Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да разбера ако имам проблем с лула/кабел/бобина на свещ на Туйнспарк..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да разбера ако имам проблем с лула/кабел/бобина на свещ на Туйнспарк..?

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:35.

  • #2
    Ако е бобина няма да има грешка. С осцилоскопа се мерят бобините със специална за целта COP сонда.

    Можеш да провериш дали някоя свещ не работи тотално като спреш всички малки свещи да работят и да я палнеш само на големите и обратно. На малките мотора няма да работи добре, но ще разбереш поне дали въобще някой цилиндър го няма или всички са си там.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Какви проблеми имаш?
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Липса на цилиндър може да се разбере и с изключване на дюзите една по една

        П.С.Хубаво е да кажеш какъв е проблема на колата,ако искаш да помогнем
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Абе аз проблема го отстраних, просто идеята ми беше като цяло как е ОК да се проверява "в домашни условия" дали някой цилиндър не се вози, защото със стандартна диагностика (само със софтуер) явно няма как...

          Това с дюзата може ли да се направи при работещ двигател или трябва да се гаси, да се маха и после пак да се пали и т.н...?

          ПС: забелязах нещо (интересно поне за мен), за което сигурно има обяснение из форума, но все пак ако някой отговори тук с две думи ще съм му благодарен: на първи и втори цилиндър, бобините са вързани за голямата свещ, докато на трети и четвърти, бобините са вързани на малката свещ, което на мен ми изглежда малко странно, защото си мисля, че голямата свещ някакси трябва да е основната, която да пали бобината... А така както са, всякаква логика ми се губи (дори и не-техническа такава а от гледна точка на чиста симетрия)...
          Няма нужда да гасиш мотора,изключваш ги на запален мотор,ще запише грешка,но то нали можеш да си ги триеш.Едно време и аз се пулех като видях конфигурацията на кабелите и бубините,но явно е някакво конструктивно решение на индженерите,при Евро 3 е по друг начин
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Аз лично навремето правех тест по следния тъп но ефективен начин: оставям да работят 1-ва и 2-ра бобина ( на другите махам управляващите кабелчета) , после 1 и 3-та, после 2 и 4, 3 и 4-та. Така, ако всичко е наред колата винаги работи на 2 големи и 2 малки свещи - т.е. на 4 цилиндъра.
            А относно разположението на кабелите - всяка бобина дава напрежение на 2 свещи - една голяма и една малка. При CF2 моторите, 1-ва бобина дава ток на голямата свещ на 1ви и малката свещ на 4-ти - т.е. кръстосано.
            При CF3 - всяка бобина управлява нейните си малки и големи свещи.
            '05 166 V6
            '98 156 2.0 TS ex ...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Ако е бобина няма да има грешка. С осцилоскопа се мерят бобините със специална за целта COP сонда.

              Можеш да провериш дали някоя свещ не работи тотално като спреш всички малки свещи да работят и да я палнеш само на големите и обратно. На малките мотора няма да работи добре, но ще разбереш поне дали въобще някой цилиндър го няма или всички са си там.
              Колегата ти е отговорил за бубините, но това е разширеният и най- надежден начин за замерване.

              Другият който може да ти покаже, че изобщо не работи, който до някъде е надежден (показва дали е пробита или прекъсната бубината и тн.):

              тест

              * с мултицет на ом-метър измерваш съпротивлението между двете крачета на входа на бубината, трябва да е 0,3ома

              * сменяш обхвата на уреда и измерваш между изхода за малката и голямата свещ: 7500-9000 ома.




              !* откачане на свещите и стартиране на двигателя ти дава моментална грешка на ламбда, която не се самоизтрива (от опит). Друго което съм чел, но не твърдя, заради не доброто изгаряне може да ти припатка ауспуха, а пишеше че може да настъпи и повреда на ламбда. На диагностика бубината не излиза. Също съм чел, че може да прегори ламбдата от не доброто горене при изкл. на кабели.
              Last edited by flipz; d.m.y г., 11:40.
              Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

              Comment


              • #8
                Споко. Нищо и няма на ламбдата
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Абе да ползвам темата да питам:
                  Нормално ли е щекера да се разделя свободно от бобината?Днеска сменях свещи и като дръпнах бобините нагоре щекера, дето е на първата бобина на голяма свещ си остана върху свещта да го .Набих го обратно после и си работи двигателя, ама де да знам дали дава добър контакт, щото като погледнах вътре има алуминиево (май) пръстенче, дето със скоба се хваща за металната пъпка на бобината, пък цялата планка дето държи бобините има лек луфт 2-3мм от към въпросната бобина и не знам дали дава добър контакт и дали работи изобщо тая свещ...да тичам ли за бобина, че скоро тругвам за морето
                  Alfa 156
                  ::::1.8ts::::144hp::::'98:::::
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                    Аз лично навремето правех тест по следния тъп но ефективен начин: оставям да работят 1-ва и 2-ра бобина ( на другите махам управляващите кабелчета) , после 1 и 3-та, после 2 и 4, 3 и 4-та. Така, ако всичко е наред колата винаги работи на 2 големи и 2 малки свещи - т.е. на 4 цилиндъра.
                    А относно разположението на кабелите - всяка бобина дава напрежение на 2 свещи - една голяма и една малка. При CF2 моторите, 1-ва бобина дава ток на голямата свещ на 1ви и малката свещ на 4-ти - т.е. кръстосано.
                    При CF3 - всяка бобина управлява нейните си малки и големи свещи.
                    Направих го тоя тест, при всички комбинации мотора работи добре, но невинаги се форсира бързо както когато са и 4-те бобини закачени. Сигурно има някакви пробиви тук-там...
                    Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                    Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                    BMW 328i

                    Comment


                    • #11
                      Има една култова тема: що е това ТС и там освен многото глупости има и доста информация по въпроса!
                      Да вадиш лула на работещ мотор е тъпо, защото моментално другата свещ на бобината остава без искра.
                      За софтуерни грешки не говоря, защото не са ми силната страна.
                      Мой съвет е, първо да свалите всички свещи и да ги огледате.
                      Цвета, на електродите и изолатора, нагара и износването им могат да ви кажат много неща.
                      Изключването на дюзите е полезно упражнение, но може да разберете за проблем, само ако бобината не работи.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        ....но може да разберете за проблем, само ако бобината не работи.
                        Да, ама ЕКУ-то си я хваща и си записва грешка. А на ТС 16V искам да го видя тоя смелчага, дето ще се пробва да извади бобината при работещ мотор.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Abar7h Покажи съобщение
                          Направих го тоя тест, при всички комбинации мотора работи добре, но невинаги се форсира бързо както когато са и 4-те бобини закачени. Сигурно има някакви пробиви тук-там...
                          И при мен беше така, колега. Предполагам, че малките свещи не са достатъчни за нормалната работа на двигателя и затова става така (както каза оем). Все пак щом работи на 4 цилиндъра, трябва да е ок.
                          Мислил съм и друго - да се разположат кабелите като на CF3 мотора, т.е. всяка бобина отговаря за свещите на своя цилиндър. Нека някой по-компетентен да каже дали е възможно, но според мен не би трябвало да има проблем. Така веднага би се разбрало, ако има драма с някоя бобина, но проблемни свещи/кабели може да се скрият.

                          ПП:Извинявам се за късния отговор
                          '05 166 V6
                          '98 156 2.0 TS ex ...

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                            И при мен беше така, колега. Предполагам, че малките свещи не са достатъчни за нормалната работа на двигателя и затова става така (както каза оем). Все пак щом работи на 4 цилиндъра, трябва да е ок.
                            Мислил съм и друго - да се разположат кабелите като на CF3 мотора, т.е. всяка бобина отговаря за свещите на своя цилиндър. Нека някой по-компетентен да каже дали е възможно, но според мен не би трябвало да има проблем. Така веднага би се разбрало, ако има драма с някоя бобина, но проблемни свещи/кабели може да се скрият.

                            ПП:Извинявам се за късния отговор
                            Ама замислете се малко коя бобина пали малките свещи и в кой такт е мотора в този момент и ще ви стане ясно защо е така
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Логиката ми е следната: за CF2 двигател, всяка бобина запалва два пъти - в края на 2-ри такт и в края на 4-ти, защото в същото време другият цилиндър (с малката свещ ) е съответно в края на 4-ти и 2-ри. Тоест ако сложим кабелите като при CF3, ще имаме пак по две запалвания за цикъл, за всеки цилиндър, което ни устройва... нали така ?
                              '05 166 V6
                              '98 156 2.0 TS ex ...

                              Comment

                              Working...
                              X