Известие

Collapse
No announcement yet.

технически въпрос-съотношение количество масло/обем на мазилна уредба

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • технически въпрос-съотношение количество масло/обем на мазилна уредба

    въпроса ми е към колеги съфорумници-инженери по термодинамика.
    има ли формула или закономерност за количеството масло в литри спрямо обема на мазилната уредба в ДВГ за постигане на оптимално омасляване, налягане и избягване на прегряване на маслото?
    предварително благодаря !
    блаженни са низшите духом...

  • #2
    В Ню йорк нямат ли щеки на двигателя, колите......
    Оптималното количество е от мин до мах на щеката, инженерите които са ти конструирали двигателя са го посочили.....гледаш си нивото на маслото и те това е............
    Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

    Comment


    • #3
      А пък, според мен, отговорът на toto99 е тотално далеч и в страни от темата!
      Иначе въпросът е много интересен. Но не мисля, че има еднозначен отговор, който да се получи с формула. В общи линии, това зависи от конструкцията на машината (двигателя в конкретния случай), възможностите за охлаждане на флуида и това колко дълго време трябва да се поддържат неговите свойства в някакви граници. Но, като се замисля, това е един от случаите, в които максимата на Мечо Пух -Колкото повече, толкова повече, е в пълна сила. Но пък, ако прекалим с количеството (напр 100 пъти повече от обичайното), може да се получи преохлаждане, което пък не е добре от друга гледна точка.

      Comment


      • #4
        Pan4ev, аз сам бил далече от темата, но ти говориш пак за количество мин или мах....
        С други думи количеството е ясно, по-интересен е въпроса за качеството на флуида, маслото....
        Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

        Comment


        • #5
          Бе не е баш така! Щото въпросът изглежда доста хипотетично. Аз като гледам, точно за количество иде реч. Не е все едно дали двигателя ще работи с 1, 5, 10 или 100 литра масло. Абстрахирай се от картера на нашите кочинки!

          Comment


          • #6
            Наистина интересна тема. и аз съм се чудил какволи аджеба ще стане ако сипя с 1-2 литра повече масло..? В смисъл не вярвам да има проблем за двигателя, напротив той ще си загрее всичкото масло до оптимална темперетура, просто ще е малко по-бавничко. Според мен единствения проблем ще е избиването на някоя гарнитура или семеринг даречем...
            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

            Comment


            • #7
              А, тва със сипването на повече масло в двигателя не е опция. За това има минимум и максимум за дадена машина (двигател). Ако го препълниш, ще избие от някъде, а и биелите да бият в маслото не си е работа. Маслото може да се увеличи като обем чрез по-голям картер, по-дълги маслени пътища, допълнителен радиатор или някакъв друг резервоар. Въпросът е, има ли нужда?

              Comment


              • #8
                Това за биенето на биелите в маслото... те повечето съвременни двигатели са със сух картер.....маслото постоянно си циркулира там някаде вътре....и отново извода е че трябва да бъде от мин до мах.......
                А за количеството, ако ти трябват 100л, къде ти е ремаркето.......с други думи затова ти е охладителната система.......
                И пак се отдалечихме от отговора на въпроса, количеството на масло е толкова, че да не остават без смазване частите там вътре.... средно за 1.6л двигател -
                4л масло..... получава се 2.5, може да я наречем константа..........
                Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

                Comment


                • #9
                  Това със щеката си е функция на картера,но колегата не за това питаше.Ако е повече ,мотора просто ще го изгори или изхвърли.
                  Маслото има около 16 функции,но основните са да маже,охлажда и мие!
                  Ето ви отправната точка,за количеството масло , което нужно на един мотор и какво.
                  Тука влизат режима на работа,оборотите,мощността,степента на охлаждане и тн.
                  След още един куп изчисления,се започват с години тестове и чак след това се уточнява количеството и типа на маслото!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                    Това със щеката си е функция на картера,но колегата не за това питаше.Ако е повече ,мотора просто ще го изгори или изхвърли.
                    Маслото има около 16 функции,но основните са да маже,охлажда и мие!
                    Ето ви отправната точка,за количеството масло , което нужно на един мотор и какво.
                    Тука влизат режима на работа,оборотите,мощността,степента на охлаждане и тн.
                    След още един куп изчисления,се започват с години тестове и чак след това се уточнява количеството и типа на маслото!
                    При фолксваген не се знае кое от кое е функция.Имат мотори,които маслото им се охлажда от охладителната течност,което според мен е по-скоро подгряване,щото те работят на границата на завиране,а и мазителните им уредби побират обикновено около и под 3л масло.А и доста често дават "накъсо"-ойл унд васер цузамен"-вкарва масло във водата.Ужаст!
                    Аlfa 164 Super 2.5TD

                    Comment


                    • #11
                      колега тото99
                      изясни си понятието сух картер
                      такъв във съвременните автомобили няма

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от toto99 Покажи съобщение
                        В Ню йорк нямат ли щеки на двигателя, колите......
                        Оптималното количество е от мин до мах на щеката, инженерите които са ти конструирали двигателя са го посочили.....гледаш си нивото на маслото и те това е............
                        Има автомобили,които нямат щеки за проверка на маслото.Визирам Мерцедес Актрос Евро 4.Немците имат доверие на някакъв си датчик.
                        Аlfa 164 Super 2.5TD

                        Comment


                        • #13
                          Оставете настрана щеките за маслото и конкретните двигатели. Ако един двигател нормално събира 5 литра масло, то с по-голям картер и някакъв допълнителен маслен радиатор да кажем, че успеем да му налеем 10 литра (БЕЗ ДА ГО ПРЕПЪЛВАМЕ!). Каква ще ни е далаверата от това? Така може да се тълкува според мен въпросът от началото на темата. Отговорите могат да са много -маслото ще запази по-дълго време характеристиките си, ще се понижи температурата на двигателя, ще си носим повече килограми товар под капака и пр. Претегляйки плюсовете и минусите на различните варианти с годините инженерите са стигнали до оптималния обем масло, което е необходимо за работата на определен двигател при определени условия.

                          Comment


                          • #14
                            отворих темата защото изобретих роторен двигател.в патентната служба на САЩ има 155 000 патента за ДВГ-действащи и входирани с входящ номер, което означава, че веднъж входиран патент е вече законна интелектуална собственост и имаш право да продадеш идеята на когото си поискаш. след часове наред ресърч в официалниа им саит не намерих нищо подобно на моята идея и започнах да я развивам.не съм инженер, (самообразовам се)в нета подобна информация не намерих и освен идеята да реших да конструирам целия двигател и се опитвам да елиминирам картера и маслената помпа...до тука добре върви...сега се търсят спонсори, защото мин. хонорар на патентен адвокат е 500$ на час и обикновенно само за ресърч им отнема дни, макарче аз я свърших таз работа адвоката е длъжен да я повтори-да ми опразни джоба. по- нататъшните му работи отиват към 20-30 хил.$...
                            та на въпроса-ако в един затворен съд с обем ? литра(кубически сантиметра) сложа n -литра масло при завихрянето и загряването му колко свободно пространство му е нужно да не пренадува блока и да не прегрява а и да е достатъчно да омазва нормално....нещо такова имах в предвид...
                            за инженер-консултант се навих да работя съвместно с етин тип от министерството на отбраната, ама онзи взе да любопитства за чертежите и приключихме без сбогом....
                            Last edited by mayhem; d.m.y г., 17:30.
                            блаженни са низшите духом...

                            Comment


                            • #15
                              Колега,колкото и да ти е добра идеята,сам няма да се справиш!Тука има и сериозни и добре подготвени инженери,но още не са видели темата.За мнозина е шантава,но и Рудолф Дизел са го гледали,като ненормален!
                              Успех!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X