Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво трябва да е налягането на маслото?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво трябва да е налягането на маслото?

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:23.

  • #2
    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
    Какво трябва да е налягането на маслото в двигателя (бензинов, но ако има разлика, кажете и за дизелите как е) и в какви граници трябва да се мени (топла/студена, ниски, високи обороти) за да е "здравословно" за двигателя..?

    Също така как се разбира, че маслото си е изгубило качествата - ясно, че налягането му пада, но колко да падне и в какви режими, за да е ясно, че вече не става?


    При мен наблюдавам следното на чисто ново масло: загрял мотор на празен ход уреда показва между 2.0 и 2.5 бара някъде, при форсаж със задържане почти до прекъсвач (но без да удари прекъсвача), стрелката подминава 5 бара (това е макса на уреда) като движението и е мигновенно като стрелката на оборотомера. Това какво говори за маслото - става или не става..? Въпроса е провокиран от факта, че за първи път "изневерих" на "селения рейсинг" и искам да разбера дали това дето съм сипал е ОК, но и като цяло мисля, че отговорите на първите два въпроса са интересни за доста хора
    Перфектен си мама. На студено, на празен ход трее си около 4 бара . На зверски загрято масло мое и на 1,5 да идеш на празен ход .
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от badmadafaka
      Добре де, може ли да направим нещо такова с помощта на тези, които знаят:

      на студено на празен ход: от ХХ до ХХ бара
      на студено 4К оборота: от ХХ до ХХ бара
      загрял мотор на празен ход: от 1.5 до ХХ бара
      загрял мотор 4К оборота: от ХХ до ХХ бара
      загрял мотор над 6К оборота: от ХХ бара


      Това да са перфектните граници, под които ако падне или маслото е боклук и/или е за смяна. Предполагам, че нагоре, колкото повече, толкова по-добре и по-важни са минималните стойности, или..?
      Ааааааааа и нагоре не е много хубаво да е Имай предвид че вградените уреди на 155/164 за доста инертни и в повечето случай не отчитат коректно. Слагат жигулови датчици и т.н., повечето оргинални тотално не отчитат и т.н. Демек се получава че коментираме показания които масовия редови ТС потребител няма как да види ако не си сложи подходящ уред на подходящо място, а такива се броят може би на пръстите на двете ми ръце.
      Last edited by thecleaner; d.m.y г., 18:45.
      Fiat Punto 1.4GT 1996
      Hyundai Tucson 2.0 2007
      Renault Clio 1.5 2019

      Comment


      • #4
        За Алфата не знам обаче на Сиерата и бях закачил манометър директно на магистралата без ел. датчик до 6 атм.
        - студена 4 атм. на празен ход
        - при 5000 оборота 5 атм.
        - при загрял ДВГ 2,5 атм. на празен ход
        - при 5000 оборота 4,5 атм.
        Колата беше на около 300000 км. + -

        Поздрави
        алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
        алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

        Comment


        • #5
          Я кажете за дизелите как стои въпроса?
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            все си мисля че налягането е прекалено ниско когато..... хм, ами светне лампата за ниско налягане на маслото. тогава не е добре работата
            иначе thecleaner е казал стойностите, те важат за всички коли.
            точка

            Comment


            • #7
              Аз по принцип знам че 2 бара на загрял бензинов мотор е добре!
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Аз дотук пълен отговор не видях, то ако всички си кажат показанията това не значи, че те са "правилните"...
                А и хубаво като ги гледаме, но какви отклонения са поносими докато може да решиш, че маслото си е изгубило свойствата, ето това е по-важното според мен...
                Точността и правилността на меренето нека ги игнорираме за момента
                то ако не е точно меренето, за какво си говорим изобщо. затова всички двигатели имат датчик за минимално налягане.
                студен мотор и празен ход - около 4 бара
                загрял мотор и празен ход - около 2 бара
                максимум 5-6 бара
                точка

                Comment


                • #9
                  Това за бензина ясно, за дизела същото ли е?
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    същото. точните стойности ги пише в сервизното. ако стойностите ги пише в psi , примерно 25psi ~ 1,7bar ~ 1,7atm като минимум.
                    точка

                    Comment


                    • #11
                      Под 1.5 на празен ход и под 3.5 в обороти според мен или маслото е слабо или мотора те предава

                      Налягането по принцип зависи от гъстотата на маслото. За да стане рядко то трябва или да се смесва яко с бензин или с водичка. За 10 000 км то може да е пълно с нагар и да е загубило частично от миещите си свойства, както и от мазилните, но налягането не би трябвало да пада осезаемо в този пробег ако мотора е в час.

                      Също ако имаш повече от 2 бара разлика между студен и горещ двигател то маслото също може да се каже, че не е твоето масло.

                      Това е според моите разбирания
                      Last edited by oem; d.m.y г., 14:26.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Тук говорим за сток мотор, сток нормално масло и съвсем нормална експлоатация на мотора и маслото. Държа това до кажа тъй като има и други зависимости от които маслото да стане рядко и налягането да бъде различно. Температура е най-големия фактор които му влияе. Ако избягаш от температурния режим на маслото по спецификация разбира се, че то ще ти даде съвсем неочаквани за теб данни За това избора на масло си е башка работа
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Температура е най-големия фактор които му влияе. Ако избягаш от температурния режим на маслото по спецификация разбира се, че то ще ти даде съвсем неочаквани за теб данни За това избора на масло си е башка работа
                          Не ми се мисли какво налягане е държало маслото на Калояново ахахах след 6 поредни обиколки в рамките на 1:03 и колата нон стоп в критични на 2-ра и 3-та скорост
                          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                          FIAT Coupe 16VT
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Едва ли е имало проблеми
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Ситуацията при мен, уреда на таблото (не претендирам за точност):

                              Студен двигател, празен ход: 6 бара
                              Напълно загрял двигател, празен ход: 2.5 - 3 бара
                              Напълно загрял двигател, над 3500 об.: 6 бара

                              Така си е с няколко марки масло (Selenia Gold, Agip Sint; Selenia Touring), почти без промяна вече 70000 км. Единствено сега с 5W50 по-бързо пада налягането при загряване на двигателя. Като референтна стойност си имам 2000 об. - налягане между 5 и 3 бара в зависимост от температурата.
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment

                              Working...
                              X