Известие

Collapse
No announcement yet.

8v Twin Spark vs. 16v Twin Spark - някой разлики

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 8v Twin Spark vs. 16v Twin Spark - някой разлики

    Отдаде ми се възможнсот по едно и също време да разгледам два туин спарка - 8в от 75-ца и 16в от ГТВ. 16в ТС-а е два пъти по-малък от стария мотор, тежи колкото него и е с 10-12 коня повече от него, но за разлика от него се чупи много, което както всички знаем е много гадно. Една от основните разлики, които се виждат на пръв поглед е, че работната площ на лагерите на 16в-то е с около една трета по-малка от тази на лагерите на 8в-то. Другото, което се забелязва, е че биелата има много голям луфт на вала - поне 2мм и се мести наляво надясно без никакъв проблем. Направил съм две видеота, от които се вижда луфта на биелата и няколко снимки.

    ПС: Вбокса не са ми обработили видеотата и утре ще ги пусна.
    Attached Files
    1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
    1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
    2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

  • #2
    А кое бутало от кой двигател е?
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #3
      По-чистото е от 8в ТС на 200к километра
      1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
      1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
      2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от MainaCore Покажи съобщение
        По-чистото е от 8в ТС на 200к километра
        Естественно че ще е по чисто нали е карана на газ75-та
        АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

        Comment


        • #5
          За мен не може да става сравнение(без да искам да обидя никого), 8в-то е ... как да се изразя, "по-яка машина". Просто е с по-добро охлаждане поради факта че е с алуминиев блок и мокри ризи, всичко вътре изглежда доста по сериозно и здраво, двигателя е с верига и в крайна сметка има макар и малко повече въртящ момент - 187 срещу 186 за 16кл. Като единствено предимство на 16 клапановия мога да се сетя за олекотеност на буталата и биелите, а от там и по-бързо развъртане, но това от своя страна е предпоставка за по-голяма слабост на буталната група и коляно мотовилковия възел, както колегата MainaCore отбеляза лагерите на 16кл са доста по-малки.
          Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
          Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

          България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

          Comment


          • #6
            Ето ги и видеотата

            http://vbox7.com/play:361146ad

            и 16в
            http://vbox7.com/play:7cebca36
            1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
            1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
            2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

            Comment


            • #7
              Чеки сега малко тука ще кажа че не съм много съгласен със теб снимаш видео на два двигателя които са във различно здравословно състояние.Не вярвам този 16В ако е във перфектното състояние във каквото е 8В да има такива луфтове.
              АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от MainaCore Покажи съобщение
                Отдаде ми се възможнсот по едно и също време да разгледам два туин спарка - 8в от 75-ца и 16в от ГТВ. 16в ТС-а е два пъти по-малък от стария мотор, тежи колкото него и е с 10-12 коня повече от него, но за разлика от него се чупи много, което както всички знаем е много гадно. Една от основните разлики, които се виждат на пръв поглед е, че работната площ на лагерите на 16в-то е с около една трета по-малка от тази на лагерите на 8в-то. Другото, което се забелязва, е че биелата има много голям луфт на вала - поне 2мм и се мести наляво надясно без никакъв проблем. Направил съм две видеота, от които се вижда луфта на биелата и няколко снимки.

                ПС: Вбокса не са ми обработили видеотата и утре ще ги пусна.
                Ама и ти колко си заблуден фани един 16В от 95-та и ще станеш много учуден ако въобще нещо ти е ясно че по писанията ми се струва че има сектантски привкус
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Тези и двата мотора с тиа луфтове последно когато са били на кола са лопали страшно. Хайде недей всички така да са се олуфтили.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Тези и двата мотора с тиа луфтове последно когато са били на кола са лопали страшно. Хайде недей всички така да са се олуфтили.
                    Недей се меси там дето не знаеш за кво иде реч Луфтовете са големи и са си фабрично така
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Тези и двата мотора с тиа луфтове последно когато са били на кола са лопали страшно. Хайде недей всички така да са се олуфтили.
                      От клиповете се вижда само аксиален луфт, не радиален - което нищо не значи и не е мерило за нищо.
                      Моето мнение като цяло е, че ризницата е по-здрав мотор, просто защото е по-опростен и няма скъпо обслужване като 16V . Оттам идват сериозните разлики.

                      А когато един 16V се обслужва и поддържа правилно, също кара дълго. Просто тук в БГ всички си купуваме продукт с неясен произход и накрая всичко се свежда до късмет.
                      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                      Comment


                      • #12
                        Добре де, аз, че не разбирам - ОК! Обаче нека някой да обясни защо има такива големи луфтове, защото на повечето коли ги няма. И мисълта ми беше - възможно ли е моторите да раждат заради тези големи луфтове?
                        1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
                        1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
                        2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от MainaCore Покажи съобщение
                          Добре де, аз, че не разбирам - ОК! Обаче нека някой да обясни защо има такива големи луфтове, защото на повечето коли ги няма. И мисълта ми беше - възможно ли е моторите да раждат заради тези големи луфтове?
                          Не раждат от това. Най-често топят бутала от бедна смес когато е заварена газта на магистралата и мотора е в максимални обороти. Проблема идва от калпавата електроника на великат немска фирма Бош. Друг Фактор е това, че картера им е ниско и при неговото чупене често собствениците изминават известно разстояние приди да спрат. Следва смяна на картера и ново масло, но никой не проверява лагерите как са понесли всичко това.Още една предпоставка за раждане.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                            Не раждат от това. Най-често топят бутала от бедна смес когато е заварена газта на магистралата и мотора е в максимални обороти. Проблема идва от калпавата електроника на великат немска фирма Бош. Друг Фактор е това, че картера им е ниско и при неговото чупене често собствениците изминават известно разстояние приди да спрат. Следва смяна на картера и ново масло, но никой не проверява лагерите как са понесли всичко това.Още една предпоставка за раждане.
                            Стига вече с тия спорове бе,8в-то с ква електроника е,нали пак е BOSCH,кой инженер го доказа това,че само електрониката на въпросната фирма чупи 16-клапановите мотори...ами за мен не е така,че помага-помага,ама като цяло 16-клапановия туинспарк не е добре изчислен мотор...не искам да влизам в пререкания,но истината е една и доказана с времето-8в-то е по-здравия мотор,а 16в-то е по-динамичния,но по-чуплив,кво се убеждавате в неща,които времето и опита отдавна са ги доказали...!
                            sigpic155 1.9 TD,Lancia Lybra 1.9 jtd
                            Ex...
                            Alfa Romeo 155 2.0 8V TS,Alfa Romeo 1.8 8V TS,Fiat tempra

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от 155_8000rpm Покажи съобщение
                              Стига вече с тия спорове бе,8в-то с ква електроника е,нали пак е BOSCH,кой инженер го доказа това,че само електрониката на въпросната фирма чупи 16-клапановите мотори...ами за мен не е така,че помага-помага,ама като цяло 16-клапановия туинспарк не е добре изчислен мотор...не искам да влизам в пререкания,но истината е една и доказана с времето-8в-то е по-здравия мотор,а 16в-то е по-динамичния,но по-чуплив,кво се убеждавате в неща,които времето и опита отдавна са ги доказали...!
                              Аиде сега не ни убеждаваи отново колко по чупливи са 16В моторите и колно перфектни са 8В моторите и тая тема ли ще се насере от някои хора?Оставете ни ние със 16В боклуците да си ги караме и ние да си им берем гаилето,и другото което е ще ти кажа не си виждал нито единия нито другия мотор във какво състояние са за да даваш мнение а и така като те гледам колко компетени мнения даваш едва ли си виждал разглобен 8В или пък най малкото 16В.Викторе забравил си да снимаш как липсва парченце от едно от буталата или се е стопило или е счупено със което щеше да се затвърди и потвърди казаното от Bobi_33.Колегата MainaCore загатна за някои въпроси и евентулно които може да даде ясни отговори нека да ни образова нас незнаещите ще съм много благодарен БЛАГОДАРЯ на отзовалите се.
                              Last edited by BillyBoy`; d.m.y г., 22:25.
                              АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                              Comment

                              Working...
                              X