Известие

Collapse
No announcement yet.

Зарядно напрежение от алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

    токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

    капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".
    точка

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
      напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

      токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

      капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".
      ОК. Ще ти дам пример с твоята 6 ампер часова батерия.
      Нейният заряден ток не трябва да надвишава 0,6 ампера.
      Ако я сложим на зарядно устройство, ако напрежението на батерията е 12V и ако зарядният ток е 0,6 А , това означава, че вътрешното съпротивление на батерията е 20 ома.
      Сега ако свържем тази батерия към източник на напрежение с неограничена товароспособност и 14,7 волта между изводите му, ще получим заряден ток 0,735 А. Т. е с 22% над номиналния, което означава, че съсипваме акумулатора.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #78
        ако предположим че сметката ти е вярна, направи я сега за 60ач. ще преместиш запетаята и в крайна сметка пак ще ги получиш тия 22% отгоре за 60ач. така ли е.

        зареждането е протичане на ток между точки с различен потенциал. с покачване напрежението на акумулатора (изравняване на потенциалите), зарядния ток спада.

        въпроса на колегата беше нормално ли е зарядно напрежение 14,6 волта
        -да, като се има в предвид че е и зима. ако желае, да го замери и при загряла кола - ще е по-малко заради температурната компенсация. също масово новите коли излизат от завода със зарядно 14,8. като станат дърти кошници и напрежението им ще спадне
        точка

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          ако предположим че сметката ти е вярна, направи я сега за 60ач. ще преместиш запетаята и в крайна сметка пак ще ги получиш тия 22% отгоре за 60ач. така ли е.

          зареждането е протичане на ток между точки с различен потенциал. с покачване напрежението на акумулатора (изравняване на потенциалите), зарядния ток спада.

          въпроса на колегата беше нормално ли е зарядно напрежение 14,6 волта
          -да, като се има в предвид че е и зима. ако желае, да го замери и при загряла кола - ще е по-малко заради температурната компенсация. също масово новите коли излизат от завода със зарядно 14,8. като станат дърти кошници и напрежението им ще спадне
          Така е. Това само означава, че дискутираните стойности 14,2 - 14,8 са подбрани за да удовлетворят по-малко всички условия. Предполага се че тези 22% над номиналния заряден ток не са фатални. Но по-добре ще е ако ги няма.
          Отново става ясно това, че с годините се е наложило едно техническо решение, което цели простота, взаимозаменяемост и универсалност, но далеч не е най-правилното.
          Навярно ще се съгласиш с това, че ако зареждаш акумулатора с параметрите, предписани от производителя му вместо с тези на конструктора на колата, той би имал по-дълъг живот.
          Техническото изпълнение на подобен способ на заряд не е космическа технология и точно на теб не трябва да го обяснявам.
          Друг е въпросът за планираното остаряване и изобщо за неща, от които само крайният потребител има полза.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #80
            Само да спомена един констатиран факт ,преди със стария акумулатор зарядното напрежение ми беше 14,2 V .Преди 2 дена си купих нов ,щото стария не става вече и зарядното напрежение при новия падна на 13,9 V .
            145 1.6 TS 1998 г.

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Така е. Това само означава, че дискутираните стойности 14,2 - 14,8 са подбрани за да удовлетворят по-малко всички условия. Предполага се че тези 22% над номиналния заряден ток не са фатални. Но по-добре ще е ако ги няма.
              Отново става ясно това, че с годините се е наложило едно техническо решение, което цели простота, взаимозаменяемост и универсалност, но далеч не е най-правилното.
              Навярно ще се съгласиш с това, че ако зареждаш акумулатора с параметрите, предписани от производителя му вместо с тези на конструктора на колата, той би имал по-дълъг живот.
              Техническото изпълнение на подобен способ на заряд не е космическа технология и точно на теб не трябва да го обяснявам.
              Друг е въпросът за планираното остаряване и изобщо за неща, от които само крайният потребител има полза.
              при някои автомобили дори след запалване зарядното се вдига за известно време над 15 волта за да може да се върне ток максимално бързо в акумулатора. живота му е на второ място.
              безспорно ако го зареждаш по предписание и не дърпаш големи токове от него ще изкара много. само че в автомобила, акумулатора е стартерна батерия. работи в най-лошия режим. когато е студен дърпаш от него огромен ток и после го поддържаш на някакъв компромисен заряд. това не пречи на някои акумулатори да изкарат и по 10 години без никаква поддръжка и даже сваляне от колата. другите в добрия случай си изкарват гаранцията. то всичко вече така се произвежда.
              точка

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

                токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

                капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".
                Пак от мухата сте направили слон!
                Капацитета, както и колко е стар акумулатора имат значение, защото и съпротивлението им е различно. От там и се получава разликата при замерване, защото има пад на напрежението.
                Да, има и такива, дето си зареждат по 14.8, но това не е полезно за акумулатора.
                Най-доброто напрежение е 14.2-14.4 волта.
                Всичко останало са компромиси!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #83
                  много ясно, ама забележи - все още не сме го обърнали на пукане и ядене
                  айде сега кажи що дъртите трактори имат копче към регулатора "лято-зима" - лято 13,8, зима - 14,4

                  а новите акумулатори са сухо заредени. по принцип трябва да им се направят няколко цикъла на зарядното обаче никой не го прави. затова колегата горе е измерил и различна стойност.
                  точка

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    много ясно, ама забележи - все още не сме го обърнали на пукане и ядене
                    айде сега кажи що дъртите трактори имат копче към регулатора "лято-зима" - лято 13,8, зима - 14,4

                    а новите акумулатори са сухо заредени. по принцип трябва да им се направят няколко цикъла на зарядното обаче никой не го прави. затова колегата горе е измерил и различна стойност.
                    Мда!
                    Просто уникална тема
                    Шеста страниза без наздравици!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment

                    Working...
                    X