Известие

Collapse
No announcement yet.

Системи за сигурност и тяхната реална полза.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Сега много интересно нещо забелязах при мен....Днес гледах колата и аз реално имам на една линия от ляво на дясно лампички за : АБС , АСР (гумата) , Индикатор за вдигната ръчна..
    под тях имам къси дълги, а най-отгоре имам чек-а на двигателчето...

    Дефакто лампа за ВДЦ (триъгълник със стрелка) НЯМАМ въобще на таблото...Взирах се много! До тук ок гледам, обаче в книжката на колата, че нарисуваното табло има точно лампа за ВДЦ, а лампа за АСР (гумата) никъде не е нарисувана дори>!?

    Демек по книжка трябва да са наредени в една линния така : АБС, ВДЦ, и това за вдигната ръчна!?

    Още по-интересно стана като се сетих, че веднъж дори ми беше изписсало ВДЦ фейлиър (демек грешка).

    Та последно имам ли или не ВДЦ!?!?? Според мен ще трябва да погледна дали имам сензори за ВДЦ-то и така ще се разбули мистерията...
    По Вин може ли да се види дали имам ВДЦ в колата?
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #17
      Моля колегите, които имат 147 1,6 старата маска да споделят как са им наредени светлинките АБС, АСР итн....
      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

      FIAT Coupe 16VT
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
        Ясно, значи ВДЦ-то се включва на лед. Аз имам и една лампа с кръгче и три-четири прекъснати линийки около нея. Това ли е "гумата"?! Никога не ми е светвала.
        Ако са от 2-те страни на кръгчето линийките, това символизира спирачен диск и накладки. Когато са износени (не знам дали на 100%) това би трябвало да свети.
        Alfa Romeo 156 1.8 TS 98' + FIAT Marea Weekend 1.9JTD 00' + FIAT Tipo 1.9TD 93'

        Comment


        • #19
          Колеги опитал съм се да напиша най-важните неща за системите, които посочи колегата автор на темата. Може да съм допуснал неточности при превода, но все пак сме хора

          Vehicle Dynamics Control (VDC) - Помага на стабилността на автомобила, чрез комбинация от подаването на газ и/или използването на спирачната система.

          Anti-Slip Regulation (ASR or TCS)- Обикновенно това са електро-хидравлични системи, които предпазват колата от загубата на сцепление на водещите колелета (било по причина на рязко настъпване на газта или неподходяща комбинация от гуми/настилка). Това се постига по няколко начина:
          1. Спиране на искрата за някой цилиндър.
          2. Намаляне на подаваното гориво за някой цилиндър.
          3. Активиране на спирачките на определени колелета.
          4. Пълно затваряне на клапаните подаващи гориво.
          5. При автомобили с турбо , намаляване на мощността, която турбото дава на мотора.

          Electronic brakeforce distribution (EBD) or EBFD - Tехнология при спирачните системи която променя количеството сила, което се прилага на всяка от спирачките на колата, в зависимост от скорост, натоварване, сцепление на колелата. Винаги в комбинация с ABS, EBD може да напали спирачното усилие на всяко колело с цел да не го блокира в движение. Най-често се налага намаляването на спирачната сила в/у задните колелета, понеже натоварването на автомобила е по-голямо в предната му част.

          Anti-lock braking system (ABS) - Предпазна система, която предпазва колелетата да блокират при спиране. Въртящото се колело осигурява на шофьора контрол в/у автомобила и точно това се постига с ABS (въртене при спиране, макар и на тактове). ABS, обаче създава лъжлива представа във водачите за сигурност - на лед, отъпкан сняг, баластра, метални плочи/релси, ABS увеличава спирачния път, правейки тази система 1 вид вредна.

          Emergency brake assist (BA, EBA or HBA) - Системата е създадена за да "усети", кога водача прави внезапно спиране. Отчита се бързината на натиск и силата на натиск в/у спирачния педал, дори в някои системи да не е натиснат докрай, системата поема контрол в/у спирачната система и нанася максимално спирачно усилие в/у колелета. Това се случва докато ABS-a поеме контрол в/у спирачната система, попречвайки на колелета да блокират.

          Electronic Stability Control (ESP, ESC or DSC) - Toва е компютаризирана система, която подобрява в осезаем размер, управлението на автомобила. Когато ESC засече загуба на управлението (например при приплъзване), системата прилага индивидуално спирачно усилие на необходимото колело, помагайки на шофьора да си върне контрола в/у колата.
          Пример: При ситуация на прекалено завиване (оversteer) се прилага спирачно усилие в/у предното външно за завоя колело. При недостатъчно завиване (understeer) се активират спирачките на предното вътрешно за завоя колело.

          П.П. Дано е в помощ на някого
          Last edited by sudnika; d.m.y г., 11:32.
          Alfa Romeo 156 1.8 TS 98' + FIAT Marea Weekend 1.9JTD 00' + FIAT Tipo 1.9TD 93'

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от sudnika Покажи съобщение
            ABS, обаче създава лъжлива представа във водачите за сигурност - на лед, отъпкан сняг, баластра, метални плочи/релси, ABS увеличава спирачния път, правейки тази система 1 вид вредна.
            Откъде ти е инфото, щото не съм забелязал АБС да увеличава спирачния път на сняг. То, наистина, след като чукнеш спирачката и усетиш, че АБС се включва, т.е. е хлъзгаво... нататък продължаваш по-предпазливо, така че да не се налага да спираш рязко.
            2014: Deutschland über alles

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
              Откъде ти е инфото, щото не съм забелязал АБС да увеличава спирачния път на сняг. То, наистина, след като чукнеш спирачката и усетиш, че АБС се включва, т.е. е хлъзгаво... нататък продължаваш по-предпазливо, така че да не се налага да спираш рязко.
              Kaто пише отъпкан сняг, се има впредвид настилка наподобяваща ски писта И се има впредвид рязко спиране, АБС-а се "побърква" и вместо да прилага максимален натиск на колелета, ти рита крака от педала... Увеличението на спирачния път е малко, но го има, доказано е с тестове.
              Alfa Romeo 156 1.8 TS 98' + FIAT Marea Weekend 1.9JTD 00' + FIAT Tipo 1.9TD 93'

              Comment

              Working...
              X