Известие

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на ЕГР-Системата при ТД?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Изолиране на ЕГР-Системата при ТД?

    Здравейте колеги
    Колата е 145 1.9 ТД
    доста изчетох във ФИАТ-форума за въпросната система при дизеловите двигатели, преобладават положителните към такова действие мнения. Та така стигнах до решение и аз да го изолирам въпросният ЕГР и тук идва въпроса как най-елегантно да направя тази "екологична простотия" Гледам че колегите от ФИАТ са ползвали какви ли не стоп-гарнитури по трасето...очаквам идея аз как да го направя, с какъв елемент и къде да го поставя?
    Благодаря предварително
    Огнян Стойнев - Сватбен фотограф

  • #2
    Колега махай го ЕГР-а . Аз на жтд-то го изолирах с метална вложка изрязана от ламарината на ВД40
    За твоя мотор не мога да ти помогна със снимка , имам само на жтд-то . Ограденото с кръгче е мястото където се отвива маркуча и се подлага вложката като тапа , и после се завива пак
    Attached Files
    145 1.6 ТС '97 ех.
    145 1.9 JTD '00
    307 CC 2.0 '04

    Comment


    • #3
      Да, за ЖТД-то хубаво, но при мен системата е малко по-различна. Доколкото разбирам ЕГР-клапана се управлява по вакуумен път през един модул наречен E.G.R. control modulating solenoid valve. На снимката по-долу се вижда как от него изхождат няколко маркучета, като този със зелената стрелка отива към ЕГР клапана, а този с червената стрелка смуче въздух от маркуча който свързва сервото и вакуум-помпата.
      Attached Files
      Огнян Стойнев - Сватбен фотограф

      Comment


      • #4
        Нека някой по-знаещ да каже , за да не те объркам аз . Иначе ламаринка си изрязваш по шаблон и запушваш
        145 1.6 ТС '97 ех.
        145 1.9 JTD '00
        307 CC 2.0 '04

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ogi100 Покажи съобщение
          Да, за ЖТД-то хубаво, но при мен системата е малко по-различна. Доколкото разбирам ЕГР-клапана се управлява по вакуумен път през един модул наречен E.G.R. control modulating solenoid valve. На снимката по-долу се вижда как от него изхождат няколко маркучета, като този със зелената стрелка отива към ЕГР клапана, а този с червената стрелка смуче въздух от маркуча който свързва сервото и вакуум-помпата.
          Колега, и при JTD-то ЕГР-клапъна се управлява по същия начин. По начло ако откачиш маркуча който отива към ЕГР-клапъна той спира да работи и остава в затворено положение, но е хубаво ако можеш да го изолираш и с някаква гарнитура(пластина), защото ако има натрупан нагар може да не затваря хубаво и пак да ти създава проблеми.

          П.П.
          Също трябва да изолираш и откаченя маркуч за вакум, за да не ти дърпа въздух от там.
          Last edited by dobri_g; d.m.y г., 11:55.
          Lancia Kappa 2000 5.20 145 h.p. 95 г.
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 h.p. EX

          Comment


          • #6
            от вакум помпата излизат 2 маркуча - един за сервото и един за егр соленоида. когато вакума е висок, соленоида отваря и пуска изгорели газове във входа. значи просто запушваш маркуча с нещо и слагаш една пластина да запушва тръбата на егр-а за всеки случай.
            точка

            Comment


            • #7
              Благодаря за отзивчивостта, колеги Ще видя как ще го направя и по-важното ще има ли разлики в поведението на колата или само ще си запазя колектора по-чист
              Огнян Стойнев - Сватбен фотограф

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ogi100 Покажи съобщение
                Благодаря за отзивчивостта, колеги Ще видя как ще го направя и по-важното ще има ли разлики в поведението на колата или само ще си запазя колектора по-чист
                Честно да ти кажа ще си го запазиш по чист...Аз поне разлика не откривам...
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #9
                  от както имаме колата,маркучето винаги е било махнато.Дали има разлика с работещ и не работещ,не мога да кажа,но съм виждал колектори с работещ и гледката е ужасна При ЖТДто с тези компютри незнам,дали няма да отчита някъква грешка ако се изолира ЕГР-а
                  Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от reptli Покажи съобщение
                    от както имаме колата,маркучето винаги е било махнато.Дали има разлика с работещ и не работещ,не мога да кажа,но съм виждал колектори с работещ и гледката е ужасна При ЖТДто с тези компютри незнам,дали няма да отчита някъква грешка ако се изолира ЕГР-а
                    Отчита
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                      Отчита
                      При мен нямаше такъв проблем. Предполагам, че може да отчете грешка ако откачиш буксата на клапъна който управлява ЕГР, иначе няма как да разбере че не работи.
                      Lancia Kappa 2000 5.20 145 h.p. 95 г.
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD 136 h.p. EX

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dobri_g Покажи съобщение
                        При мен нямаше такъв проблем. Предполагам, че може да отчете грешка ако откачиш буксата на клапъна който управлява ЕГР, иначе няма как да разбере че не работи.
                        Моя е изолиран точно както е показал tokata_pz_flex на снимката просто с една пластина и като се сложи на диагностика и излиза грешка ЕГР клапан, ама не ми пука
                        156 2.4JTD 136+ PS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                          Отчита
                          При мен нищо не отчита като грешка и нямам проблеми
                          145 1.6 ТС '97 ех.
                          145 1.9 JTD '00
                          307 CC 2.0 '04

                          Comment


                          • #14
                            бях чел,в какви режими се отваряше но не помня много добреПри по-ниски температури ли го отваряше или....
                            Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от reptli Покажи съобщение
                              бях чел,в какви режими се отваряше но не помня много добреПри по-ниски температури ли го отваряше или....
                              При нашия тип двигател - ЕКУ-то което управлява соленоидния клапан взима показания от потенциометъра на газта, оборотомера и температурата на двигателя и оттам управлява клапана посредстваом вакуум, тоест при студен мотор, висока скорост или високи обороти ЕГР е затворен...поне аз така го тълкувам
                              ето схемата:
                              Attached Files
                              Огнян Стойнев - Сватбен фотограф

                              Comment

                              Working...
                              X