Известие

Collapse
No announcement yet.

Mнения за 10W60

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Mнения за 10W60

    Пускам темата тук защото това не е масово масло и е предназначено за коли които се карат по агресивно. Та питането ми е спрял съм се на няколко производителя, нека колеги които имат преки впечатления и са карали да си дават мнението. Ето и марките:

    1. Selenia Racing 10w60 това е всепризнато но зачестяват негативните мнения напоследък като цяло за марката

    2. Agip Racing 4T 10W60 Венци знае най-добре той да каже

    3.LIQUI MOLY GT1 SAE 10W60 това го слагам в класацията защото марката си я бива и май май няма ментета от него, но нямам никакви впечатления от него.

    4.Millers CFS 10w60 бих го тествал защото много го хвалят всички но не знам каде го продават и дали го има изобщо в Бг.

    Умишлено не слагам Castrol i Motul защото много ментета от него в Бг и ме е шубе да слагам от тях.

    И така колеги давайте мнения кое как и защо
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

  • #2
    10W60 лошо масло няма, това е топ-продукт на всяка марка, както всички синтетики.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Аз съм с Mobil1 10W60 ,което го дават за мотори с по-натоварен режим и пробег НАД 150 000км. като изключа някой досаден теч, почти не го бута при по-агресивно каране.за разлика от 10 W40
      146 Turbo

      Comment


      • #4
        Ако си намериш истински Castrol,няма да сбъркаш,не 4е другите са лоши,ама онова си е маслото!Не съм заклет на дадена марка,просто гледам с какво карат пове4ето познати състезатели,говорин за хора на по 40-50 години,не пиклювци като нас.Поговори с някой истински рацер и ще видиш отговора.
        PS:TITAN за момента е все още добро масло,истинско,но и то не е от ефтините.....За LIQUI MOLY-ако искаш впе4атления...ами вучо ми си слага в Астри4ката от него,и ми надува главата колко е добро,действително,ма тоя я кара по 10х. на година,и немога да изкажа наблюдение...след 2015г.
        Last edited by Ivo Skoklev; d.m.y г., 09:30.
        GTV с ново сърце и валчета .....много/100км.

        Comment


        • #5
          Много хвалят Mobil 1 10W-60
          sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

          Comment


          • #6
            Аз карам със Selenia Racing и съм много доволен ...
            sigpic
            GTV 2.0 V6 Turbo Facelift
            Lulin Group Ltd.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem
              Дали е по-гъсто наистина? Аз мисля, че не е точно така. Просто е по-устийчиво, но не и по-гъсто.
              Напротив на загрят мотор е гъсто, та гъсто. То затова пази при екстремни условия другите масла в сравнение с него в тия режими са като вода.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=10537

                Един линк, който хвърля малко светлина по въпроса.
                146 1.6TS CF1 '98

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Напротив на загрят мотор е гъсто, та гъсто. То затова пази при екстремни условия другите масла в сравнение с него в тия режими са като вода.
                  Не, не, просто се говореше, че първоначално си е по-гъсто и по мъчително за мотора. Което не е така. 10W40 и 10W60 са еднакво гъсти при ниски температури. Това имах предвид.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Пуснах един линк, ама кой да чете. 10-ката означава че при 0 градуса например и двете масла имат еднакъв визкозитет, а 40 и 60 означават различен вискозитет при 100 градуса, като 60 е по-гъсто. Тоест ако двигателя ти работи на по-висок температурен режим от нормалния, можеш да си сложиш 50 или 60, за да може маслото да запази свойствата си.
                    146 1.6TS CF1 '98

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от vankata_ll Покажи съобщение
                      Пуснах един линк, ама кой да чете. 10-ката означава че при 0 градуса например и двете масла имат еднакъв визкозитет, а 40 и 60 означават различен вискозитет при 100 градуса, като 60 е по-гъсто. Тоест ако двигателя ти работи на по-висок температурен режим от нормалния, можеш да си сложиш 50 или 60, за да може маслото да запази свойствата си.
                      Линка съм го погледнал спокойно. Иначе ми е пределно ясно какво аджеба е вискозитет. Ясно е че всяко масло което е 10Wxx ще има еднакъв вискозитет на ниските температури. Ако бяха с различен нямаше да са 10-ки. Колегата по-горе го поправих, защото не е изяснил какво има предвид като казва ниски температури. Един двигател не остава все пак да работи на 40-градуса. А от там нагоре кривата на промяна на вискозитета не е еднаква за едното и за другото масло, защото имат различен вискозитет във високите температури.
                      The greatest of all scientific hobbies!

                      Comment


                      • #12
                        Добре, аз искам еднозначно да питам.
                        Ако вземем за база маслата на Selenia (само за пример) излиза, че по-стари двигатели е по-добре да се карат с Racing, отколкото с 20K, защото Racing е по-гъсто при 90 градуса, и съответно е по-добре за поизносен вече двигател.
                        Правилно ли съм разбрал?

                        На мен скоро ми предстои смяна (в края на лятото) и затова този въпрос живо ме интересува - колата ми наближава 160,000км., да слагам ли Racing вместо 20K?
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6
                        Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                        Comment


                        • #13
                          е те тва е проблема на хората - Рядко минавам 100 градуса на маслото -
                          ми с 10/40 след 110 градуса немаш мазане вече , значи ако рядко нямаш мазане какво става - ......
                          ами ако уреда ти лъже със 10 градуса ......
                          карам с 10/60 от 4 години , карам я студена топла - предимно на прекъсвача или над 4000 оборота
                          еми ебати здравия мотор
                          и веднъж на 70000 км я третирам с QMI
                          аз съм ЗА по хубавото масло
                          щото на високи обороти коляновия вал го прави на пяна
                          а то трябва да е пенливо устойчиво също - колето 10/40 във високи температури го няма.
                          Volvo S80 2.0 T5 180hp
                          Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                          Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
                            Добре, аз искам еднозначно да питам.
                            Ако вземем за база маслата на Selenia (само за пример) излиза, че по-стари двигатели е по-добре да се карат с Racing, отколкото с 20K, защото Racing е по-гъсто при 90 градуса, и съответно е по-добре за поизносен вече двигател.
                            Правилно ли съм разбрал?

                            На мен скоро ми предстои смяна (в края на лятото) и затова този въпрос живо ме интересува - колата ми наближава 160,000км., да слагам ли Racing вместо 20K?
                            На 155цата със смляни основни лагери и с SeleniaRacing нямах абсолютно никакъв проблем, като които ме познава знае как карам. А разбрах че съм строшил мотора като и сипах 10W40, само 5 минути след смяната почнаха да тропат лагерите , оттук натам за мен това е маслото, но не държа да е Selenia. Отново ви казвам че е по добре за които се понадбягва тук таме по улиците да си сложи 10w60, шанса да роди е по минимален.
                            Fiat Punto 1.4GT 1996
                            Hyundai Tucson 2.0 2007
                            Renault Clio 1.5 2019

                            Comment


                            • #15
                              Нека да намеся и още една марка за 10W60. Някой има ли наблюдения от Tutela Imola? Цента му е много добра 18/л. в Алфисти.бг
                              FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13'
                              LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190 hp. 844A1000 EXECUTIVE 10`
                              LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02`
                              LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03`ex.
                              ALFA ROMEO 156 1.6 TS 16V AR67601, ГИ 97`ex.
                              LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`ex.

                              Comment

                              Working...
                              X