If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Олекотяване на маховици, размери на гуми и т.н., с цел перформънс.
Хахах като става въпрос за смяна на концепции, едно време си спомням, че Нено казваше в една тема на Коста, че няма нужда от големи цолажи жанти и гуми (мегаломанщина), но напоследък гледам кара със 17ки
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
Хахах като става въпрос за смяна на концепции, едно време си спомням, че Нено казваше в една тема на Коста, че няма нужда от големи цолажи жанти и гуми (мегаломанщина), но напоследък гледам кара със 17ки
офф топик но,
Нещата с които според мен трябва да се съобразяваме при избор на гуми са:
1. Говорейки за гуми, гумите могат да са големи на широчина, височина, диаметър и обиколка
2. Теглото на автомобила и разпределението му по колела.
3. Скоростта на пистата и вида и.
4. Гумите трябва да могат да се загряват правилно на конкретния автомобил. Те за тва се иска скорост която е производна на много неща като мощност, предавки и т.н........
Светулков. На моята кола съм със стандартна кутия с числа:
1 - 3.909
2 - 2.238
3 - 1.520
4 - 1.156
5 - 0.971
дифф 3.562
най-често ми се налага да карам с гуми (17-ки Ширина 190-200 мм.) 620 - 625 на диаметър. Изчисли километрите при максимум 7500 об./м
Имам въпрос към теб.
Ако 15-ките (190/580) и 17-ките (190/620) са с еднаква контактна площ и еднаква височина на гумата от ръба на джантата (имам предвид еднакакъв борд, демек са еднакво ниски гуми), кое ще е по-добре за колата по-леките джанти с по-малък диаметър и маса, респективно по-ниска кола или обратното.
И аз се чудя , но се оказа, че не заставам пред такава дилема, защото прото 15ки трудно се намират. Имай на предвид, че примерно на Серес карах 117 обиколки и бая гума отиде.
За на Феро и Бобо колите нащата са различни, единсветното, в което съм сигурен е, че за писта трябва да са ниски гумите максимално. За друго няма как да знам всеки сам си познава колата и знае какви гуми може да развърти и загрее.
А че същия тоя ми беше казал че 200/55/17 са предостатъчни за кола и двг като моя, и слагането на 225/62/17 ще е голяма грешка......
Аз сложих дори 240/60/17 и при положение че всичко по колата си е било същото,
Тук е много важно да разберем разликата между рали слик и пистова гума! Двата посочени размера и типове гума са несъпоставими. Лошото е че с опит ги научаваме тия неща, дано хората които четат отбират и си взимат на готово.
http://www.facebook.com/VenturaGarage
Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."
Определено не се заяждам и не гледам да съм угоден на някой...Споделям мои лични наблюдения. Ти все пак мисля, че си забелязал, че съм си самостоятелна бойна единица...Идвам на пистата сам, карам сам и си тръгвам пак сам
Та следя горе-долу хората, от които мога да науча нещо полезно (Бобо, Феро, Теб итн..) и мога да ти кажа, че за всеки един по отделно мога да ти дам пример как е "сменял концепцията"
С Феро едно време си говорехме, че той не би си сложил никога ниски пружини(даже беше сложил от 2.4 жтд по-високи) и по-големи джанти от 16-ки А виж какво стана в последствие... Прилагам няколко снимчици на една и съща кола да видиш и да кажеш виждаш ли смяна на концепцията
Аз също гледам, уча се, греша, пробвам, сменям си мнението итн. Мисля, че всички го правим, просто по такъв начин се намира пътя до по-доброто
Attached Files
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
Много интресна информация иначе е хубаво и да се постват тука и някакви кординати , аз все още чакам тези които правят маховиците ... Иначе аз без грам опит на писта с кола от това което съм чувал/чел знам , че колата трябва да бъде ниска , гумата ниско профилна , широка естественно не мн за да не се спъне пък супер много на правата и да се разшери повече колата например с фланци , гледам мойта е със големи фланци , даже това коментирахме със Феро като бях в СТЗ , обаче пък джантите ми са много прибрани и като цяло не изкачат отвънка на колата ами стават точно предполагам ако се сложат едни джанти които не са прибрани много и колелата изкочат малко отвънка колата ще завива още по-добре. Аз лично за размера на гумите доста търсих а и теми писах и в други форуми, за драг хубаво ще е по-малка гума то е ясно, по лека е и говорим за 402 м, но на писта това , че колата ще се спъне малко не е болка за умиране при условие , че колата е много по стабилна в завоите и като се държи в обороти не се мъчи чак толкова , че да се загуби време.
Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank
айде първия маховик не ми хареса за което продължавам с втори и трети , мисля си вторият да е без допълнителни отвори с цел олекотяване а третият да има такива и да направя точна сметка колко се печели от отворите при положение че при металообработката която им налагам отнетото е почти еднакво а към края на седмицата продължаваме с главата , да видим какво ще се измисли и за нея .....дайте някой съвет
sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
155 2.0 16V ....евридейката
ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
ex. 155 1.8 8V
и я разшириш доста пак е добре - ти кво казваш на тая тема - като имаме предвид че предницата се разширява както трябва не само с фланци
Тука вече играта е малко по сложна с разширяването, трябва да се съобразят по мое мнение например(както отпред, така и отзад) доста неща като колко камбър и кастър има или ще има колата, стъпката на гумите, предно или задно е, има ли шпер или няма, окачването до колко търпи регулиране, височината му също, типа писта или каране ако щеш също по мое мнение има значение.....мисля че няма утвърдено правило и след 20мм фланец нататък вече трябва да се мисли за изброеното по горе.....
---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:48 ----------
Тук е много важно да разберем разликата между рали слик и пистова гума! Двата посочени размера и типове гума са несъпоставими.
Е да, уточнение си е това, но все пак само 225 пирелито бяха ралиджийски и дадоха към половин секунда разлика само спрямо твърдия S9B, тва на Кал......
---------- Post added at 08:56 ---------- Previous post was at 08:51 ----------
С Феро едно време си говорехме, че той не би си сложил никога ниски пружини(даже беше сложил от 2.4 жтд по-високи) и по-големи джанти от 16-ки А виж какво стана в последствие... Прилагам няколко снимчици на една и съща кола да видиш и да кажеш виждаш ли смяна на концепцията
Е, тук не съм съгласен, тва е на великия събор на 156-ците, колата беше сглобена и пусната в движение преди седмица може би, и все още беше предназначена само за улично каране и не ми беше до писта с нея.....тва като го казах че не искам ниска пружина си е за чисто ежедневна кола......и в интерес на истината ако не изглеждаше толкова противно щях да се я карам така доста време, минавах като танк през всякакви бабуни.....
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Аз снощи бая се въодушевих от идеята си за "кинетичен вариатор", ама търсейки из нета отде да я почвам, се оказа, че идеята е вече патентована:
Variable Mass Flywheel
Embodiments of the invention include a flywheel having a variable mass with the mass controlled during engine shutdown to transfer kinetic energy from the rotating crankshaft and connected drive train components to the flywheel to control crankshaft stopping position. If needed, energy from the flywheel is subsequently used to adjust position of the crankshaft and/or to rotate the crankshaft during restarting of the engine. In one embodiment a flywheel having two or more segments with at least one segment selectively coupleable directly or indirectly to the crankshaft is used to vary the flywheel mass. One or more springs may be disposed in fixed relationship between flywheel segments to store energy during shutdown and to subsequently release energy to adjust crankshaft position and/or restart the engine. Alternatively, one or more springs may be selectively engaged or coupled in various combinations between a fixed, non-rotating engine component, one or more flywheel segments, and the engine crankshaft to selectively store and release energy to decelerate and accelerate, respectively, the engine crankshaft. One or more springs may also be used in combination with a locking or blocking device to control crankshaft stopping position on shutdown.
Comment