If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
причината за да се следи напрежението е за да не се допуска кипене на електролита /което всъщност е електролиза на водата/. при 14,8 волта няма кипене - факт!
бе може, но едва ли. нормални са такива стойности, кой е казал че напрежението трябва да е 14,398765(4) волта.
отделно има и температурна компенсация. лятото можеш да премериш на една кола 13,7 , а зимата 14,7. може като запалиш да вдигне 14,6 и след 30 минути каране да падне до 14. щом не кипи акумулатора и не горят крушките, значи всичко е ток и жица . вече мога да ти напиша цяла дисертация за акумулатори и алтернатори заради такива "експерти" дето се хващат за 100миливолта. да не говорим че напрежението е косвен признак за зареденоста. най-малкото не знаеш каква е гъстотата на електролита и при каква температура е замерено това.
Причината за да се ограничава напрежението на алтернатора не е за да се избегне кипенето, защото напрежението на напълно-зареден акумулатор (при което започва бурно кипене и гъстотата на електролита достига 1,28 e над 15,5 V.
Причената за да се ограничи напрежението на 14,2 - 14,7 V. е това да се ограничи стойността на зарядния ток, който не е добре да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
Поради това не е добра идея да се слага акумулатор с капацитет по-малък от предписания.
Може да се каже, че колкото акумулаторът на един автомобил е с по-малък капацитет, толкова максималното напрежение на алтернатора е по-ниско и обратното.
не мога да се съглася.
колата няма как да разбере колко голям акумулатор си и сложил и с какъв ток да го зарежда. по тая логика на оловен акумулатор 6 ампер часа колко трябва да му е зарядното напрежение щото то пак си е 14,4 волта.
14,4 волта е прието за граница след която започва кипене. в действителност е повече. един акумулатор в автомобила никога не се зарежда на 100% от алтернатора. за да е напълно зареден, трябва да го включиш на зарядно, то да го "кипне" за Н часа и след това да продължи с поддържащ заряд.
Съвсем отговорно мога да ви заявя, че колкото по-скапан е акумулатора, толкова е по-високо напрежението. Тая зависимост я има и съобразно капацитета на акумулатора.Колкото по-голям, толкова по-ниско е замереното напрежение. Причината е различното съпротивление и пада.
Нищо революционно.
Колкото до тока, той се ограничава и от руги неща, не само от регулатора.
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
не мога да се съглася.
колата няма как да разбере колко голям акумулатор си и сложил и с какъв ток да го зарежда. по тая логика на оловен акумулатор 6 ампер часа колко трябва да му е зарядното напрежение щото то пак си е 14,4 волта.
14,4 волта е прието за граница след която започва кипене. в действителност е повече. един акумулатор в автомобила никога не се зарежда на 100% от алтернатора. за да е напълно зареден, трябва да го включиш на зарядно, то да го "кипне" за Н часа и след това да продължи с поддържащ заряд.
На това превозно срество, което е със 6 А/H акумулатор, едва ли алтернаторът му е с мощност 1 kW.
Напрежението на регулатора е съобразено от производителя с капацитета на акумулатора и с мощността на алтернатора.
Сложи един 6 A/H акумулатор на един 1 kW алтернатор с напрежение 14, 7 V и ще го скапеш за отрицателно време.
Comment