Известие

Collapse
No announcement yet.

кажете какво мислите по отношение на това чудо

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение

    Ето ти един бисер и то голям!

    Тебе като ти трябва повече кислород, що не си сложиш една малка бутилчица и да обогатяваш сместа?... няма да имаш нужда от "турбинни перки в канали с масло" и разни други подобни глупости.
    Също исках да попитам (щото не разбирам), в студения въздух азота по-малко ли става щом кислорода е в "по-големи количества"

    И те съветвам да не спориш с Двигателист щото видях преди малко в една друга тема негов пост и повярвай ми, този човек знае какво говори и това което е написал тука хич не е случайно!

    То си го има измислено - Нитро системи(само че скъпооо), а турбо системите ги правят защото получаваме голяма мощност за сметка на изгорелите газове(демек безплатни кончета)!!!!! И не споря, а просто казвам какво мисля, може и да съм сгрешил някъде, ама затова сте и вие, да ме ПОПРАВИТЕ ако някъде нещо не съм догледал!!!

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от RaIDeR Покажи съобщение
      В студения въздух има повече кислкород тва ясно !
      Ще ви кажя по лесен и ефтин начин с който да разберете какъв ще е ефекта от тая хуйня ,та значи первате към кутията на филърта един въздуховод ако няма такъв де , който извеждате отпред на бронята така ,че да е открит и колата като е в движение даможе въздухът да влиза насила в трабата , хем ще е студен въздука хем ще е под натиск при движение на колата !
      Тази истина е добре позната но в дебелите книги пише че ефекта върху пулненето напора на въздуха ще окаже чак след скорости на автомобила от 40 м/с т.е. 144км/ч
      А че перката няма да има турбоефект е ясно все пак се съпротивление на пътя на въздуха има там едно такова нещо като ефективно сечение етази перка това сечение намалява сега обаче идва друго нещо. Още за ладите продаваха дифузьори с винтови канали и пишеха че повишават мощността вероятно ако заради завихрянето през жигльорите изтича почече бензин.Сега тук обаче няма жигльори обаче има дебитомер ако завихрения въздух го олхажда повече от незавихрения означава че ще върви почече но докатъо не се почстигне максималната стойност от 408кг/ ч въздух тогава дебитомера си забива на тези килограми и няма как да увеличаваме мощността за сметка на по богата смес за да увеличаваме трябва по високо налягане на челото на буталото а тази перка не може да осигури по голямо налягане втакта пулнене в смукателния тръбопровод иска си истински сешоар.
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
        ...Още за ладите продаваха дифузьори с винтови канали и пишеха че повишават мощността вероятно ако заради завихрянето през жигльорите изтича почече бензин.
        При ладите по скоро се разчиташе на по-добра хомогоенизация на горивната смес, може би по устойчиво движение на сместа в смукателните колектори и по пълен процес на изгаряне в следствие на по добрата хомогенизация. Едва ли повече гориво в сместа би увеличило налягането върху буталото при положение, че няма кой да го окисли и да изгори, просто си излиза през ауспуха ама може и да не съм прав де.
        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
        ...Сега тук обаче няма жигльори обаче има дебитомер ако завихрения въздух го олхажда повече от незавихрения означава че ще върви почече но докатъо не се почстигне максималната стойност от 408кг/ ч ....
        Доколкото си спомням от картинките този "турболизатор" май е поставен след дебитомера някъде т.е. потока през дебитомера ще си бъде условно ламинарен... или може би се лъжа. Също така не разбирам как завихрения въздух ще охлажда повече дебитомера... да не говорим че дори и да е охладен това би предизвикало грешка в решението на ЕКУ -то за количеството въздух преминало през датчика и той би подавал по голямо количество гориво да не говорим че дебитомера мери и температурата на въздуха и на база това опеделя количеството гориво необходимо за получаване на стехиометричен състав на сместа.
        Най-вероятното предимство е това което колегата mordohy казва... да намали пулсациите в смукателните колектори.
        Не ми се пише повече ...
        Само накрая искам да кажа че хелмхолцовия резонатор (тромпета) който имаме в кутията на въздушния филтър подобрява много повече пълненето отколкото подобен "турболизатор".
        А това, че някой махат въздушните кутии и си слагат спортни филтри... няма да го коментирам. Не, че от спортния филтър няма полза, но аз примерно не бих махнал резонатора. Но това си е ... въпрос на личен избор примерно.
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • #49
          [QUOTE]
          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
          Едва ли повече гориво в сместа би увеличило налягането върху буталото при положение, че няма кой да го окисли и да изгори, просто си излиза през ауспуха ама може и да не съм прав де.
          Така е както казваш при положение че двигателя работи на максимално натоварване тогава сместа или по научно казано Алфата ще е 0,85-0,9 но при всички други режимин на работа двигателя работи с бедни смеси и увеличаването на количеството на бензина в сместа ще доведе до по богата смес която е по калорична от бедната смес и трака ще се упражни повече натиск върху челото на буталото.

          Доколкото си спомням от картинките този "турболизатор" май е поставен след дебитомера някъде т.е. потока през дебитомера ще си бъде условно ламинарен... или може би се лъжа. Също така не разбирам как завихрения въздух ще охлажда повече дебитомера... да не говорим че дори и да е охладен това би предизвикало грешка в решението на ЕКУ -то за количеството въздух преминало през датчика и той би подавал по голямо количество гориво да не говорим че дебитомера мери и температурата на въздуха и на база това опеделя количеството гориво необходимо за получаване на стехиометричен състав на сместа.
          Най-вероятното предимство е това което колегата mordohy казва... да намали пулсациите в смукателните колектори.
          Не ми се пише повече ...
          АКо тази перка е пред дебитомер турболентното движение на потока може да предизвика по голямо охлаждане на сензора на дебитомера и той да отчета повече въздух при режимите с частично натоварване, а и двигателя няма да запише грешка защото самия сензор не може да отчете повече от 408кг/ч въздух за да имаш представа кога става това с напълно изправен дебитомер примерно на 3-та предавка при достигане на около 6000 дебитомера забива и отчита права черта до прекъсвача но аванса си се променя.

          Само накрая искам да кажа че хелмхолцовия резонатор (тромпета) който имаме в кутията на въздушния филтър подобрява много повече пълненето отколкото подобен "турболизатор".
          А това, че някой махат въздушните кутии и си слагат спортни филтри... няма да го коментирам. Не, че от спортния филтър няма полза, но аз примерно не бих махнал резонатора. Но това си е ... въпрос на личен избор примерно.
          Премахването на въпросния резонатор е разисквано във форума доста хора са го махнали карал без него със него и има разлика едната е че без него колата поема по леко от ниските обороти а и шума и докарва малко на V-6 мотора> А аз направих един друг експеримент (много обичам да се ебавам с тази коала) сложих права труба с диамерър около 80мм със същата дължина като фунията но без стеснение и мога да твърдя че колата върви малко по добре с тази тръба Изхождам от идеята че по дългия тръбопровод ще създаде по голяма инерция на постъпващия в цилиндрите въздух както са и колекторите с променлива дължина. Естествено за да има безпорно доказан ефект трябва да има замери на мощност или ускорение които липсват а и дължината на колектора е добре да се изчисли. Но си прав това си е въпрос на избор на всеки.
          156 1,8 ТS 99
          Nissan Murano 2005

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
            Така е както казваш при положение че двигателя работи на максимално натоварване тогава сместа или по научно казано Алфата ще е 0,85-0,9 но при всички други режимин на работа двигателя работи с бедни смеси ....
            Колега да не би под "максимално натоварване" да си имал в предвид статичен режим на натоварване, което в никакъв случай не означава - максимално натоварване. Според мен този статичен режим е 80-90% от времето при нормално шофиране!
            За преходните режими при динамични натоварвания се грижат едни други системи доколкото си спомням.
            Не ми се спори наистина.

            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
            АКо тази перка е пред дебитомер турболентното движение на потока ...
            Да разбирам ли че искаш да кажеш, че турболентно движещ се поток отнема по-голямо количество топлина?
            И за останалата част също не ми се спори.


            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
            Премахването на въпросния резонатор е разисквано във форума доста хора са го махнали карал без него със него и има разлика едната е че без него колата поема по леко от ниските обороти а и шума и докарва малко на V-6 мотора>...
            Според мен именно звука ги е накарал да си мислят, че поема по-добре в ниските обороти
            Това разбира се, си е мое мнение де!
            Моите впечатления са други... тъй като "майсторите" в сервиза бяха оставили моя откачен... вярно, че беше по-шумна, но след като видях какви са ги свършили и го закачих колата стана осезаемо по-гъвкава особено на 2 предавка, но може да е субективно разбира се.
            Все пак аз предпочитам автомобилът ми да върви, а не да го докарва на звук или както казваше професорът ми по ДВГ "10% за шум"!
            Last edited by fade; d.m.y г., 16:35.
            Have A Nice Day
            o/_______\o
            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
            []=о===о=[]

            Comment


            • #51
              [
              QUOTE=fade;413042]Колега да не би под "максимално натоварване" да си имал в предвид статичен режим на натоварване, което в никакъв случай не означава - максимално натоварване. Според мен този статичен режим е 80-90% от времето при нормално шофиране!
              За преходните режими при динамични натоварвания се грижат едни други системи доколкото си спомням.
              Не ми се спори наистина.
              Говоря за максимално натоварен мотор и максимално отворен дросел тогава сместа (Товарна характеристика при високи обороти) е около 0,9 при всички други режими обогатяването на сместа ще доведе до увеличаване на налягането което действа на челото на буталото ( и то все за карбуратори говорим)
              Да разбирам ли че искаш да кажеш, че турболентно
              движещ се поток отнема по-голямо количество топлина?
              Не искам да кажа а предполагам все пак самия сензор е разположен в държач и там не е ясно как би се отразило турбулентното течение на охлаждащата се пластина.( за доказване или отхвърляне трябва да се направи експеримент но трябва и едно вентилаторче от въпросните)
              [/QUOTE]
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                [
                Говоря за максимално натоварен мотор и максимално отворен дросел тогава сместа (Товарна характеристика при високи обороти) е около 0,9 при всички други режими обогатяването на сместа ще доведе до увеличаване на налягането което действа на челото на буталото ( и то все за карбуратори говорим)
                Колега мисля, че знам какво е максимално натоварен мотор, а може би знам и какво е въздушно отношение... но не мислиш ли, че ако искаш да обогатиш сместа е по-лесно да увеличиш сечението на жигльора, а не "да сменяш сегментите през ауспуха". И ще си позволя пак да перефразирам Професор Илиев който ми преподаваше ДВГ:
                "Проблема с увеличаването на мощността на един ДВГ в никакъв случай не идва от количеството гориво, тъй като то съотнесено към количеството въздух е много много по-малко пък и можеш лесно да го доставиш... проблема е как да вкараме в горивната камера повече окислител!"
                Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                Не искам да кажа а предполагам все пак самия сензор е разположен в държач и там не е ясно как би се отразило турбулентното течение на охлаждащата се пластина.( за доказване или отхвърляне трябва да се направи експеримент но трябва и едно вентилаторче от въпросните)
                Този експеримент може да ти струва много скъпо! 65К оборота (ако това разбира се не е само реклама) са си сериозно предизвикателство за баланс и смазване. Не виждам никъде масло ... да не споменавам колко би бил живота на втулките на които най-вероятно лагерува Ако това нещо се разруши така хубаво ще ви се "турболизират" всички клапани че...! Абе от играчка-плачка вие си знаете!
                Have A Nice Day
                o/_______\o
                (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                []=о===о=[]

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                  Колега мисля, че знам какво е максимално натоварен мотор, а може би знам и какво е въздушно отношение... но не мислиш ли, че ако искаш да обогатиш сместа е по-лесно да увеличиш сечението на жигльора, а не "да сменяш сегментите през ауспуха". И ще си позволя пак да перефразирам Професор Илиев който ми преподаваше ДВГ:
                  "Проблема с увеличаването на мощността на един ДВГ в никакъв случай не идва от количеството гориво, тъй като то съотнесено към количеството въздух е много много по-малко пък и можеш лесно да го доставиш... проблема е как да вкараме в горивната камера повече окислител!"

                  Този експеримент може да ти струва много скъпо! 65К оборота (ако това разбира се не е само реклама) са си сериозно предизвикателство за баланс и смазване. Не виждам никъде масло ... да не споменавам колко би бил живота на втулките на които най-вероятно лагерува Ако това нещо се разруши така хубаво ще ви се "турболизират" всички клапани че...! Абе от играчка-плачка вие си знаете!
                  Ей с теб все вземаме да спорим и изродяваме темите опитвах се само да обясня че ако при частични натоварвания обогатим сместа ше се вдигне мощноста за да дения режим макар и малко и да с циглори даже в техникума сме го доказвали а тук ставаше въпрос за перка или турболизация на въздушния поток .
                  А това което ще пробваме доколкото разбрах е само перката това с моторчето и перката си е половината от цената на валовете или си е почти една генерация която би имала доста по голям ефект. Айде със здраве.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #54
                    Колеги гледам,че се е заформил спор,при който се чука на врата в полето.Единствената полза от него е,че по-неинформираните колеги могат да влязат в "турболенцията" на безсмислените ни спорове.Щом нещо не се слага от нито една автомобилна фирма,значи е пълна измама или някаква глупост.Пак се сещам за старата арабска поговорка:Случва се,един глупец да зададе такъв въпрос,че и десет мъдреци,да не могат да му отговорят!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      Колеги гледам,че се е заформил спор,при който се чука на врата в полето.Единствената полза от него е,че по-неинформираните колеги могат да влязат в "турболенцията" на безсмислените ни спорове.Щом нещо не се слага от нито една автомобилна фирма,значи е пълна измама или някаква глупост.Пак се сещам за старата арабска поговорка:Случва се,един глупец да зададе такъв въпрос,че и десет мъдреци,да не могат да му отговорят!
                      Тук няма да се съглася с теб. Производството на автомобили с сложен процес в който автомобила освен много добър трябва и да е максимално евтин и опростен като операции за сглобяване, а също трябва да отговарят на съответни изисквания затова серийните автомобили нямат спортни филтри (защото са по скъпи от обикновените и трябва да се перат) за това нямат чипове допълнителни изолации генерации и т.н. сега дали ще има ефект от това нещо мисля че ще е отрицателен но за 20-30лв защо да не се пробва
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                        но за 20-30лв защо да не се пробва
                        Ми то това е логиката, по която някои стават милионери
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Ми то това е логиката, по която някои стават милионери
                          Ти пък сега не се знае от коя драка какъв заек ще изкочи. Експеримента ще е успешен при всички случаи независимо от резултатите.
                          156 1,8 ТS 99
                          Nissan Murano 2005

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                            Ти пък сега не се знае от коя драка какъв заек ще изкочи. ...
                            Ами аз пък мисля че ти като инж. би трябвало да знаеш ориентировъчно от коя драка какъв заек би могъл да изскочи!
                            Специално от тази може да изскочи някой голям и скъпо струващ! Пак искам да ти обърна внимание това нещо там би трябвало да се върти с 65К оборота (доколкото разбирам италиански).Не говорим изобщо, че има моторче вътре. Знаеш, че при високи обороти скоростта на въздуха в колекторите е свръхзвукова! Пак ще се повторя: Ако това китайско "нещо" счупи оста вследствие дисбаланс или прецесия от износване на оста ще си събираш клапаните в изпускателния колектор!
                            Have A Nice Day
                            o/_______\o
                            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                            []=о===о=[]

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                              Тук няма да се съглася с теб. Производството на автомобили с сложен процес в който автомобила освен много добър трябва и да е максимално евтин и опростен като операции за сглобяване, а също трябва да отговарят на съответни изисквания затова серийните автомобили нямат спортни филтри (защото са по скъпи от обикновените и трябва да се перат) за това нямат чипове допълнителни изолации генерации и т.н. сега дали ще има ефект от това нещо мисля че ще е отрицателен но за 20-30лв защо да не се пробва
                              Е аз пък немога да се съглася с теб ,колите в серийно производство ги правят така ,че да издържят максимално дълго време а ако са чипосани и с спортен филтър им се скъсява живота а и не съ пригодени за това ! Бе изобщо това е дълга тема ,а и няма смисъл да се разисква в карайна сметка всеки си рещява сам за себеси какво да прави с колата си ние просто изказваме мнение и наникого неказваме какво да прави !
                              Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                                ...Знаеш, че при високи обороти скоростта на въздуха в колекторите е свръхзвукова!...
                                С това не съм съгласен! Свръхзвукови скорости се получават само в ограничени зони и то при определени режими. Принципно никой не иска свръхзвукови скорости в пълнителния колектор.
                                Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                                Comment

                                Working...
                                X