Известие

Collapse
No announcement yet.

2.4 JTD гасне при движение?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.4 JTD гасне при движение?!?

    Колеги, помагайте, моля ви!!! Става въпрос за Ланчия Капа и не знам дали е проблем, че поставям тук темата (двигателят мисля, че е същият, като на Алфите), но видях, че има доста компетенти хора! Проблемът е следният:
    От седмица насам Капата гасне, когато си поиска! На компютъра през повечете време показва: "Avaria impianto controllare motore" и Check-a свети, но от време на време изчезва и после пак се появява. Първият проблем, който забелязах, беше следният: когато гася колата, при завъртане на ключа, двигателят не угасва веднага, а продължава да работи още 1-3 секунди при намалени обороти. След това започна да изписва по-горното съобщение. 1-2 дена нямаше друг проблем освен този при гасенето, но след това започна да гасне и при движение, което си е доста опасно, а по-големият проблем е, че не пали веднага, а трябва да изчакам 10-20 секунди (това че не пали веднага, не знам да не е нещо, свързано с имобилайзера). Угасването не е равномерно разпределено във времето. Днес примерно за 15 минути градско каране угасна три пъти, а след това за 30 минути извънградско - нито веднъж, но се е случвало да ми угасва и на извънградско. Правиха диагностика и първоначално показа шест грешки. Онзи каза, че трябвало да се изчистят и да се види след това какво ще покаже. Изчисти ги, ведната след което запали колата и провери за нови грешки и единствената беше, че има проблем с налягането в рейката или нещо такова. Имам съмнения и за друго нещо. Често наливам нафта не от бензиностанция (сещате се), която по принцип е с доста добро качество, но все пак може да има разни боклуци в нея, и проблемите започнаха на следващия ден, след наливането на такава (като и не съм използвал цедка, а обикновено използвам такава). Та, обръщам се към компетентните с голяма молба да дадат мнението си дали е сигурно, че е от рейката на горивото, след като компютърът показва това и как може да се провери със сигурност, преди да се купува нова част, защото ми казаха, че такова нещо струвало към 500 лева и не искам да хвърлям парите на вятъра. Благодаря предварително! Надявам се на бърз отговор, защото колата ще ми бъде необходима съвсем скоро!
    Last edited by Pawel; d.m.y г., 22:47.

  • #2
    Това,което ти изписва,означава-"Авария в устройството контролиращо(управляващо) мотора".
    Ако налягането в рейката е извън допустимите параметри,ще води до грешка в ЕКУ и колата ще гасне.
    При диагностиката налягането в рейката се вижда.
    От механичен примес може да се запушат филтрите,но до рейката неби трябвало да стигнат въобще.По-скоро е имало някакво корозивно вещество,разтворено в нафтата,за да увреди тази част от горивната система.
    Не изключвай и възможността рейката да няма проблем,а да е някай от датчиците и останалото да е просто съвпадение.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      "Не изключвай и възможността рейката да няма проблем,а да е някай от датчиците и останалото да е просто съвпадение."
      Силно се надявам на това, защото като разбрах какви са цените на регулатора на рейката и ми призля! Благодаря за отговора!

      Comment


      • #4
        Подобни проблеми по тея двигатели са почти винаги свързани със скъпи ремонти. Ако си от София, отиди при Бобо да я види. Причините да ти гасне може да са няколко и почти всяка от тях е свързана със смяна на скъпоструваща част.
        Едва ли във форума ще могат да ти диагностицират проблема. Дали е помпа, рейка, ЕКУ...
        А горивният филтър може ли да се е затлачил нещо и да не ти стига гориво? Него поне може да го смениш, особено след като не си сигурен в качеството на нафтата
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #5
          А горивният филтър може ли да се е затлачил нещо и да не ти стига гориво?
          Може и аз силно се надявам това да е проблема!!!
          Притеснява ме това, че на диагностиката изписа проблема с налягането в рейката, но дано да е случайност, както каза myato.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Pawel Покажи съобщение
            Може и аз силно се надявам това да е проблема!!!
            Притеснява ме това, че на диагностиката изписа проблема с налягането в рейката, но дано да е случайност, както каза myato.
            Най-напред започни с диагностика.Ако на диагностиката не дава други грешки и маслото ти е както трябва -смени си горивния филтър (има голяма вероятност да е пълен с вода) и въздушния филтър .
            sigpicAlfa 155 2.0 16v

            Comment


            • #7
              Утре ще го направя, благодаря за отговорите!

              Comment


              • #8
                Ако записва проблем с налягането в рейката проблема хич не е елементарен И много вероятно от кофти нафтата да има сериозни последствия Както казаха колегите това не се оправя във форума
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  И никой не каза НЕЗАБАВНО да спре колегата да сипва тази нафта.
                  Щото освен регулатора и дюзите имат навик да заминават от лошо гориво.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    Колега вече имаш насоките сега се огледай за подходящ сервиз успех и безаварийно каране
                    sigpicAlfa 155 2.0 16v

                    Comment


                    • #11
                      Карам с такава нафта повече от година и трябва да отбележа, че се налива в пластмасова туба директно от цистерна на Лукойл, така че не е с по-лошо качество от нафтата на бензиностанциите. Просто е възможно в тубата да влизат боклуци или вода и от това да се е получило! Днес карах около 10-15 километра с много газ - над 4000 оборота, и след това като угасих колата, съобщението изчезна. Колата не е угаснала в движение нито веднъж след това, а при завъртане на ключа си гаси нормално, без да задържа двигателя още 1-2 секунди! Утре евентуално ще сменя горивния филтър за всеки случай и се надявам в това да е бил проблема, а това с регулатора на рейката да е някакво недоразумение!
                      Last edited by Pawel; d.m.y г., 16:50.

                      Comment


                      • #12
                        .
                        Last edited by Pawel; d.m.y г., 16:41.

                        Comment


                        • #13
                          Получих и-мейл с въпрос как съм се справил с проблема и ето и отговора!
                          Ходих на диагностика и ми казаха, че наистина проблемът е свързан с горивната рейка и по точно с регулатора и (датчика). Това е една част, голяма колкото орех, която струва над 600 лева. Понеже не бързах много да давам парите, отидох при друг специалист на диагностика. Той каза същото, но предложи първо да напръскаме датчика с малко контактен спрей, само за проба....... след това проблемът изчезна!!! Досега за 5 месеца съобщението се е появявало 2-3 пъти, като колата е угасвала само веднъж! Ако зачести, мисля пак да го напръскам с такъв спрей!
                          Така че бих посъветвал хората, които имат подобен проблем, да не бързат да си дават парите за нови части, след съвета на първия аматьор, а първо да отидат при добър специалист, за да са сигурни, че смяната е наложителна!
                          Last edited by Pawel; d.m.y г., 11:18.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Pawel Покажи съобщение
                            Получих и-мейл с въпрос как съм се справил с проблема и ето и отговора!
                            Ходих на диагностика и ми казаха, че наистина проблемът е свързан с горивната рейка и по точно с регулатора и (датчика). Това е една част, голяма колкото орех, която струва над 600 лева. Понеже не бързах много да давам парите, отидох при друг специалист на диагностика. Той каза същото, но предложи първо да напръскаме датчика с малко контактен спрей, само за проба....... след това проблемът изчезна!!! Досега за 5 месеца съобщението се е появявало 2-3 пъти, като колата е угасвала само веднъж! Ако зачести, мисля пак да го напръскам с такъв спрей!
                            Така че бих посъветвал хората, които имат подобен проблем, да не бързат да си дават парите за нови части, след съвета на първия аматьор, а първо да отидат при добър специалист, за да са сигурни, че смяната е наложителна!
                            Решил си проблема,но временно,докато не смениш дефектиралата част/вероятно регулатор/,колата няма да се оправи.Лошото е че някой ден ще изгасне,и повече няма да запали,и тогава може да ти излезе доста повече с пътната помощ,ако си някъде надалеч
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment

                            Working...
                            X