Известие

Collapse
No announcement yet.

Алармата...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алармата...

    Колеги, имам питане към тези от вас които разбират от електроника. Става въпрос за алармата на баща ми. Алармата е италянска, дойде си с колата и нямаше проблеми до преди 3-4 месеца. От няколко обаче, има едни прогресивно нарастващ проблем, който зачестява. Когато колата е загряла и съотвтно и модулът на алармата, който е в коша се понагрее при заключване вместо да присветнат мигачите и да изгаснат след това, тези от дясната страна остават да светят постоянно. И при каквито и да е опити проблема остава докато не се изчака да се охлади колата, като да речем се отвори капака. Проблемът е някъде вътре в алармата, защото когато я изключа и мигачите огасват, при включване веднага светват отново. Това ме навежда на мисълта че някой от електронните елементи или вътре в модулчето е сдал. Било изсъхнал кондензатор(да речем), пробил трансзистор или нещо друго, което като загрее и започва да не си върши работата както трябва. Тази вечер ще проверя реленцето, което подава ток, за да захрани релето за мигачите, но не вярвам да е то. Ето малко снимки: http://dafuse.snimka.bg/automobiles/...64084.17485023
    Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
    Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

    България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

  • #2
    Хайде колеги, неможе никой да не разбира от електроника...
    Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
    Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

    България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

    Comment


    • #3
      пробвай с релето първо,вероятно залепва.
      точка

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        пробвай с релето първо,вероятно залепва.
        Ако релето е с две двоики контакти тогава може и да прави то проблема!!!Все пак се казва ,че само десните мигачи остават да светят а не всичките!!!Принципно в алармата има реле а след това трябва да се разклонява (с диоди примерно) +са.Трябва да се проследят кабелите от ляв и десен мигач дали влизат по отделно в алармата!!!
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          обикновено се прави с допълнително свързано реле за мигачи което е с две линии вътре и е вързано паралелно на основното реле за мигачите.виж дали при теб е така и направо сменяй релето.
          точка

          Comment


          • #6
            На снимките като да се виждат 3 двойни релета и едно мощно за блокировката.
            Има логика само ако се командва оригинално централно. Двойни релета в този корпус не се намират толкова лесно за съжаление и ако срещнеш трудност с намирането само кажи.
            Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
            Skype: nmilev64

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              обикновено се прави с допълнително свързано реле за мигачи което е с две линии вътре и е вързано паралелно на основното реле за мигачите.виж дали при теб е така и направо сменяй релето.
              Излиза ,че от алармата излиза един кабел които отива в реле (така го пиша защото на снимките не виждам да има такова реле) за мигачи което дефакто ги управлява тях!!!
              Ако е така и аз мисля ,че е въпросното реле!!Просто трябва да се намери къде е...
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #8
                точно така. това мъничкото управлява обикновено реле за мигачи щото товара е над 100 вата.
                точка

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  точно така. това мъничкото управлява обикновено реле за мигачи щото товара е над 100 вата.
                  Само не разбрах от собственика кога спира да свети десния мигач!!!Когато деактивира алармата или когато и откачи буксата!?
                  Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 18:16.
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #10
                    Така го увъртяхте , че и човек дето разбира ще се обърка...
                    Мигачите си се захранват от реле вътре в алармата, но на гледане няма как да познаеш дали е с 2 независими нормално отворени контакти, или е разделено с диоди - трябва мерене.
                    Може да проследиш кое е релето по цвета на кабелите дето излизат от него(от буксата де, от нея до релето са писти), обикновенно са 2 сини или 2 жълти кабела.
                    А проблема със сигурност е в релето.
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                      Така го увъртяхте , че и човек дето разбира ще се обърка...
                      Мигачите си се захранват от реле вътре в алармата, но на гледане няма как да познаеш дали е с 2 независими нормално отворени контакти, или е разделено с диоди - трябва мерене.
                      Може да проследиш кое е релето по цвета на кабелите дето излизат от него(от буксата де, от нея до релето са писти), обикновенно са 2 сини или 2 жълти кабела.
                      А проблема със сигурност е в релето.
                      Напротив!!! С гледане може да се разбере дали са разделени мигачите с диоди и дали релето е с два чифта контакти вътре!!!Ако алармата е направена като хората ще е точно така както казва Колев и така както си мисля аз!!!
                      Не споря ,че твоя начин няма да работи напротив ,при мен е точно така!!!
                      Дори и да е разделена с диоди това не обеснява защо светят само десните постоянно!
                      Трябва да се зарови и да види от мигачите дали два кабела влизат в алармата или един това е... (така си мисля аз)
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #12
                        Имах предвид, че не може да познаеш релето, дали е с 2 независими контакта или с един. Затова трябва мерене...
                        Относно външните релета - излезте от този филм. Почти всички аларми от "90-те насам са с вградени релета за мигачите. Единствено за имобилайзера използват външно реле понякога. Специално тази от снимките и имобилайзера е с вградено. За мигачите най вероятно е едното бяло реле (вляво на снимката) до по-голямото черно. Имайки предвид дефекта дето описва колегата, релето е с 2 независими контакта.
                        Успех.
                        Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 19:44.
                        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                        Comment


                        • #13
                          май ще се окаже че релето е с две линии и е това черното на сименс което създава проблеми. това фв ли е колега,давай повече информация
                          http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=174543
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Да колега ФВ е Винету (Венто ). Днес го свалих това черното реле - наистина е с двойни контакти. Взех ново, което обаче не беше съвсем същото и го монтирах(малко талибанско стана ама да видим дали ще работи). По контактите нямаше очевиден нагар, но единия беше леко, как да кажа абразивен( сякаш точно е залепвало и се е галванизирало от подвижния върху неподвижния контакт, но поради това, че няма товар нее нагаряло). Иначе мъничкото реле управлява фабричното си реле за мигачите което е в таблото на колата( поне така мисля аз, защото гледах една схема според която изходите към мигачите не са точно там където са тези на черното реле), но аз нещо не и вярвам на тази схема, защото е правена от някакъв руснак, дето не го знам на колко водки е бил. Другият вариянт е да е с външно реле и това бялото да го управлява, но не ми се вярва.
                            П.П. Утре ще пиша какво е станало.
                            Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 00:00.
                            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                            Comment


                            • #15
                              то същото реле е невъзможно да намериш - особеното му е че е на 6 волта. най-добре е схема да се види и тогава ще се разбере или да се проследят кабелите. те хората от линка с форума на фв щом са имали проблем със същото реле и дефекта е същия,значи е то. някаква недомислица има в схемата за да залепва точно тоя контакт.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X