Известие

Collapse
No announcement yet.

Разпределение на спирачното усилие - преден/заден мост, при снижено окачване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разпределение на спирачното усилие - преден/заден мост, при снижено окачване

    Здравейте колеги!
    Снощи, шофирайки колата от подписа по булеварда, ми се наложи да спра малко по-интензивно, при което се чу звук от триенето на блокиралите задни колела по асфалта, а предните колела все още си се въртяха. Температурата беше около 3 градуса, а гумите в момента са летни, което обяснява и намаленото сцепление.
    Проблема обаче е, че до сега никога не ми се е случвало задните колела да блокират преди това да се случи с предните.
    Тогава се поразмислих и стигнах до заключението, че сменяйки окачването на автомобила с по-снижено такова, положението на задния мост е променено спрямо купето и в момента вероятно "кантарчето" седи отворено.
    Въпроса ми е - има ли някакъв начин за регулиране на това кантарче? Ако има - до колко е прецизно това регулиране? Питам, защото ако го регулирам в настоящото си положение да бъде затворено, то при качването на двама човека отзад не се променя много положението на задната ос (потъването й към купето), защото пружините са доста твърди. А пък ми се иска при натоварен автомобил, задните спирачки да си сработват.

    Какви са вашите предложения и препоръки?
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
    Здравейте колеги!
    Снощи, шофирайки колата от подписа по булеварда, ми се наложи да спра малко по-интензивно, при което се чу звук от триенето на блокиралите задни колела по асфалта, а предните колела все още си се въртяха. Температурата беше около 3 градуса, а гумите в момента са летни, което обяснява и намаленото сцепление.
    Проблема обаче е, че до сега никога не ми се е случвало задните колела да блокират преди това да се случи с предните.
    Тогава се поразмислих и стигнах до заключението, че сменяйки окачването на автомобила с по-снижено такова, положението на задния мост е променено спрямо купето и в момента вероятно "кантарчето" седи отворено.
    Въпроса ми е - има ли някакъв начин за регулиране на това кантарче? Ако има - до колко е прецизно това регулиране? Питам, защото ако го регулирам в настоящото си положение да бъде затворено, то при качването на двама човека отзад не се променя много положението на задната ос (потъването й към купето), защото пружините са доста твърди. А пък ми се иска при натоварен автомобил, задните спирачки да си сработват.

    Какви са вашите предложения и препоръки?



    Може да изхвърлиш всичко и да го застопориш в избрано от теб положение,след като не мърда колата то и механизма няма да работи адекватно.
    sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

    Comment


    • #3
      По принцип производителя на комплекта пружини трябва да го е мислил това като ти е направил афтърмаркет комплект точно за тая кола... Вече ако е правено "сбирщайн" и предните са различни от задните или пък само едните са сменени с по-ниски а другите не (виждал съм и двата варианта на коли ), едва ли някой ще може да ти го сметне точно в каква позиция трябва да стои кантара, за да хващат еднакво...
      Между другото малко е странно това, което казваш, че се е случило според теб - хвани някой да наблюдава отстрани и ти удари няколко екстремни спирачки, за да си сигурен, че се случва точно това явление (задните да блокират а предните не)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        По принцип производителя на комплекта пружини трябва да го е мислил това като ти е направил афтърмаркет комплект точно за тая кола... Вече ако е правено "сбирщайн" и предните са различни от задните или пък само едните са сменени с по-ниски а другите не (виждал съм и двата варианта на коли ), едва ли някой ще може да ти го сметне точно в каква позиция трябва да стои кантара, за да хващат еднакво...
        Между другото малко е странно това, което казваш, че се е случило според теб - хвани някой да наблюдава отстрани и ти удари няколко екстремни спирачки, за да си сигурен, че се случва точно това явление (задните да блокират а предните не)
        Пружините са сменяни и четирите - в комплект и са закупени от официалния вносител за България на "H&R".
        Откакто съм с тези пружини, такова явление (като описаното по-горе) до сега не ми се беше случвало, Но пък и пътищата по които съм се движел до сега бяха все сухи и топли. Явно разликата в спирачното усилие преден/заден мост е променена с много малко и се прояви едва при студен и леко влажен асфалт.
        А относно дали блокират само задните или и предните - на 100% съм сигурен, че блокираха само задните, а предните се въртяха, защото колата не загуби управление.

        Ако има вариант "кантарчето" да се настрои и да работи коректно, предпочитам да го направя, вместо да го елиминирам.
        Как точно става прецизното настройване на кантарчето?
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #5
          Ами според мен трябва да си смениш пружинката, с която е захванато кантарчето към моста с една идея по-дълга. Примерно 5мм по-дълга или 1см. Малко опитно, но можеш да пробваш, като сложиш някакъв достатъчно сигурен материал, с който да удължиш рамото и да направиш експерименти, колко по-дълга трябва да е. Или най-сигурно, да видиш на някоя друга 155-ца, колко е дълго рамото с вирнатата задница и колко е при теб, като компенсираш разликата с някакъв удължител или да си изкривиш пружинката по размера, или да си намериш някаква пружинка по новия размер.
          п.с.
          Имам подаръче за черната перла... да те помоля пак на лично за адреса!
          Last edited by phoenix; d.m.y г., 11:50.
          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
          сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

          Comment


          • #6
            Доста от нашите коли се движат с изцяло премахнат кантар ... до сега не сме имали кой знае какви ядове в това отношение .. даже много хубаво си спират колите
            Fiat Bravo 2.0 8V Twin Spark - Ex /155 2.0 8V Twin Spark - Ex/ Fiat Marea 1.6 16V LPG - Service car
            Peterson 90cc - Ex/ Piaggo Zip 75cc Fast & Furious!! / Suzuki Bandit 400 VC - Ex/ Honda 919 Hornet '04 - My brand new LOVE

            Comment


            • #7
              отстраняването на кантара не е препоръчително щото така задните гуми блокират точно тогава когато не искаш.
              на кантара има една пружина която му действа. фактически не е важно каква е пружината и не е нужно да се променя рамото. важното е с каква сила действа пружината на кантара. като си променил окачването, тая пружина вече действа с различна сила. фактически просто трябва да я настроиш наново според данните в мануала.
              настройката се извършва по следния начин - качваш ненатоварената кола на хоризонтален канал. освобождаваш лостчето на кантара от съответния винт. с домакински кантар опъваш куката за калибрация с оказаните в мануала килограми според вида спирачки. държиш в опънато положение и стягаш винта. това е.
              точка

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                отстраняването на кантара не е препоръчително щото така задните гуми блокират точно тогава когато не искаш.
                на кантара има една пружина която му действа. фактически не е важно каква е пружината и не е нужно да се променя рамото. важното е с каква сила действа пружината на кантара. като си променил окачването, тая пружина вече действа с различна сила. фактически просто трябва да я настроиш наново според данните в мануала.
                настройката се извършва по следния начин - качваш ненатоварената кола на хоризонтален канал. освобождаваш лостчето на кантара от съответния винт. с домакински кантар опъваш куката за калибрация с оказаните в мануала килограми според вида спирачки. държиш в опънато положение и стягаш винта. това е.
                Колега, можеш ли да ми кажеш на коя страница и в кой раздел от менюалите е описана тази процедура, че аз вчера се порових доста, но не открих нищо.
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #9
                  ето тук
                  http://www.berlinasportivo.com/Techn...inclBrakes.pdf

                  на страници 62 и 73 имаш описание.
                  на страница 88 е настройката. дават 5 килограма.
                  между другото, регулатора е същия като на 145/146. при нас настройката май беше нещо то рода на 10кг.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    При спортното окачване имаме по-къс ход на лоста на кантара.
                    Цялата гяволия е, да направим така, че ъгъла, под който се движи лоста да е същия, както и при нормалното окачване.
                    Ако си представим, че лоста в отпуснато и натоварено положение са бедрата на един равнобедрен триъгълник, то хода ще е основата му.
                    Ясно е, че при спортно окачване, лоста трябва да се скъси, за да имаме същия ъгъл, както и при нормалното окачване.
                    Колко трябва да е лоста!?
                    Ами решават се подобни триъгълници.
                    Търсената дължина на лоста, към дължината на лоста е равно на хода на спортното, към хода на нормалното окачване.
                    Всичко това до тук за маниаци!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      що трябва да го променяме щом задницата не се вирва и може да понесе повече спирачно усилие.
                      а и тоя регулатор е много смотан, не е като на твоята 33-ка
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Като го гледам е точно като моя, но с по-смотана лостова система. Задните апарати също.
                        А те са толкова келяви, че като гледам на моята няма особена файда от кантара, пък какво остава за 155.
                        Боби го е изхвърлил неговия. Аз моя съм го "тунинговал" посредством щанга и френски ключ.
                        Точно за това казвам, че поста ми по-горе с геометрията си е чиста теория от типа: "напънала се планината и родила мишка"
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                          Температурата беше около 3 градуса, а гумите в момента са летни, което обяснява и намаленото сцепление.
                          Не е по темата или да е решение, но ако имаше зимни гуми със същото качество, спирането ти щеше да е още по зле......зимните гуми са по добри само и единствено на сняг.......
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Не е по темата или да е решение, но ако имаше зимни гуми със същото качество, спирането ти щеше да е още по зле......зимните гуми са по добри само и единствено на сняг.......
                            Не съм съгласен - " ... технологията в производството на зимни гуми е използването в каучуковата смес на силициев двуокис SiO2, химическо съединение известно под името силика. При температури под 7 градуса Целзий, обикновената каучукова смес на летните и всесезонни гуми губи еластичността си и не може да осъществи добро сцепление с пътя дори при сухи условия !"
                            ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

                            Comment


                            • #15
                              Не ми се спори по темата за зимните гуми, всеки сам прави избора си.......
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14203

                              П.П - трябваше да видиш при 5-6 градуса на асфалта, едно Волво С60 за 3 часа каране на Калояново с зимни гуми какви парцали хвърчаха от тях, и как бяха на конци после, а ние изкарахме без ядове с 4 летни китайки......не че е показателно, но е любопитно все пак.....
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X