Придържайте се към темата!Не я "раздувайте" с излишнo спорeне!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Ламбда сондата или ECU-то
Collapse
X
-
Гледам доста теоретично сте развили въпроса за ламбдата след моя пост.
Аз малко по-лаишки ще го обясня за автора на темата... за да разбере защо написах, че трябва да ресетне ЕКУ-то.
Не случайно попитах ОЕМ колко сонди забили на 0.45 е сменил.
Това напрежение, както знаете се подържа от ЕКУ-то, след като "прецени", че сондата не се държи адекватно.
След като сложите нова сонда ЕКУ-то не решава веднага да я вземе предвид, защото знае, че не работи. Точно затова се налага ресет.
Не твърдя, че няма да тръгне и без, но със сигурност на става следващите няколко часа. За съжаление никога не съм имал търпение да изчакам за да видя ще се нормализират ли нещата без ресет.
Предполагам, че нещо подобно се случва и при колегата дето сменя с работеща и не работи...Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщениеГледам доста теоретично сте развили въпроса за ламбдата след моя пост.
Аз малко по-лаишки ще го обясня за автора на темата... за да разбере защо написах, че трябва да ресетне ЕКУ-то.
Не случайно попитах ОЕМ колко сонди забили на 0.45 е сменил.
Това напрежение, както знаете се подържа от ЕКУ-то, след като "прецени", че сондата не се държи адекватно.
След като сложите нова сонда ЕКУ-то не решава веднага да я вземе предвид, защото знае, че не работи. Точно затова се налага ресет.
Не твърдя, че няма да тръгне и без, но със сигурност на става следващите няколко часа. За съжаление никога не съм имал търпение да изчакам за да видя ще се нормализират ли нещата без ресет.
Предполагам, че нещо подобно се случва и при колегата дето сменя с работеща и не работи...Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Явно сам съм си я напълнил...
Кое точно го няма?
0,45 волта не се подържат от ЕКУ-то?
Ламбдата тръгва веднага?Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 23:17.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Не, не тръгва веднага. Трябва да загрее. Загряването може да трае 5 мин или 10 мин ако времето е студено и работи на празен ход. Поддържа се не след като прецени, че не работи адекватно, а като е студена.
След като сложиш новата сонда, или която и да е друга сонда еку-то не знае нищо. То не знае, че си сменил сондата. Знае единствено, че е студена. За това не се налага ресет. Новата сонда си тръгва когато загрее. А за това са и нужни от 5 до 10 мин. Може да и се помага като се подава газ. Стигнал си до малко грешни изводи най-вероятно защото си я чакал и не си дочакал да загрее, а тя тъкмо е загряла и ти сигурно си изгасил мотора, ресетнал си и си запалил пак и тя е загряла и е проработила. Нещо такова се е случило.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеНе, не тръгва веднага. Трябва да загрее. Загряването може да трае 5 мин или 10 мин ако времето е студено и работи на празен ход. Поддържа се не след като прецени, че не работи адекватно, а като е студена.
След като сложиш новата сонда, или която и да е друга сонда еку-то не знае нищо. То не знае, че си сменил сондата. Знае единствено, че е студена. За това не се налага ресет. Новата сонда си тръгва когато загрее. А за това са и нужни от 5 до 10 мин. Може да и се помага като се подава газ. Стигнал си до малко грешни изводи най-вероятно защото си я чакал и не си дочакал да загрее, а тя тъкмо е загряла и ти сигурно си изгасил мотора, ресетнал си и си запалил пак и тя е загряла и е проработила. Нещо такова се е случило.Той хаспиха ше си я загрее за толко време
Времената за загряване които споменаваш са изключително неверни за читава сонда
---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:43 ----------
Ако искащ да ти направя клипче как от 30 градуса на мотора за 10 секунди заработва сондата и то на осцилоскоп0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
Това го казах като максимално време да е. Понеже един път на 5 градуса на вън чаках бая време една сонда да загрее и да почне да работи нормално без да прекъсва.
Иначе да прав си, че тя тръгва много рано на осцилоскопа, но все още е студена и графиката която дава не е съвсем равномерна. За 30 секунди чак не работи много правилно. До 1 минута - 2 започва да рабти адекватно особено като и подаваш и газчица да и помагаш.
Че аз мойта като я изгася сега в жегата и след 10 мин като я запаля гледам права черта. И пак и отнема около минута и половина работа на място докато тръгне синусоидата. Това за ЛС05 говоря в случая. 190-то сондата тя почва да отчита и съвсем студена. За това я разкарах.
Това не е толкова важно сега. Темата беше друга и колегата или се е подвел някак си или не е гледал където трябва или и аз не съм гадател да знам какво е станало, но не е нужно ресет за ад тръгне новата сонда. Нужно е само да загрееLast edited by oem; d.m.y г., 00:01.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Аз съм готов да се обзаложа,че и тази сонда дето я е слложил е мъртва,само един път с Бобо сме имали случай на прекъсната маса на сондатаFiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеТова го казах като максимално време да е. Понеже един път на 5 градуса на вън чаках бая време една сонда да загрее и да почне да работи нормално без да прекъсва.
Иначе да прав си, че тя тръгва много рано на осцилоскопа, но все още е студена и графиката която дава не е съвсем равномерна. За 30 секунди чак не работи много правилно. До 1 минута - 2 започва да рабти адекватно особено като и подаваш и газчица да и помагаш.
Че аз мойта като я изгася сега в жегата и след 10 мин като я запаля гледам права черта. И пак и отнема около минута и половина работа на място докато тръгне синусоидата. Това за ЛС05 говоря в случая. 190-то сондата тя почва да отчита и съвсем студена. За това я разкарах.
Това не е толкова важно сега. Темата беше друга и колегата или се е подвел някак си или не е гледал където трябва или и аз не съм гадател да знам какво е станало, но не е нужно ресет за ад тръгне новата сонда. Нужно е само да загрее
---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеАз съм готов да се обзаложа,че и тази сонда дето я е слложил е мъртва,само един път с Бобо сме имали случай на прекъсната маса на сондата0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
-
Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщениеРазбирам значи аз да гледам какво пишат инженерите за сондите или да чета твоите времена за загряване - мисля да си остана с знанията които имам от хората дето са измислили сондите а теб да оставя да спамиш във форума на алфа
---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------
Остави го ти Бобо той не разбира - говорете си тука - и ако си водиш статистика, почни я наново че да не съм те заблудил нещо[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 10:47 ---------- Previous post was at 10:47 ----------Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
Comment