Здравейте колеги!
Снощи, шофирайки колата от подписа по булеварда, ми се наложи да спра малко по-интензивно, при което се чу звук от триенето на блокиралите задни колела по асфалта, а предните колела все още си се въртяха. Температурата беше около 3 градуса, а гумите в момента са летни, което обяснява и намаленото сцепление.
Проблема обаче е, че до сега никога не ми се е случвало задните колела да блокират преди това да се случи с предните.
Тогава се поразмислих и стигнах до заключението, че сменяйки окачването на автомобила с по-снижено такова, положението на задния мост е променено спрямо купето и в момента вероятно "кантарчето" седи отворено.
Въпроса ми е - има ли някакъв начин за регулиране на това кантарче? Ако има - до колко е прецизно това регулиране? Питам, защото ако го регулирам в настоящото си положение да бъде затворено, то при качването на двама човека отзад не се променя много положението на задната ос (потъването й към купето), защото пружините са доста твърди. А пък ми се иска при натоварен автомобил, задните спирачки да си сработват.
Какви са вашите предложения и препоръки?
Снощи, шофирайки колата от подписа по булеварда, ми се наложи да спра малко по-интензивно, при което се чу звук от триенето на блокиралите задни колела по асфалта, а предните колела все още си се въртяха. Температурата беше около 3 градуса, а гумите в момента са летни, което обяснява и намаленото сцепление.
Проблема обаче е, че до сега никога не ми се е случвало задните колела да блокират преди това да се случи с предните.
Тогава се поразмислих и стигнах до заключението, че сменяйки окачването на автомобила с по-снижено такова, положението на задния мост е променено спрямо купето и в момента вероятно "кантарчето" седи отворено.
Въпроса ми е - има ли някакъв начин за регулиране на това кантарче? Ако има - до колко е прецизно това регулиране? Питам, защото ако го регулирам в настоящото си положение да бъде затворено, то при качването на двама човека отзад не се променя много положението на задната ос (потъването й към купето), защото пружините са доста твърди. А пък ми се иска при натоварен автомобил, задните спирачки да си сработват.
Какви са вашите предложения и препоръки?
Comment