
                      Копче има за ASR и City
                      Ще разбереш дали имаш VDC по следния начин - даваш на контакт и гледаш дали имаш една (!) обиколена със стрелка.
                      Серийно се вграждат при 1.9 JTDm и 2.0 TS
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                        Копче има за ASR и City
                        Ще разбереш дали имаш VDC по следния начин - даваш на контакт и гледаш дали имаш една (!) обиколена със стрелка.
                        Серийно се вграждат при 1.9 JTDm и 2.0 TS
                        Ако говориш за оранжевата лампа на ! в триъгълник, заобиколена със стрелка - това почва да примигва, когато дадеш рязко газ на лед и гумите приплъзнат, т.е. би трябвало да е за АСР.
                        2014: Deutschland über alles

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                          Ако говориш за оранжевата лампа на ! в триъгълник, заобиколена със стрелка - това почва да примигва, когато дадеш рязко газ на лед и гумите приплъзнат, т.е. би трябвало да е за АСР.
                          В моята книжка е дадено като VDC.
                          ASR- а е една автомобилна гума.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Тц...май АСР е лапичка под формата на "гума, която изхвърля камъчета "
                            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                            FIAT Coupe 16VT
                            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Ясно, значи ВДЦ-то се включва на лед. Аз имам и една лампа с кръгче и три-четири прекъснати линийки около нея. Това ли е "гумата"?! Никога не ми е светвала.
                              2014: Deutschland über alles

                              Comment

                              Working...
                              X