Известие

Collapse
No announcement yet.

Някои истини за работата на дизеловите дигатели на празен ход+ Fuel Cut Off

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Някои истини за работата на дизеловите дигатели на празен ход+ Fuel Cut Off

    Преди доста време бях чел тази статия и случайно я намерих сейвната в док файл на компютъра, та реших да споделя информацията, защото разсейва някои от най-масовите заблуди около дизеловите двигатели и тяхната правилна експлоатация. Аз лично съм се бях подвел, но след прочитането на информацията си промених навиците.
    Статията е на английски, нямам време да я преведа, ако някой има време и желание, нека го направи.
    Накратко казано, не е полезно за един дизелов двигател да работи на празен ход, безсмислено е да се 'подгрява' сутрин 2-3-4-5 минути, защото ефектът е точно обратен и други подобни.
    Attached Files
    Last edited by pr_00f; d.m.y г., 17:16.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

  • #2
    Я дизел гуруто да си каже тежката дума.
    При движение на скорост без да се подава газ- примерно по нанадолнище съвременните бензинови двигатели имат така наречената "cut-off" или както искате го наречете Еко функция (примерно над 1500 оборота спира подаването на гориво)
    Има ли такова нещо при дизелите , да конкретизираме за JTD двигателите в подписите ни.
    Чувал съм много различни мнения.
    И ако има на какви обороти се случва това паметно събитие ?
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

    Comment


    • #3
      'Дизел гуру'...'тежка дума'...не са ми присъщи нито едното, нито другото
      Ако не ме лъже паметта, преди много време Пинко беше писал по твоя въпрос в една тема в ланча-форума (а може и в този форум да беше, не помня ), а именно - че няма разход на гориво. Не бих могъл да се обоснова добре.
      Знам, че когато си двигнеш крака от педала, спираш горивоподаването и двигателят си влиза в компресорен режим един вид. Май компютърът подаваше сам нафта, когато паднат прекалено много оборотите, но нека някой по-запознат да си каже
      Last edited by trustworthy; d.m.y г., 23:36.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        На старите ДВГ с механични ГНП, не става, както и знаете. На модерните впръсквачите са с управление, така, че не е проблем да се спре горивото на принудителен празен ход. Изобщо за какво ви е да подавате нафта в цилиндрите на този режим?
        Лудия

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
          Преди доста време бях чел тази статия и случайно я намерих сейвната в док файл на компютъра, та реших да споделя информацията, защото разсейва някои от най-масовите заблуди около дизеловите двигатели и тяхната правилна експлоатация. Аз лично съм се бях подвел, но след прочитането на информацията си промених навиците.
          Статията е на английски, нямам време да я преведа, ако някой има време и желание, нека го направи.
          Накратко казано, не е полезно за един дизелов двигател да работи на празен ход, безсмислено е да се 'подгрява' сутрин 2-3-4-5 минути, защото ефектът е точно обратен и други подобни.
          Така е. Но имай предвид, че написаното е валидно в голяма степен за дизелови двигатели с неразделнакамерно смесообразува (директно впръскване). Старите дизели с разделнокамерно смесообразуване (предкамера или вихрова камера и щифтов разпръсквач с голям диаметър) са доста по-нечувствителни към продължителното "кълцане" на празен ход и минимална честота на въртене.
          Лудия

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
            Я дизел гуруто да си каже тежката дума.
            При движение на скорост без да се подава газ- примерно по нанадолнище съвременните бензинови двигатели имат така наречената "cut-off" или както искате го наречете Еко функция (примерно над 1500 оборота спира подаването на гориво)
            Има ли такова нещо при дизелите , да конкретизираме за JTD двигателите в подписите ни.
            Чувал съм много различни мнения.
            И ако има на какви обороти се случва това паметно събитие ?
            Кът-офф има на всички инжекционни и моноинжекционни системи Има го и при комън-реил дизелите като се минава в кът-офф режим по-картата на натоварването когато е под определени граници и когато колата не е на празен ход При последните модели дори има preinjection i postinjection които принудително правят двигателна спирачка чрез впръскването на малки количества нафта в определени моменти така се избягва лекото забявяне на реакциите на оборотите което има в първите комънрейли и се получава доста добър респонс на мотора - като тва същото вече го има и при новите бензини с директно впръскване

            ПС> Ако обаче питате за кът-офф заглавието на темата си противоречи с въпроса защото празния ход на мотора е съвсем отделенрежим на работа при който кът-офф е невъзможно понятие
            Last edited by Bobo; d.m.y г., 23:56.
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #7
              Е това е отговор

              Нямат общо кът-офф и работа на празни, но предполагам, че Професорът просто е използвал случая да попита
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #8
                Дотук всичко ясно, а какво се получава примерно при 5 км спускане на скорост с над 1500 оборота, когато налице е cut-off? Двигателят не изстива ли и не се ли влошава мазането?
                Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  Аз лично не виждам къде ще намериш такова спускане...

                  И да допълня по темата- всички дизелови двигатели с електрическо управление на впъскването си имат Cut- off- т. е. не е задължително да е комън рейл. И подозирам, че подаването на гориво се подновява чак около честотите на празен ход, а не както при бензиновите- около 1600- 1800 оборота.
                  Last edited by didod; d.m.y г., 10:41.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Max Покажи съобщение
                    Дотук всичко ясно, а какво се получава примерно при 5 км спускане на скорост с над 1500 оборота, когато налице е cut-off? Двигателят не изстива ли и не се ли влошава мазането?
                    Изстива, защото помпа въздух, но реално изстиване можеш да усетиш само зимата. Но и бензините също изстиват при спускане на скорост без газ.
                    А мазането няма почти нищо общо с горивоподаването, а с въртенето на коляновият вал, така че няма какво да се притесняваш

                    @didod

                    Бях чел някъде, че около 700 оборота започвало подаването (за някакво ТДИ май ставаше дума), но по лични наблюдения от моята кола, си мисля, че е по-рано. Пак някой капацитет ще трябва да каже.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Между другото може да опитате да го усетите. Вдигаш примерно на 3- та над 2000 оборота, пускаш педала и гледаш- кога ще спре да забавя чувствително. На бензиновите се усеща много ясно. Или ако някой има алфадиаг или виза- вътре много лесно се вижда цикловата порция докога ще е 0.

                      Колкото до спускането- не вярвам някой да намери наклон, при който да спуска с 1500 оборота повече от километър. Все пак тази кола ще спре.
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Max Покажи съобщение
                        Дотук всичко ясно, а какво се получава примерно при 5 км спускане на скорост с над 1500 оборота, когато налице е cut-off? Двигателят не изстива ли и не се ли влошава мазането?
                        Мазането си е ок, щом се върти коляновия вал. А загряването на двигатела основно идва от триенето и много по-малко от горенего на сместа....
                        147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                        Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                        156 2.4 JTD - ex

                        Comment


                        • #13
                          “Let it run for 30 sec to a minute to insure that the entire engine has oil pressure then pull out easy. I like to take it pretty easy until the temp gauge starts moving then drive in your normal manner.”


                          Ей така действам и аз.
                          ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                          ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                          ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                          ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                            “Let it run for 30 sec to a minute to insure that the entire engine has oil pressure then pull out easy. I like to take it pretty easy until the temp gauge starts moving then drive in your normal manner.”


                            Ей така действам и аз.
                            Подкрепям
                            Това се прави, за да се "разбие" маслото.
                            После лекичко и плавно до и около 2000 оборота.
                            След като стигне 70 градуса, започвам да карам нормално.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
                              Мазането си е ок, щом се върти коляновия вал. А загряването на двигатела основно идва от триенето и много по-малко от горенего на сместа....
                              A кой е казал, че водната помпа спира да се върти и охлаждащата течност да циркулира Дори лятно време това е един от най-ефективните начини да се охлаид един двигател - спускане на скорост, без газ
                              _______
                              146 JTD - ex
                              Renault Megane II 1.5 dci - ex

                              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                              Comment

                              Working...
                              X