Известие

Collapse
No announcement yet.

Ръководство - тестване на Common Rail дюзи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ръководство - тестване на Common Rail дюзи

    Проверка на Common Rail дюзи

    1. Необходими инструменти:
    - гаечен ключ N10
    - тънки клещи
    - 4 съда(1.9JTD) за събиране на горивото или 5 (2.4 JTD). Аз използвах 4 бутики от минерална вода (500мл)
    - силиконов маркуч – най-удачно е да го закупите от магазин за декоративни рибки.Използва се за машинките за кислород.Размера е стандартен и пасва идеално. 2 метра са напълно достатъчни(50ст./м).
    - епруветка/мензура или др. за измерване на горивото.

    2. Подготовка.

    ДВГ трябва да е в оптимален температурен режим (отворил изряден термостат)
    Сваляте кората на ДВГ (ако имате такава) с помощта на гаечен ключ 10. На следващата снимка дюзите са оградени в червено.

    Дюзата(горната и част) отблизо:


    Обърнете внимание на шифтовете, които държат тройника с маркучетата за обратна нафта.
    Налага се да ги извадите.Става много лесно с помощта на тънки клещи.


    След това тройника (в случая е единичен) се вади, като се издърпа нагоре.Преди да го дръпнете го завъртете леко наляво и надясно да се раздвижи.Вади се много лесно, без да се прилага прекомерна сила.Повтаряте процедурата и с останалите дюзи.


    С помощта на болтче запушвате маркуча, по който минава обратната нафта:

    Използвайте момента, да проверите състоянието на маркучетата.Често са напукани и тече от там нафта.

    Приготвяме бутилките(4 или 5 на брой). Пробивате капачките спрямо дебелината на маркуча.Трябва ви по 1 дупка на капачка !


    Намирате подходящо място за бутилките, за да не изпадат от вибрациите, докато ДВГ работи.Единия край на маркуча в бутилката, а другия - директно в дюзата, на мястото където беше тройника.


    Това е по подготовката.

    3. Тестване

    Пак напомням - ДВГ да е в оптимална работна температура !
    Палите колата и я оставяте да работи на празен ход 5 минути (напълно достатъчни са).
    След 5 мин гасите и силно стискате маркучетата, маскимално близо до дюзата.Вадите ги и източвате нафтата в бутилката, понеже не малко количество остава в тях.

    Това е по тестването.

    4. Резултатът !
    Добра идея е да номерирате бутилките.
    На снимката от ляво на дясно - 1,2,3,4.


    Снимката е под наклон и лъже, но е очевидно, че 4та дюза връща повече гориво от другите.

    Сега ще ви трябва епруветка/мензурка, с която измервате в милилитри количеството гориво.Това се прави с цел процентно сравнение между четирите дюзи.
    Не трябва да има повече от 10% разлика.(непотвърдена информация, ще търся сервизна информация)

    Дюзата или дюзите връщащи повече гориво са проблемните.

    Ето моя резултат:
    1ва дюза - 40ml
    2ра дюза - 41ml
    3та дюза - 37ml
    4та дюза - 55ml

    Извод - 4та дюза за смяна.

    ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА ПРОВЕДЕТЕ ТЕСТА 2 ПЪТИ.


    Теста не претендира да е перфектен, за тази цел си има специализирани стендове !
    Например, останах изумен, като видях такъв "фабричен test kit" в официален сервиз в Стара Загора.Според служител там, този метод се използвал и е доста ефикасен.Тестват с него нови, гаранционни коли.

    -------------------------------------
    Искам да изкажа благодарности на :
    Andonov - diesel-club.com/forum/
    BO


    ------
    p.s. не знаех къде да пусна темата, ако трябва мод. екипа да я премести.
    p.s.s. предпочитам думата инжектор, но дюз/и ще се ползва в пъти повече в търсачката

    Темата си е баш за тука!

    Браво!
    Last edited by emzo; d.m.y г., 00:11.
    ex - 147 16v multijet

  • #2
    перфектен е теста. а тия маркучета здраво ли влизат в дюзите. и що не се сложи още една дупка на капачката на бутилката да бяга въздуха.
    точка

    Comment


    • #3
      На пръв поглед - не, но реално пасват перфектно.
      Няма проблеми с въздуха, дупката около капачката е по-широка от маркуча.
      ex - 147 16v multijet

      Comment


      • #4
        Подозирам, че освен процентна разлика трябва да се знае и количество за определено време. Щото може да имаш 4 еднакво 'износени' дюзи.

        И между другото колкото и дюзи да сме сменили заради теч, на теста никога не са били най-лошо работещите. Говоря за камионски моторчета обаче. И още нещо - на камионите duty cycle на регулатора за налягане (M-Prop) на загрял мотор и празен ход не трябва да е повече от 5%. На JTD съм гледал картинки из нета, че обикновено е около 15%. Ако има теч от дюзи, това трябва да си проличи и там. Т.е. да се увеличи тази стойност, което на мониторинг с диагностичната програма се вижда.
        Last edited by didod; d.m.y г., 12:16. Основание: инфо
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #5
          Номинала е 8 кубика в минута,до около 10 е в норма,но мине ли 10 кубика,дюзата е аут
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Колега Mury, това за какъв период от време ?
            Ако не е проблем източника на информацията.
            ex - 147 16v multijet

            Comment


            • #7
              Номинала е 8 кубика в минута
              Отговора го има бе бате,инфото е от сервизен менюъл
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                И проблема е изяснен.
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #9
                  Колега и тук се похвалил с теста си.
                  Казах му наколко пъти,ще му кажа пак че този метод дава яснота само за работата на клапанния механизъм
                  в дюзата.Състоянието на разпръсквача няма как да разбере докато несе извади дюзата и дасе тества както трябва.
                  sigpicРемонт на ГНП със електронно управление, механични и комънреал.Ремонт на дюзи,комънреал и по-старо поколение.

                  Comment


                  • #10
                    Е съгласи се, че понякога е един доста полезен тест това.
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от specialista Покажи съобщение
                      Колега и тук се похвалил с теста си.
                      Казах му наколко пъти,ще му кажа пак че този метод дава яснота само за работата на клапанния механизъм
                      в дюзата.Състоянието на разпръсквача няма как да разбере докато несе извади дюзата и дасе тества както трябва.
                      Е колега, аз да съм казал, че така се определя състоянието на разпръсквача ?
                      Не съм го измислил аз.Просто с него си реших проблема и го предлагам съчетано със снимков материал.

                      Аз от 9 месеца се боря с това придърпване.
                      По диагностики само вдиагаха рамене.

                      Още по-сладкото в случая е, че сам си реших проблема.
                      ex - 147 16v multijet

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                        Още по-сладкото в случая е, че сам си реших проблема.
                        Къде я ремонтира?
                        Колко ти излезе?
                        Дай повече инфо
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          @Mury - и аз зяпам менюъл, но пише номинал 10, в норма до 12, след 12 -смяна.
                          ex - 147 16v multijet

                          Comment


                          • #14
                            Последно 10% или 10 мл.? Кое от двете?

                            Емзо, промениха ли се параметри някакви след смяната? Като закачиш компютъра?
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #15
                              В първия пост пише 10%, но това е по инфо из нета.Затова писах непотвърдена информация.
                              Сега гледам менюъл, в който пише 10cc.

                              Aми параметри не съм гледал, Висата е "замаляла" технология с тоз СОМ порт, а Унидиаг-а с тия 2 риъл тайм параметра си е мъка.

                              А и параметрите се променяха само в диапазон 1100-1400рпм.
                              Имам някъде логове в движение, в които се вижда как налягането пада.
                              ex - 147 16v multijet

                              Comment

                              Working...
                              X