Известие

Collapse
No announcement yet.

смяна на маслото: минерално -> (полу)синтетично ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • смяна на маслото: минерално -> (полу)синтетично ?

    В момента маслото е лики моли - минерално 15W40, но вече е време за смяна и мисля да сложа селения 20к. Трябва ли да се почиства двигателят с някави добавки, за да не се пресече, или може да се сипва диркетно новото масло ?
    '05 166 V6
    '98 156 2.0 TS ex ...

  • #2
    -

    Сипвай смело без да чистиш и не се притеснявай.
    AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
    Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Но няма да направиш лошо ако сипеш някоя от добавките за почистване като тръгнеш да го сменяш
      Alfa 33S16V Permanent 4

      Comment


      • #4
        Re: смяна на маслото: минерално -> (полу)синтетично ?

        Първоначално публикувано от 156
        В момента маслото е лики моли - минерално 15W40, но вече е време за смяна и мисля да сложа селения 20к. Трябва ли да се почиства двигателят с някави добавки, за да не се пресече, или може да се сипва диркетно новото масло ?
        По добре е да налееш същото за да не се разтрака нещо при студен старт. Не се знае двигателя как ще понесе десятката, щом си бил с минералното..
        97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

        .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

        Comment


        • #5
          Не знам какво ще стане, ама от минерално на полусинтетика?

          Минералното масло е с по-големи молекули, което от своя страна е удачно за износен мотор, т.е един път сипано е увеличило луфтовете и сега може да ти гори полусинтетиката.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Nikiboy
            Не знам какво ще стане, ама от минерално на полусинтетика?

            Минералното масло е с по-големи молекули, което от своя страна е удачно за износен мотор, т.е един път сипано е увеличило луфтовете и сега може да ти гори полусинтетиката.
            Ами то от както е сложено (6 месеца) досега не е мръднало с милиметър - седи си точно по средата, според мен просто предишният собственик се е презастраховал, ама знам ли, почвам да се колебая сега какво да сложа
            '05 166 V6
            '98 156 2.0 TS ex ...

            Comment


            • #7
              Re: смяна на маслото: минерално -> (полу)синтетично ?

              Първоначално публикувано от Hrabri
              Първоначално публикувано от 156
              В момента маслото е лики моли - минерално 15W40, но вече е време за смяна и мисля да сложа селения 20к. Трябва ли да се почиства двигателят с някави добавки, за да не се пресече, или може да се сипва диркетно новото масло ?
              По добре е да налееш същото за да не се разтрака нещо при студен старт. Не се знае двигателя как ще понесе десятката, щом си бил с минералното..
              Тука се изказа неподготвен полусинтетиката пази мотора при студен старт много повече отколкото минералното
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Nikiboy
                Не знам какво ще стане, ама от минерално на полусинтетика?

                Минералното масло е с по-големи молекули, което от своя страна е удачно за износен мотор, т.е един път сипано е увеличило луфтовете и сега може да ти гори полусинтетиката.
                Полечка бе Ники то ако така се отваряха луфтове от масло немаше да има здрава кола дошла от Италия тука
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Из имам същия казус ама за ладата, дали да не я мина на полусинтетика. Единсвено се притеснявам да не се пресече или вече да е много късно. Мотора е на 32К след ремонт и не пипа за 6К км минералното масло. Да не вземе да смуче като змей полусинтетиката.

                  Абе не знам само предположения изказвам, нека някой опитвал да сподели.

                  Comment


                  • #10
                    масла не се пресичет
                    а стига с тези градски легенди
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #11
                      На зима го смени с полусинтетика
                      97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                      .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Nikiboy
                        Из имам същия казус ама за ладата, дали да не я мина на полусинтетика. Единсвено се притеснявам да не се пресече или вече да е много късно. Мотора е на 32К след ремонт и не пипа за 6К км минералното масло. Да не вземе да смуче като змей полусинтетиката.

                        Абе не знам само предположения изказвам, нека някой опитвал да сподели.
                        Жигулата я карам с полусинтетика 15/40 на Моторекс,за 8000 км цвета на маслото не е трепнал,мотора е на близо 170000км,а я караме на бензин.Сега ще й сложа 10/40 С ка4ествено масло я караме от нова и клапаните още не се нуждаят от реглаж.Слагай поне 10/40,един клепар си кара Пасата 1.6ТД с 5/40 , в момента е на 500000км,и няма никакви проблеми
                        Аlfa 164 Super 2.5TD

                        Comment


                        • #13
                          Малко да поясня значи долното число е важно за зимата колкото е по малко толкова при по ниска температура се сгъстява и пази при студен старт повече мотора, значи за наще условия с 10 е идеално - а горното число е важно за предпазването на ДВГ-то при екстремни натоварвания, запазва си качествата до по висока тмпература, ако караш нормално 40 е идеално ако си обаче все в червеното на оборотомера и то за дълго време по добре 50 или 60. Проблема е че масло тип 10в50 да речем е много скъпо, а 20в60 става зимата на грес. Та според мен слагай 10в 40 и си свиркай, няма да гори много повече от 15в40

                          Comment


                          • #14
                            шум при палене

                            Какво ще препоръчате тогава против тракане при палене 0 /40 или 5 /40. Сега съм с 10/40 голд ама сутрин доста си потщраква . Мислех да сложа 15 /40
                            някой е открил вече топлата вода я кажете бързо, че шей се невиди и кочината
                            97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                            .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                            Comment


                            • #15
                              Re: шум при палене

                              Първоначално публикувано от Hrabri
                              .......
                              15W40 Aral
                              Mitsubishi Outlander
                              Mitsubishi Space Star
                              Daihatsu Terios

                              Comment

                              Working...
                              X