Известие

Collapse
No announcement yet.

Някои истини за работата на дизеловите дигатели на празен ход+ Fuel Cut Off

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
    A кой е казал, че водната помпа спира да се върти и охлаждащата течност да циркулира Дори лятно време това е един от най-ефективните начини да се охлаид един двигател - спускане на скорост, без газ
    Мисълта ми беше че основно загряването е в следствие на триенето... т.е. дали при спускане по наклон с 2000 оборота се подава гориво или не, то няма голямо значение за поддържаната температура.. и както ти казваш в тази ситуация мотора ше се охлажда... Просто става дума че не горенето грее мотора а друго (мен така са ме учили )
    147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
    Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
    156 2.4 JTD - ex

    Comment


    • #17
      И само да добавя, че написаното във файла важи не само за дизелови двигатели.
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
        А загряването на двигатела основно идва от триенето и много по-малко от горенего на сместа....
        Тук мисля че си в огромна заблуда.
        Триенето ще загрее двигателя и то до блокиране, НО ако нямаш масло в него.
        Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Gh0stRider Покажи съобщение
          Мисълта ми беше че основно загряването е в следствие на триенето... т.е. дали при спускане по наклон с 2000 оборота се подава гориво или не, то няма голямо значение за поддържаната температура.. и както ти казваш в тази ситуация мотора ше се охлажда... Просто става дума че не горенето грее мотора а друго (мен така са ме учили )
          Пълен абсурд е това. Ако триенето грееше повече от изгарането на горивото, то тогава двигателите щяха да карат по 4-5 км м/у два основни ремонта
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #20
            Че триенето повишава темературата е ясно, но няма как да е повече от горенето.
            За сравнение, поставете един до друг с еднакви обеми един компресор и един двигател с вътрешно горене.
            Мисля че няма нужда от термометър даже.
            ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
            ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
            ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
            ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
              “Let it run for 30 sec to a minute to insure that the entire engine has oil pressure then pull out easy. I like to take it pretty easy until the temp gauge starts moving then drive in your normal manner.”


              Ей така действам и аз.
              И аз така
              То дори в работата на двигателя се усеща разлика преди и след като тръгне да се вдига стрелката
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #22
                Мерси за отговорите и специално на Бобо за изчерпателният отговор.
                И все пак не разбрах на колко оборота е зададена границата за моя двигател примерно.
                Въпроса е чисто теоретичен и не мисля че има голямо значение , просто ми е интересно.
                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                Comment


                • #23
                  Взимай някой с лаптоп и пробвайте
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #24
                    Да де ама точно на този двигател не знам как мога да му правя онлайн диагностика.
                    Аз си мислех да си взема нещо съвсем непрофесионално колкото да си начеша крастата.

                    И стигнах до варианта Алфа диаг
                    http://alfadiag.net/

                    със този кабел - препоръчан от тях.

                    http://www.ecufix.com/shop/index.php...roducts_id=182


                    На сайта на алфа диаг във FAQ секцията пише че се поддържа моят двигател - Engine - 839.A6.000

                    И другите неща за колата който съм изровил.
                    ECU - Bosch EDC15C7
                    protocol ISO-14230 -
                    buksa - OBD2


                    Но не знам дали ще сработи та не съм тръгнал да се набутвам за момента.

                    Бобо може да даде съвет , се надявам
                    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
                      На старите ДВГ с механични ГНП, не става, както и знаете. На модерните впръсквачите са с управление, така, че не е проблем да се спре горивото на принудителен празен ход. Изобщо за какво ви е да подавате нафта в цилиндрите на този режим?
                      Става, за тези с всережимни регулатори!
                      Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от JJJ Покажи съобщение
                        Става, за тези с всережимни регулатори!
                        Тук съм съгласен. Но, нали говорим за леки автомобили. А техните ГНП са с основно двурежимни регулатори. Поправи ме, ако греша, но всережимни съм виждал на трактори, строителна техника, генераторни агрегати и изобщо машини със специално предназначение. Сигурно има и леки с всережимни, но не се сещам...
                        Лудия

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                          Мерси за отговорите и специално на Бобо за изчерпателният отговор.
                          И все пак не разбрах на колко оборота е зададена границата за моя двигател примерно.
                          Въпроса е чисто теоретичен и не мисля че има голямо значение , просто ми е интересно.
                          Ако имаш борд с показание за моментен разход е лесно. Ако не, както казва Дидо (поне на бензиновите, които съм карал се усеща много лесно) - примерно ускоряваш се на трета или четвърта предавка до 2500-3000 и пускаш газта. Колата започва да намалява, но в момента в който се възобновява подаването на гориво се усеща много лек тласък и спирачното действие на двигателя намалява значително. При мен е на около 1400 об/мин, но съм на бензин. Така разбираш само честотата на въртене при която се подновява горивния процес. А тази при която се прекъсва (може да са различни) - с лаптоп или каквото и да е стига да дава информация за сигнал към впръсквачите.
                          Лудия

                          Comment


                          • #28
                            Ами борд компютъра има 2 режима на работа за показване на разхода.
                            "Пълен" - при него стойностите се зануляват само ръчно и показва среден разход на гориво от последното ръчно зануляване.

                            И "Трип" при този режим всички стойности се нулират когато изгасиш девигателя. При този режим имаме current consumption, обаче след като се разрових из документацията на колата установих че:
                            Не е текуща консумация ами е консумацията за последните изминати 5 км . и се обновява на 10 секунди.
                            Т.е. не е current изобщо

                            Варианта с пробата да вдигнеш обороти , да пуснеш газта и да чакаш да усетиш придърпване съм го пробвал няколко пъти, но не мога да го усетя.
                            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                            Comment


                            • #29
                              Значи ако караш без 'газ' не ти показва 0, така ли?
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment


                              • #30
                                Не,
                                Ако показваше нямаше да занимавам колегите тук с глупостите си
                                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                                Comment

                                Working...
                                X