Известие

Collapse
No announcement yet.

ШИМ за 4х4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    А като видя, че не става с 1KHz и 50% КЗ, защо просто на вдигна КЗ ?
    Колега, говорех за първата схема 403, която просто си променя честотата при подаване на различно напрежение на входа. 50% - ното запълване е константа за тая схема.
    Просто Цецо ми даде такива данни и за това така се получи.
    После си взех точно ШИМ , който освен честотата се регулира и по запълване от 10 до 90 процента.
    Сега виждам, че в горния пост просто съм отговарял на въпроси и се е получило малко неясно!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #47
      Ясно! Сега разбрах.

      Понеже виждам, че се намират любители на електрониката тук, ето нещо интересно.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Ще помисля!

        наистина е стряскащо.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          Ако ще и шест транзистора да сложиш, тока на бобината не са правоъгълни импулси с 50% запълване при напрежение 13-14.5 волта.
          При 18-20 може и да върши работа, но не и при нормални напрежения
          Ne ме разбра. А и знаеш ли какво е мостова схема? При твоето управление в/у бобината имаш 12V единия полупериод, а през другия - 0V. При мостовата и през двата имаш 12V. Затова не ти се получава. А и така като запушиш транзистора бобината трябва да се разреди. Как го правиш това?
          Attached Files
          Last edited by NightRider; d.m.y г., 23:06. Основание: Добавяне снимки
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Колега, говорех за първата схема 403, която просто си променя честотата при подаване на различно напрежение на входа. 50% - ното запълване е константа за тая схема.
            Просто Цецо ми даде такива данни и за това така се получи.
            После си взех точно ШИМ , който освен честотата се регулира и по запълване от 10 до 90 процента.
            Сега виждам, че в горния пост просто съм отговарял на въпроси и се е получило малко неясно!
            по-добре че си го махнал тоя 403. не ти трябва такова нещо.
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Ясно! Сега разбрах.

            Понеже виждам, че се намират любители на електрониката тук, ето нещо интересно.
            фокуси мокуси въпроса е къде са скрити другите елементи.
            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
            При твоето управление в/у бобината имаш 12V единия полупериод, а през другия - 0V.
            демек имаш ефективно 6 волта при запълване 50%. никакъв проблем не е за електромагнита да се управлява по тоя начин.
            точка

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              демек имаш ефективно 6 волта при запълване 50%. никакъв проблем не е за електромагнита да се управлява по тоя начин.
              Аха, ама не е ефективното. ПРОБЛЕМ Е ДА Я УПРАВЛЯВАШ ПО ТОЗИ НАЧИН. кАКВО СТАВА КАТО ЗАРЕДИШ ЕДНА БОБИНА И ИЗВЕДНЪЖ Я ИЗКЛЮЧИШ - ИСКРА
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                Аха, ама не е ефективното. ПРОБЛЕМ Е ДА Я УПРАВЛЯВАШ ПО ТОЗИ НАЧИН. кАКВО СТАВА КАТО ЗАРЕДИШ ЕДНА БОБИНА И ИЗВЕДНЪЖ Я ИЗКЛЮЧИШ - ИСКРА
                Това да не е запалителна бобина? На тази, която ползва индуктивното съпротивление не е чак толкова голямо. Един защитен диод паралелно на прехода на транзистора (ако си няма вграден) че е достатъчен за да го предпази от обратните пикове.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #53
                  виж сега. това е един соленоид. при начално включване тока му е много голям, веднъж обаче като се премести, тока нужен да го държи спада. тука е и предимството да се управлява соленоид с ПВМ. това е най-добрия начин. има разбира се и специализирани интегрални схеми които осигуряват голям стартов ток. проблема за който говориш не е "искра" и се получава при изключване на захранването. тогава намотката индуцира високи напрежения които лесно могат до повредят комутиращия елемент. решението е също толкова просто колкото проблема - поставя се диод /или диод с резистор/ паралелно на намотката през който минават тези пикове, пазейки транзистора от пробиване.
                  точка

                  Comment


                  • #54
                    Цецо, когато се каже , че тока са правоъгълни импулси с 50% запълване, аз разбирам , че в единия полупериод имаме пълното напрежение, а в другото нула.
                    Това се прави с един транзистор, а не с мостова схема.
                    Като искаш мощност, по-малки пулсации и прочие- използваш мостовата схема.
                    Тука въпроса е в простотата на схемата и ефективността. Схемата, която си дал е с четри оптрона. Тя не е такава дори в оригиналния комп.
                    Искрата, както винаги в такива бобини се гаси с диод.
                    Щом нямам елемент, който да грее в схемата, значи системата е ефективна. Освен това, тия 7-7.5 А не са някаква голяма концумация.
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                      Цецо, когато се каже , че тока са правоъгълни импулси с 50% запълване, аз разбирам , че в единия полупериод имаме пълното напрежение, а в другото нула.
                      Това се прави с един транзистор, а не с мостова схема.
                      Като искаш мощност, по-малки пулсации и прочие- използваш мостовата схема.
                      Тука въпроса е в простотата на схемата и ефективността. Схемата, която си дал е с четри оптрона. Тя не е такава дори в оригиналния комп.
                      Искрата, както винаги в такива бобини се гаси с диод.
                      Щом нямам елемент, който да грее в схемата, значи системата е ефективна. Освен това, тия 7-7.5 А не са някаква голяма концумация.
                      Ох, философе. Аз ти дадох за пример да гледаш транзисторите - ето така вързани става управлението на бобината. А ти взе, че задълба за оптроните. Мани ги тях, просто това беше първото, дето ми попадна. А с Jedec транзистори ще стане още по-добре. А и това, дето го правиш трябва да го направиш добре, за да не се утрепаш - хич не е безопасно при движение със скорост

                      ---------- Post added at 12:54 ---------- Previous post was at 12:51 ----------

                      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                      виж сега. това е един соленоид. при начално включване тока му е много голям, веднъж обаче като се премести, тока нужен да го държи спада. тука е и предимството да се управлява соленоид с ПВМ. това е най-добрия начин. има разбира се и специализирани интегрални схеми които осигуряват голям стартов ток. проблема за който говориш не е "искра" и се получава при изключване на захранването. тогава намотката индуцира високи напрежения които лесно могат до повредят комутиращия елемент. решението е също толкова просто колкото проблема - поставя се диод /или диод с резистор/ паралелно на намотката през който минават тези пикове, пазейки транзистора от пробиване.
                      Ох, електрониката я знам доста добре, ама явно не можем се така разбра. Затова - ако иска да прави нещо - мостова схема е моят съвет
                      Last edited by NightRider; d.m.y г., 12:55. Основание: утч
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        Цецо, когато се каже , че тока са правоъгълни импулси с 50% запълване, аз разбирам , че в единия полупериод имаме пълното напрежение, а в другото нула.
                        При мостовата схема при активния полупериод няма разлика в сравнение с твоята схема. Разликата е през времето през което напрежението на изводите на товара трябва да бъде 0 V.

                        При твоята схема в този момент транзисторът е запушен и очакваме поради тази причина напрежението на изводите на бобината да е 0 V. Но това реално не е така докато трае преходния процес.

                        При мостовата схема в момента в който на изводите на бобината трябва да има напрежение 0 V., освен че на изводите на бобината не е приложено напрежение, ами паралелно на бобината имаме отпушени преходи на транзистори. По този начин преходните процеси стават по-бързи и се повишава ефективността на управлението.

                        Но всичко това е основателно при съвсем други приложения.

                        Накратко: Мостовата схема е добро решение, но напълно излишно в твоя случай.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:02.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #57
                          При твоята схема в този момент транзисторът е запушен и очакваме поради тази причина напрежението на изводите на бобината да е 0 V. Но това реално не е така докато трае преходния процес.

                          Ето за това съм вдигнал честотата!

                          Но всичко това е основателно при съвсем други приложения.

                          Това се опитвам да набия в тиквата на Стренджъра, ама той както винаги е влязъл в спиралата!

                          Накратко: Мостовата схема е добро решение, но напълно излишно в твоя случай.[/QUOTE]


                          Това се опитваме и аз и ти и Колев да обясниме!

                          Това не е Перманент, а просто 4х4.
                          Включването му се налага само при преодоляване на препятствия или при движение на силно заснежени участъци. Там скоростта е до 50-60 км/ч.
                          За какви кардани в купето ми говори Цецо, като самата система без виско-диференциал не позволява движение е по-голяма скорост.
                          Ако няма сняг, лед или кал или нещо друго, на което да приплъзват гумите, то карането с включен 4х4 е пълно безумие. Скоростната кутия няма да издържи подобно варварство.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #58
                            Айде и аз да се включа - схемата която е дал Цецо е т.нар. H-bridge и се използва когато трябва да се обръща посоката на тока, примерно при постояннотоков мотор за реверсиране на въртенето.
                            Няма особена полза да се захранва бобина по този начин.
                            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                              Айде и аз да се включа - схемата която е дал Цецо е т.нар. H-bridge и се използва когато трябва да се обръща посоката на тока, примерно при постояннотоков мотор за реверсиране на въртенето.
                              Няма особена полза да се захранва бобина по този начин.
                              точно !
                              точка

                              Comment


                              • #60
                                Ей, ще ви пердаша! Тони, и теб! Наистина тази схема е за реверсиране на мотор. Ама я ми кажете защо същата схема се ползва за крайни стъпала на усилватели за колони, а? А там е бобина. И на други места се използва. Явно не мислите.
                                Хайдеееее, заканих се на модератор . Ама като ....
                                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                                156 1.8TS 16V (01.2001)
                                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                                0879369082

                                Comment

                                Working...
                                X