Известие

Collapse
No announcement yet.

Маслен обтегач на V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Колко беше овала на ризите в горната и в долната им част и колко им беше конуса,нали си ги мерил????

    А и един друг упрек,глава сваля ли се се шлайфа,и как примерихте главите за кривини????


    И знаеш ли колко е заводският допуск нс ризите за овал и конус????
    145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

    Comment


    • #17
      Здрасти Дрига, радваш ме много, ще се изпитваме значи. Какво да ти кажа, опитвам да разбера какво ме питаш, значи овала на ризите ми в горната им част се определя от врата ми, а в долната част от корема, а конуса зависи дали съм ял или не .

      На "другия упрек" ще отговоря че обикновено, като ми свалят главата в някой магазин за части, обикновено не си я шлайфам след това. Пък и за какво да ги меря и двете, нали едната е права, пък другата е от същия двигател, значи и тя трябва да е същата.

      А виж тука за заводския допуск ме хвана. Това май зависи дали ризата ми е шита в Китай, Турция или в Европа. Мисля че имат различни допуски, че нещо все не мога да си установя номера.

      А сега сериозно, незнам с какви масла и как е карана в Германия тази кола, но на око(както казваш), нямаше граница в зоната на работа на сегментите и полата на ризата, както и над работния ход на сегментите. Елипсата и конусът както и написах по-горе, се движеха в границите на 2 стотни. Поне моя приятел Митотоьо така казваше.
      По "другия упрек" , какво да кажа, аз съм Ветеринарен лекар, леко откачен на тема автомобили и поглъщам всичко което мога да науча, а теб не те знам какво образование имаш, но ако мога да науча нещо от теб ще съм особено благодарен. И така сега моля, обясни ми защо като се свали глава, се шлайфа задължително, като според мануала ако след поставяне на матричарска линия, в средата няма възможност да вкараш пластина от 5 стотни, за какъв дявол да шлайфам главата. Мерил ли си някога шлайфана глава да видиш какви отклонения показва???? След като и при диагонално поставяне на линията показва същите невероятни отклонения - светлина не прониква никъде по цялата дължина на допирните повърхности на линията и главата - тук вече на око, за какво излишно да изтънявам главата. Обиколил съм всички шлайф бази в София и околността, за тези години и горе долу са ми ясни възможностите им.
      Отделно след хоризонтиране на главата на фреза и прекарване на индикатор по контактната повърхност, отклонението се изразяваше в трептене на стрелката в границите на 2-4 стотни, просто нямаше смисъл да дълбая главите. Всички тези проверки ми отнеха повече време от необходимото да ги шлайфам, но не обичам да пипам там където не е необходимо. Предполагам си виждал заводски шлайфана на фреза глава, където ивиците оставени от главата на фрезата са по 1 десета и проблем няма и то при 10 годишни автомобили.
      И накрая заводските допуски са до една стотна, в конус и елипса, но нека не забравяме че това е на хартия, а реалността в доста случаи ме е изненадвала сериозно. Мерил ли си шлайфан блок??? В някои шлайф бази ми имат снимката, за да не ме пускат вътре, че след поредното им брилянтно изпълнение върху блок или вал съм правил чудесни скандали, че даже са ми подменяли валове и са правили нови ризи за тяхна сметка.

      Така че, очаквам още съвети и обяснения как съм направил "Голяма грешка". Но винаги можеш да научиш нещо полезно, та давай

      Лека вечер

      Comment


      • #18
        Знаеш ли ,че на мотор с мокри ризи,ризите са от 0,04-0,06мм над блока(стандартно) и при стягане на главата ,тя се осуква??????

        Или това не е болка за умиране?????

        За меренето,аз меря всичко което првя,без значение дали е от шлайф или не!!!!!!!!

        Има един лаффффффффффф,там където съм завършил и той е

        В любовта и електротехниката,хлабави връзки са недопостими!!!!!!!!!!

        Това важи с пълна сила и за двигателостроенето,всичко за да е здраво и надежно си има определен допуск и излезеш ли от него си е чиста стъкмистика!!!!!!!

        А като знам(от личен опит) в София кави стругарофрезисти има и как мерят,леле.
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #19
          Прав си Дрига, всичко трябва да се проверява. Пък аз какви шлайфисти знам в София мани, мани.

          Но ти се оказа прав, снощи при едно рязко ускоряване, хоп проблем - изгоря ми заден десен габарит
          Но както казах колата се кара нормално без тормоз и се надявам да издържи още някоя година, поне докато има петрол.

          Лек и успешен ден

          Comment


          • #20
            За съжаление надеждите ми за двигателя бяха попарени. Мотора се разтропа след по-малко от 2000км. Това от чудесните основни и биелни лагери в комбинация с масло 10/40 АЦ Делко закупено от ИМАХИЖУ. Интересното е че като източвах маслото беше доста по-рядко от нафта???? Сложих 15/40 Лики Моли с молибден, но пак трака при първоначално палене сутрин на студено. Три пъти смених и маслен филтър, но за съжаление без резултат. Та сега чакам да ми остане малко свободно време и пак долу.
            До гуша ми дойде от ментета и да ми отива труда на вятъра.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от VET Покажи съобщение
              За съжаление надеждите ми за двигателя бяха попарени. Мотора се разтропа след по-малко от 2000км. Това от чудесните основни и биелни лагери в комбинация с масло 10/40 АЦ Делко закупено от ИМАХИЖУ. Интересното е че като източвах маслото беше доста по-рядко от нафта???? Сложих 15/40 Лики Моли с молибден, но пак трака при първоначално палене сутрин на студено. Три пъти смених и маслен филтър, но за съжаление без резултат. Та сега чакам да ми остане малко свободно време и пак долу.
              До гуша ми дойде от ментета и да ми отива труда на вятъра.
              С това масло точно от същата фирма едно Дукато 2,8 ЖТДМ мина 320 000 км и до ден днешен от смяна до смяна не му се долива нито грам - не ти е проблема с маслото със сигурност ти го казвам... ся друг е проблема що не си сложил 5/40 ама 2000 км не са проблем. Ти като разглабя провери ли клапана на маслената помпа и "пръскачките" на буталата
              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

              Comment


              • #22
                5-40 е много тънко за този мотор. Пръскачки на буталата няма, има отвори в биелите. Биелите са леви и десни в зависимост на къде пръска отвора.
                Колегата VET според теб какво тропа в мотора?
                Alfa Romeo 75 24V

                Comment


                • #23
                  Здрасти колега Венци, биелите няма как да ги сбъркам. А тропането е няколко секунди при първоначално палене сутрин, докато изгасне лампата на маслото, след това тропането изчезва. За съжаление и времето за което изгасва лампата се увеличи. Мислех че е от датчика, но тропане+бавно гаснеща лампа ме навежда на друга мисъл. Веднъж изгасне ли лампата колата работи без никакви странни шумове. После като загрее напълно лампата не свети на ниски обороти, но ще я отворя преди да е станало късно. Странното е че лагерите стегнати в блока и в биелите преди да сглобя двигателя, показваха общо взето поносими стойности - 5-6 стотни хлабина. Не мога да си обясня какво може да е станало. Силно подозирам маслото, все пак 8 литра за 50лв, но тогава не се замислих. Просто трябва да намеря време и да я отворя.

                  Comment


                  • #24
                    Масленият разпусквач може да тропа, аз за малко да си отворя мотора заради него преди години. Пробвай на свалени ангренажни капаци да наблюдаваш какво се случва докато някой друг пали колата.
                    Alfa Romeo 75 24V

                    Comment


                    • #25
                      ОК, ще пробвам. Мерси за съвета.

                      Comment

                      Working...
                      X