Колеги, помагайте, моля ви!!! Става въпрос за Ланчия Капа и не знам дали е проблем, че поставям тук темата (двигателят мисля, че е същият, като на Алфите), но видях, че има доста компетенти хора! Проблемът е следният:
От седмица насам Капата гасне, когато си поиска! На компютъра през повечете време показва: "Avaria impianto controllare motore" и Check-a свети, но от време на време изчезва и после пак се появява. Първият проблем, който забелязах, беше следният: когато гася колата, при завъртане на ключа, двигателят не угасва веднага, а продължава да работи още 1-3 секунди при намалени обороти. След това започна да изписва по-горното съобщение. 1-2 дена нямаше друг проблем освен този при гасенето, но след това започна да гасне и при движение, което си е доста опасно, а по-големият проблем е, че не пали веднага, а трябва да изчакам 10-20 секунди (това че не пали веднага, не знам да не е нещо, свързано с имобилайзера). Угасването не е равномерно разпределено във времето. Днес примерно за 15 минути градско каране угасна три пъти, а след това за 30 минути извънградско - нито веднъж, но се е случвало да ми угасва и на извънградско. Правиха диагностика и първоначално показа шест грешки. Онзи каза, че трябвало да се изчистят и да се види след това какво ще покаже. Изчисти ги, ведната след което запали колата и провери за нови грешки и единствената беше, че има проблем с налягането в рейката или нещо такова. Имам съмнения и за друго нещо. Често наливам нафта не от бензиностанция (сещате се), която по принцип е с доста добро качество, но все пак може да има разни боклуци в нея, и проблемите започнаха на следващия ден, след наливането на такава (като и не съм използвал цедка, а обикновено използвам такава). Та, обръщам се към компетентните с голяма молба да дадат мнението си дали е сигурно, че е от рейката на горивото, след като компютърът показва това и как може да се провери със сигурност, преди да се купува нова част, защото ми казаха, че такова нещо струвало към 500 лева и не искам да хвърлям парите на вятъра. Благодаря предварително! Надявам се на бърз отговор, защото колата ще ми бъде необходима съвсем скоро!
От седмица насам Капата гасне, когато си поиска! На компютъра през повечете време показва: "Avaria impianto controllare motore" и Check-a свети, но от време на време изчезва и после пак се появява. Първият проблем, който забелязах, беше следният: когато гася колата, при завъртане на ключа, двигателят не угасва веднага, а продължава да работи още 1-3 секунди при намалени обороти. След това започна да изписва по-горното съобщение. 1-2 дена нямаше друг проблем освен този при гасенето, но след това започна да гасне и при движение, което си е доста опасно, а по-големият проблем е, че не пали веднага, а трябва да изчакам 10-20 секунди (това че не пали веднага, не знам да не е нещо, свързано с имобилайзера). Угасването не е равномерно разпределено във времето. Днес примерно за 15 минути градско каране угасна три пъти, а след това за 30 минути извънградско - нито веднъж, но се е случвало да ми угасва и на извънградско. Правиха диагностика и първоначално показа шест грешки. Онзи каза, че трябвало да се изчистят и да се види след това какво ще покаже. Изчисти ги, ведната след което запали колата и провери за нови грешки и единствената беше, че има проблем с налягането в рейката или нещо такова. Имам съмнения и за друго нещо. Често наливам нафта не от бензиностанция (сещате се), която по принцип е с доста добро качество, но все пак може да има разни боклуци в нея, и проблемите започнаха на следващия ден, след наливането на такава (като и не съм използвал цедка, а обикновено използвам такава). Та, обръщам се към компетентните с голяма молба да дадат мнението си дали е сигурно, че е от рейката на горивото, след като компютърът показва това и как може да се провери със сигурност, преди да се купува нова част, защото ми казаха, че такова нещо струвало към 500 лева и не искам да хвърлям парите на вятъра. Благодаря предварително! Надявам се на бърз отговор, защото колата ще ми бъде необходима съвсем скоро!
Comment