здравейте колеги.преди две седмици както си карах и хапех задната броня на един голф 3,точно преди да го изпреваря той сви рязко на дясно към банкета а аз се озовах с дясното колело в огромна дупка.чу се адски удар,като желязо в желязо.последваха спирачки и слизане от колата да преброя щетите.добре че гумите са ми високи,та джантата беше здрава,но гумата просто за боклука включително и задната,с накъсани телове.отнесох се от въпроса.купих си две нови гуми и си ги сложих отпред,обаче сега над 90 като вдигна и ми светва лампата на чека за АБС-а,като вдигна над 115 (точно го засякох) започва едно предрусване на предницата все едно асфалта е на малки вълнички,което е адски притеснително и дразнещо.това претрисане си остава,колкото и да вдигна вече по нагоре.до 200 го пробвах,но си остава.колата е от подписа 2.0 156 T.Spark.някой неква идея да има.а между другото от долу я гледах като и слагаха новите гуми и всичко си беше на място и без видими деформации.мислех си от удара,да не би да се е изкривил диска ми спирачния(не знам възможно ли е тва де)но какво ли не си мислих и не мога да го измисля.а тъкмо си мислех,че проблемите ми с нея свършиха,че не се беше обаждала за нищо толкова месеци вече и ей го пак.предварително благодаря за всяка идея,която може да ми дадете
Известие
Collapse
No announcement yet.
чека на ABS светва.
Collapse
X
-
Джантите мериха ли ги дали са прави?
Новите гуми да са с различен размер от старите?
Някой датчик на АБС да се е откачил при удара?
Луфт по окачването?Welcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
-
новите гуми са с друг размер да.по ниски са от старите.мериха джантите всичко е точно не са криви а и поеха съвсем малко баланс.хлабини по окачването на пръв допир няма и не се усеща а за датчика си е на мястото,ако карам до 85км в час не светва чека.мине ли 90км.и веднага светва на таблото,което ме влудява.а между другото светне ли лампата на абс-а самата система зацепва при лек натиск на спирачкитеLast edited by saint78; d.m.y г., 14:09.
Comment
-
Това с мигането на абс-а може да е от различния размер гуми които си сложил. Относно претрисането, можеш да провериш като клекнеш до гумата, от едната страна натискаш, от другата дърпаш, ако някой от тампоните е заминал ще имаш луфт който е възможно при голяма скорост понеже натоварването е по-голямо да оказва влияние. То така или иначе ако го има това ще почне да гризе борда на гумата. Пробвай дали при тръгване с леко въртене на гуми колата държи права линия...Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
абс-а не мига,а като светне след 90км. и не изгасва до като не се изгаси двигателя,и запали на ново.това с въртенето после ще го пробвам,но какво трябва да прави колата.ако тръгне настрани има разбити носачи,или какво.не знам,нямам идея и ако не разбера от какво е,като се върна в България трябва на сервиз,а там като ги знам,че от 10 езера вода ще ми извадят и пак нищо няма да кажат ми прилошава.а относно размера на гумите,нали всяка зима слагам различни гуми.би трябвало и тогава да дава отражение мисля!?
Comment
-
Първоначално публикувано от saint78 Покажи съобщениеабс-а не мига,а като светне след 90км. и не изгасва до като не се изгаси двигателя,и запали на ново.това с въртенето после ще го пробвам,но какво трябва да прави колата.ако тръгне настрани има разбити носачи,или какво.не знам,нямам идея и ако не разбера от какво е,като се върна в България трябва на сервиз,а там като ги знам,че от 10 езера вода ще ми извадят и пак нищо няма да кажат ми прилошава.а относно размера на гумите,нали всяка зима слагам различни гуми.би трябвало и тогава да дава отражение мисля!?Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK
Comment
-
Ако караш с различен диаметър на гумите се шашка абс-а и от там ти набива грешката според мен... ПРобвай да сложиш 4 еднакви гуми с джанти дали ще се оправи...Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Здравей колега.Относно придрусването,провери дали не се е увеличил луфта на лагерите от удара.Аз имах подобен проблем.При скорост от около 100-110 се появяваха вибрации по предницата и целия автомобил.Ходих на какво ли не и не откриха нищо.Накрая случайно открих проблема,като хванах предните гуми и започнах да ги дърпам навътре-навън с по- голяма сила.Преди това бях сменил всичко по окачването на предницата иникакъв резултат.Оказа се,че лагерите на едната главина чукат повече отдругата.Натегнах гайката само с един участък на прорязаната гайка и не можах да си позная колата.Вибрацийте изчезнаха и возията стана друга.А ако сега отида и на стенд за предницата,сигурно ще стане още по-добре.Това е само още една вероятност.Можеш да провериш за да я изключиш.Поздрави.
Comment
-
Ако предните гуми са същия цолаж, като задните, но са с различна височина на профила на гумата, то при движение, двата вида гуми имат различна скорост на въртене (защото имат различен външен диаметър). Тази разлика в скоростта на въртене на отделните гуми се "хваща" от датчика на АБС'а и веднага системата отчита грешка.
Относно вибрациите - аз залагам пак на крива джанта. Предполагам, че джантата е с форма на овал вече, а не на кръг. И това могат да го хванат при баланса на гумата, само че трябва да използват друга програма. Имал съм подобен случай на вибрации.AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.
Comment
-
здравей колега .за мен трябва да пробваш сдруги джанти.съмнявам се че при този удар,,,както го описваш би останала права джанта-особено ако е алуминиева.....провери си спирачния диск за счупвания -и от двете страни на диска .Колкото до АВС -както го обясняваш възможно е да имаш и крива главина или хлабина в лагера
Comment
-
Според мен си трябва диагностика в реално време,можеби има проблем с някой датчикFiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Ако има проблемен датчик, той може да се хване на диагностика, дори и да не е в движение грешката се записва и остава докато не се изтрие. При проблемен датчик(понеже единия при мен се беше скапал), симптомите са светване при натискане на спирачка, без значение от скороста, и приритва няколко пъти след което светва лампата.
Пиши какви са размерите на гумите и ще видим дали се различават. По принцип трябва да са с еднакъв цолаж и размер.
пп А този проблем със светването на лампата за АБС преди скачането в дупката появявал ли се е?Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
Comment