Колеги, имам питане към тези от вас които разбират от електроника. Става въпрос за алармата на баща ми. Алармата е италянска, дойде си с колата и нямаше проблеми до преди 3-4 месеца. От няколко обаче, има едни прогресивно нарастващ проблем, който зачестява. Когато колата е загряла и съотвтно и модулът на алармата, който е в коша се понагрее при заключване вместо да присветнат мигачите и да изгаснат след това, тези от дясната страна остават да светят постоянно. И при каквито и да е опити проблема остава докато не се изчака да се охлади колата, като да речем се отвори капака. Проблемът е някъде вътре в алармата, защото когато я изключа и мигачите огасват, при включване веднага светват отново. Това ме навежда на мисълта че някой от електронните елементи или вътре в модулчето е сдал. Било изсъхнал кондензатор(да речем), пробил трансзистор или нещо друго, което като загрее и започва да не си върши работата както трябва. Тази вечер ще проверя реленцето, което подава ток, за да захрани релето за мигачите, но не вярвам да е то. Ето малко снимки: http://dafuse.snimka.bg/automobiles/...64084.17485023
Известие
Collapse
No announcement yet.
Алармата...
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениепробвай с релето първо,вероятно залепва.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
На снимките като да се виждат 3 двойни релета и едно мощно за блокировката.
Има логика само ако се командва оригинално централно. Двойни релета в този корпус не се намират толкова лесно за съжаление и ако срещнеш трудност с намирането само кажи.Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеобикновено се прави с допълнително свързано реле за мигачи което е с две линии вътре и е вързано паралелно на основното реле за мигачите.виж дали при теб е така и направо сменяй релето.
Ако е така и аз мисля ,че е въпросното реле!!Просто трябва да се намери къде е...sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениеточно така. това мъничкото управлява обикновено реле за мигачи щото товара е над 100 вата.Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 18:16.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Така го увъртяхте , че и човек дето разбира ще се обърка...
Мигачите си се захранват от реле вътре в алармата, но на гледане няма как да познаеш дали е с 2 независими нормално отворени контакти, или е разделено с диоди - трябва мерене.
Може да проследиш кое е релето по цвета на кабелите дето излизат от него(от буксата де, от нея до релето са писти), обикновенно са 2 сини или 2 жълти кабела.
А проблема със сигурност е в релето.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщениеТака го увъртяхте , че и човек дето разбира ще се обърка...
Мигачите си се захранват от реле вътре в алармата, но на гледане няма как да познаеш дали е с 2 независими нормално отворени контакти, или е разделено с диоди - трябва мерене.
Може да проследиш кое е релето по цвета на кабелите дето излизат от него(от буксата де, от нея до релето са писти), обикновенно са 2 сини или 2 жълти кабела.
А проблема със сигурност е в релето.
Не споря ,че твоя начин няма да работи напротив ,при мен е точно така!!!
Дори и да е разделена с диоди това не обеснява защо светят само десните постоянно!
Трябва да се зарови и да види от мигачите дали два кабела влизат в алармата или един това е... (така си мисля аз)sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Имах предвид, че не може да познаеш релето, дали е с 2 независими контакта или с един. Затова трябва мерене...
Относно външните релета - излезте от този филм. Почти всички аларми от "90-те насам са с вградени релета за мигачите. Единствено за имобилайзера използват външно реле понякога. Специално тази от снимките и имобилайзера е с вградено. За мигачите най вероятно е едното бяло реле (вляво на снимката) до по-голямото черно. Имайки предвид дефекта дето описва колегата, релето е с 2 независими контакта.
Успех.Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 19:44.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
май ще се окаже че релето е с две линии и е това черното на сименс което създава проблеми. това фв ли е колега,давай повече информация
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=174543точка
Comment
-
Да колега ФВ е Винету (Венто). Днес го свалих това черното реле - наистина е с двойни контакти. Взех ново, което обаче не беше съвсем същото и го монтирах(малко талибанско стана ама да видим дали ще работи). По контактите нямаше очевиден нагар, но единия беше леко, как да кажа абразивен( сякаш точно е залепвало и се е галванизирало от подвижния върху неподвижния контакт, но поради това, че няма товар нее нагаряло). Иначе мъничкото реле управлява фабричното си реле за мигачите което е в таблото на колата( поне така мисля аз, защото гледах една схема според която изходите към мигачите не са точно там където са тези на черното реле), но аз нещо не и вярвам на тази схема, защото е правена от някакъв руснак, дето не го знам на колко водки е бил. Другият вариянт е да е с външно реле и това бялото да го управлява, но не ми се вярва.
П.П. Утре ще пиша какво е станало.Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 00:00.Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
то същото реле е невъзможно да намериш - особеното му е че е на 6 волта. най-добре е схема да се види и тогава ще се разбере или да се проследят кабелите. те хората от линка с форума на фв щом са имали проблем със същото реле и дефекта е същия,значи е то. някаква недомислица има в схемата за да залепва точно тоя контакт.точка
Comment
Comment