Известие

Collapse
No announcement yet.

Чукане в двигателят при определени обороти

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чукане в двигателят при определени обороти

    Здравейте колеги. Имам описаният в заглавието проблем. При форсиране на място точно на 1500 оборота се появява слабо чукане, което се чува до към 3000 оборота и после вече се слива с шума на мотора. Когато отпусна педала и падат оборотите причуква между 3000 и 2000, и спира. Също така се вижда как при достигането на тези 1500 оборота двигателят започва да вибрира по-силно.
    Откачих буксата на соленоида на вариатора (предполагам така вариаторът не работи) и чукане няма. Мотора работи много по-спокойно и тихо.
    Въпросът ми е може ли това да са лагери при положение, че при палене, под 1500 или с изключен вариатор няма чукане.
    Самият вариатор е сменен с нов преди 9000 км.
    Знам какво е общото отношение към "шумовата диагностика", но ще се радвам ако някой даде идея към кое да се насоча.
    146 1.6TS CF1 '98

    sigpic

  • #2
    Сигурен ли си ,че са ти сложили нов вариатор?
    ALFA ROMEO156.1.8TS.98

    Comment


    • #3
      Или са ти зацепили ангренажа както трябва...
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Живко, в този живот няма нищо сигурно

        И аз подложих работата му на съмнение, но през капачката на маслото изглежда лъскавичък и новичък, пък и все пак да ме "наиграят" с толкова пари ...
        146 1.6TS CF1 '98

        sigpic

        Comment


        • #5
          Е,колко му е да го почисти?И да му сложи ремонтен комплект?Ако беше нов вариатора щеше да изкара доста повече от 9000км и в момента само гадаем.
          ALFA ROMEO156.1.8TS.98

          Comment


          • #6
            Здравейте,
            В общия технически рядко влизам, а колегата ме помоли за съвет на лична, та ето какво мисля аз по въпроса.

            Първо да те успокоя , че "проблема" хич нее самопри теб. 50% от алфите го имат, но много малко от хората го чуват това. .Знам за каво говориш (стига при теб да не е доста по-силно изразено) . Та с 2 думи , "нормалното" чукане се появява точно както го описваш, но е съвсем леко доловимо. Та за да съм кратък :
            Биелен лагер ще го разбереш по следният начин.
            Караш колата на по-висока предавка (примерно 4-та), и достигаш оборотите , при които се чува въпросното чукане. След като започнеш да го чуваш, започваш да променяш подаването на газ. . По този начин променяш натоварването САМО на коляно-мотовилковият механизъм, защото поради голямата предавка оборотите въобще не се променят. Ако чука биелен/основен лагер или бутален болт , чукането ще се променя с променянето на педала на газта. Ако чука каквото и да е друго по двигателя , то няма да зависи от положението на газта(натоварването на мотора), а единствено от оборотите.
            От тук на татък обаче идва другият проблем, защо нов вариатор ще чука ?
            МНого просто ! Защото , когато соленоида отвори и вариатора се изпълни с масло ,налягането го извърта, а заедно с него и вала. Ако налягането на маслото обаче не е достатъчно то и силата не е достатъчна за да завърти и най-вече да ДЪРЖИ вариатора/вала в другата КРАЙНА позиция. Предполагам си въртял и знаеш как се върти разпределитен вал (на пресекулки, поради гърбиците по клапаните). Та тракането идва именно от това, че вала вместо да седи докрай завъртян в другият край на вариатора, той се мандахерца между двете положения и се чува това чукане. Двигателят също е неспокоен, тъй като постоянно му се променя газоразпределението. Ако го нямаше соленоида , а се управляваше директно от налягането на маслото, нямаше да има начин как да се избегне тази зона на налягане на маслото и щеше да се появява именно този "дЕфект", който имаш ти. Затова соленоида отваря при праг на обороти, при които налягането би трябвало да е повече от достатъчно за да държи вариатора в крайно положение без да мърда.
            Защо обаче налягането на маслото към вариатора не е достатъчно ...причини бол !
            ( проблеми в маслената помпа и най-вече клапана за регулиране на налягането (обикновенно задържа) , износени биелни /основни лагери и загуба на налягане, неподходящо масло, позапушени магистрали към вариатора, износване на легалата на разпределителните валове и леглото на вариатора и и т.н и т.н

            Comment


            • #7
              Браво бе колега, това е за учебник направо. Ще ослушам моя мотор
              Alfa romeo Alfetta 2.0 QO
              Alfa Romeo 90 V6 2.5 QO

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                Здравейте,
                В общия технически рядко влизам, а колегата ме помоли за съвет на лична, та ето какво мисля аз по въпроса.
                Само добавка - напълно е възможно да има нагар и боклуци в леглото на клапана на вариятора, както и да има задиране на клапана и/или проблеми с пружината - говоря за мястото под соленоида на вариятора - аз поне бих почнал от там
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Здравейте,

                  Първо искам да благодаря на колегата dobromirski за вниманието и подробния отговор, който ми даде. Евала на хора като него! Колата влиза в сервиз тази седмица и ще прегледаме някой от нещата. Естес ще пиша какви са резултатите.
                  Bobo за този клапан и пружинка ли става на въпрос? Благодаря за съвета. Ще го разглобим за проверка.
                  Attached Files
                  146 1.6TS CF1 '98

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Това е клапана и единственото което можеш да направиш е да почистиш отвора в колектора къде влиза клапана. Може и бензин да му капнеш вътре.

                    Малко вероятно проблема да е там. По-скоро ми се върти мисълта да са те наиграли с вариатора.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment

                    Working...
                    X