Известие

Collapse
No announcement yet.

Зарядно напрежение от алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
    Колега, никъде не съм твърдял, че на нашите кошници оригиналните динама са добри! Единствения начин да ги накараш да работят добре е да им сложиш външен реле-регулатор, който пък да се захрани по една особена схема.
    Тогава или хоро ще се кине или тупан ще се пука!
    Тоест или ще издържи на тоя режим или ще се скапят диодите, които са основните виновници заедно с реле-регулатора, дето си бае сам на себе си!
    Отново си прав
    При мен проблема беше по-скоро в това ,че алтернатора си следи измисленото напрежение от малките диоди които нямат много общо с основното напрежение в колата..
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #17
      то нарочно е направено регулацията да става по изхода на алтернатора, а не по акумулатора, щото ако там се случи да имаш лоша връзка , алтернатора ще вдигне напрежението и ще изгори де що има електроника и крушки и каквото се сетиш по тая кола.
      затова първо се мери напрежението директно на алтернатора и после на акумулатора. на празен ход с включени консуматори ако напрежението е около 13,6 няма нищо притеснително.
      точка

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        то нарочно е направено регулацията да става по изхода на алтернатора, а не по акумулатора, щото ако там се случи да имаш лоша връзка , алтернатора ще вдигне напрежението и ще изгори де що има електроника и крушки и каквото се сетиш по тая кола.
        затова първо се мери напрежението директно на алтернатора и после на акумулатора. на празен ход с включени консуматори ако напрежението е около 13,6 няма нищо притеснително.
        Че нали алтернатора и акумулатора са свързани с един хубав дебел кабел... Които теоретично нетрябва да прави пад и би трябвало каквото има на изхода на алтернатора това да е и на акумулатора...
        При мен примерно като пусна реотани климатроници фарове всякакви (къси дълги мъгла) парно и тн напрежението на празен ход го няма никакво!!Просто алтернатора несмогва... И по-скоро се получава така защото същия не следи реално истинското напрежение на инсталацията а друго получено от други диоди...
        А за питащия ,според мен е съвсем възможно от калпав акумулатор да не вдига напрежението при заряд в колата... Ако някои невярва да заповяда да му дам един такъв
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #19
          тц
          дебелия кабел от акумулатора отива на стартера. друг кабел от алтернатора отива на стартера. затова се мери напрежението и директно на алтернатора и на акумулатора щото тая връзка оксидира там от големия ток. а и като завъртиш стартера , по тоя кабел ти пада напрежението с има няма 2 волта.
          как е направена индикацията за зареждането при 155. с крушка или със светодиод. ако е с крушка, мога да ти кажа как да подобриш сериозно работата на алтернатора.
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            тц
            дебелия кабел от акумулатора отива на стартера. друг кабел от алтернатора отива на стартера. затова се мери напрежението и директно на алтернатора и на акумулатора щото тая връзка оксидира там от големия ток. а и като завъртиш стартера , по тоя кабел ти пада напрежението с има няма 2 волта.
            как е направена индикацията за зареждането при 155. с крушка или със светодиод. ако е с крушка, мога да ти кажа как да подобриш сериозно работата на алтернатора.
            С крушка е...
            Още преди години съм вързал с доста дебел кабел алтернатора и акумулатора дирекно...Но само от това нямаше ефект.. Преправих зареждането още тогава с друк релерегулатор и тн... В момента колата е що годе в някакви норми ,но с доста преправяне...
            Аз говорех за оригиналния вид на схемата и за това ,че с времето и с безброините връзки се получават всякакви аномалии , и за това че алтернатора (релерегулатора) не следи истинското напрежение....

            п.с. Знам ,че кабела от алтернатора по оригинално му не отива дирекно в акумулатора
            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 15:35.
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #21
              колко вата е крушката. алтернатора бош ли е.
              точка

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                колко вата е крушката. алтернатора бош ли е.
                Крушката е около ват или два... Нямам идея... Алтернатора е Бош...
                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                  Крушката е около ват или два... Нямам идея... Алтернатора е Бош...
                  Крушката е на таблото и е 1.2 вата. Алтернатора си е стандартния - мисля е бош май....


                  Даването на газ, води до пристрастяване!
                  Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                  Volvo V50 2.0D by RuBig

                  Comment


                  • #24
                    За акумулатора 6+ !
                    Ако някой не вярва, имам и противоположния пример!
                    Държи на 14.6 волта!
                    Трите малки диода, с течение на времето се поизхабяват и просто не могат да дадат достатъчно ток на релерегулатора. Това е другата причина да не дава необходимото напрежение, заедно с диодите, кабелите и прочие простотии.
                    Решението е просто.
                    Тука ще вмъкна и решението на проблема, поставен от Колев - презаряда или по-точно лавинообразното нарастване на напрежението, когато гори всичко, дето може. На старите кочини главно крушките!
                    Слагаме външен реле-регулатор, който през едно реле и БУШОН 5 А се захранва директно от акумулатора.( по желание, може да се вземе и от входа на клемното табло, но това вече си е за манияци).
                    Казвам 5 А , защото тука говориме за динама 55 или 65 А.
                    По-новите нямат тия проблеми. Техните са други!
                    При тая схема, регулатора ще следи напрежението на акумулатора, а не на шибаните му диоди.
                    При всяко включване на консуматор, регулатора автоматично ще си вдига напрежението така, че да компенсира пада и напрежението да е винаги еднакво.
                    Сега за ситуацията, когато динамото е на обороти, а кабела към акумулатора се прекъсне!!!
                    В схемата на външшния реле-регулатор, акумулатора влиза като един кондензатор с много голям капацитет.
                    Това създаваше проблеми при старите системи и тогава изгаряше де - що е включено.
                    Сегашните си имат един кондензатор на динамото .22Мф, който се предполага, че върши същата работа, ама производителите пак съветват, да не махаме клема на акумулатора на запален двигател.
                    Пренапрежение; изгаря всичко; компа; комутатора; лампите; гръмва акумулатора; тъщата де обявява за некадърник; жена ти те гледа като за последно...
                    Забравете за тая Апокалиптика.
                    Първом кочините за които говорим, нямат тая електроника, а и да имат нещо е от стария материал, а той не се предава лесно!
                    На мене, обаче ми изгоряха така много добри крушки и се ядосах!
                    Накратко, Колев, като се боиш от токов удар, правиш един съставен транзистор около 10 А. Режима му е- има-няма, тоест ключов. Туряш го в схема ОБ и с един опорен ценер и делител на напрежение го караш да се отпушва при 15 волта.
                    С цялата тая обемна конструкция( аз така го направих, щото нямах време), окъсяваш гореупоменатия с главни букви бушон 5 А.
                    Мръдне ли над 15 волта и бушона цъфва.!
                    Това на теория!
                    Аз препоръчвам или по-бавен транзистор или на 16 волта.
                    Това от практиката ми!
                    Разбира се, всеки може да си добави и обогати тия неща.
                    Едит: В Кюстендил има поне три много лачени 155-ци. Много ме е яд, като ги гледам и тъпанарите не поемат нищо! Аз им казвам: дайте да ви оправя тия неща, а те ми се надуват! Нямат представа, как ще им се отпушат колите. Защото нали знаете, че запалването е също функция на напрежението на динамото!
                    Баси и поста! Дръннах две ракии,до като го напиша!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                      Крушката е на таблото и е 1.2 вата. Алтернатора си е стандартния - мисля е бош май....
                      значи при 33 има абсолютно същия проблем.вместо крушката се поставя мощен резистор, както вече е направено при 145/146. ето тука съм писал за 33
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showp...2&postcount=24
                      ефекта е че алтернатора тръгва веднага след завъртане и под товар държи стабилно напрежението. според мен е правилното решение на проблема, лесно се прави и струва стотинки.

                      мордохай, това с транзистора е добра идея. аз бих го закачил да управлява едно реле което при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.
                      точка

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        значи при 33 има абсолютно същия проблем.вместо крушката се поставя мощен резистор, както вече е направено при 145/146. ето тука съм писал за 33
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showp...2&postcount=24
                        ефекта е че алтернатора тръгва веднага след завъртане и под товар държи стабилно напрежението. според мен е правилното решение на проблема, лесно се прави и струва стотинки.

                        мордохай, това с транзистора е добра идея. аз бих го закачил да управлява едно реле което при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.
                        По-добре е само с транзистор. По-бърз е, а освен това и веднага окъсява и ротора. Тука е най-голямата гяволия, защото нали се сещаш,че магнитното поле си държи няколко Мсек.
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                          ...при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.
                          И какво се получава при въртене на ротор с относително голям брой навивки в магнитно поле ?
                          AR 166 2.0 '98

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от syscop Покажи съобщение
                            И какво се получава при въртене на ротор с относително голям брой навивки в магнитно поле ?
                            Ами индуцира се ел. ток. Колкото повече намотки, толкова по-голямо е напрежението!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #29
                              Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
                              Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !
                              AR 166 2.0 '98

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от syscop Покажи съобщение
                                Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
                                Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !
                                Нищо няма да се случи по причините,които си описал по-горе.И се индуцира електродвижеща сила.Не ток и не напрежение.
                                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X