Известие

Collapse
No announcement yet.

2,5 V6 към 3,0 V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,5 V6 към 3,0 V6

    Здравейте колеги, обръщам се за помощ и съдействие към запознатите със старите двигатели на Алфа. Интересува ме, дали мога да преработя моя двигател 2,5 шестак 12 клапана на 3,0 шестак 12 клапана. В смисъл мога ли в моя блок, да насядя ризи от 3,0 и колянов вал, и дали главите на 2,5 и 3,0 са еднакви. Другата ми идея е за турбиниране на моя 2,5, а защо не и направо турбиниране на 3,0 двигател. В тази връзка издирвам двигател 3,0 с ЕКУ и инсталация. На моя блок си пише 2,5 и предполагам че са различни с 3,0 най-малкото заради хода на коляновия вал. Вярно че разликата в хода е 4мм, но си мисля че може и да се направи нещо. Нямам идея дали мога да фрезовам леглата на блока където стъпват ризите с 4 мм така че да компенсирам разликата. Има вариант и да разстържа ризите с 5 мм и да натикам 3,0 бутала. Но ако има мегдан да разстържа блока и да сложа 3,0 ризи и бутала ще е още по-добре. След това остава проблема с главите - еднакви ли са при 3,0 и 2,5, и ако не са дали мога да сложа 3,0 глави на моя блок? Цялата простотия е, за да не сменям регистрация и в някакъв момент като ми омръзне да мога да я продадам спокойно. И имате ли идея, защо 2,5 работи 10 степен на сгъстяване, а 3,0 на 9,5? И това 9,5 дали няма да е по-лесно да му се сложи една турбина, която да се появява на 4000 оборота и същевременно да дава едни 0,4 бара, за да не си играя още да го разреждам това моторченце?
    Всякакви съвети са добре дошли.

    Лек и успешен ден

  • #2
    А не ли по-лесно (дори и по-евтино ще излезе) да вземеш всичко от донор 3.0L (24v примерно) ?

    За турбиниране няма невъзможни неща, въпроса обаче се върти около "какъв бюджет може си позволим?"

    AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp powered by ICIDesign
    AR 155 2.0 16v SUPER
    Toyota Corolla 2014 S Premium
    Moskvich 2140

    Comment


    • #3
      До колкото знам от хора, на които са им се въртяли същите идеи в главата - не става, защото блока на 2.5 е по-нисък от този на 3.0 в което се изразява и целият проблем.
      Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
      Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

      България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

      Comment


      • #4
        Ако мотора ти беше 3.0, само срещу 6000 лири му правиш зверската конверсия на 3.5. 270 ориджинъл хорспауърс от Аутоделта.
        http://www.autodeltashop.com/product...roducts_id=340
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #5
          2.5 става на 3.3 но 24 клапановия. Отново аутоделта.
          ...

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
            Ако мотора ти беше 3.0, само срещу 6000 лири му правиш зверската конверсия на 3.5. 270 ориджинъл хорспауърс от Аутоделта.
            http://www.autodeltashop.com/product...roducts_id=340
            и караш пак баси спреляка щото си остава атмосферка , за 6000 лири или 13-14 000лв ще го турбинира както си му е реда от до
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #7
              за 14 000 лв и нужните знания и познати ще стане една от най силните алфи тука
              alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
              Fiat punto GT in progress ~200hp

              Comment


              • #8
                Аутоделта са ебаси цените, за тия пари ще си купи Купе 20VT, ще му земе двигателя с сите електроника нужна за трансформацията, ще си тури една малко по голяма турбинка, некъв Гтек, още едно Купе за части, че даже и ще му остане ресто......
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  май май са точно така нещата хахаха
                  alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
                  Fiat punto GT in progress ~200hp

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Аутоделта са ебаси цените, за тия пари ще си купи Купе 20VT, ще му земе двигателя с сите електроника нужна за трансформацията, ще си тури една малко по голяма турбинка, некъв Гтек, още едно Купе за части, че даже и ще му остане ресто......
                    Че и на звук няма и да изостава много много
                    Но просто, няма да е "V6" , в това се крие цялата работа.

                    AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp powered by ICIDesign
                    AR 155 2.0 16v SUPER
                    Toyota Corolla 2014 S Premium
                    Moskvich 2140

                    Comment


                    • #11
                      Здрасти, съжалявам че трябва да го кажа, но някой ще даде ли някаква полезна информация от която се нуждая или само ще си обсъждате разни ваши идеи. За да съм по-ясен ще кажа че ситуацията е следната: имам си Купе 2,0 16 турбо с чип на 1,6 бара и върви прекрасно, имам си и алфа ГТВ 2,0 16, имам си и Ланча делта ХФ турбо карбуратор, имам си и 2 броя Ритмо АБАРТ 130, имам си и Фиат Крома 1,9 ТДид- за всекидневка, но си имам и Фиат Крома 2,5 V6 с двигател от Алфа. Та тази Крома 2,5 шестак е адски запазена, но се оказва, че трябва да я продам на цената на старо желязо, защото я продавам вече 3 години и никой не я иска. Та с тези 1000 лв или без тях е все едно. И така за без пари няма да я дам, а удоволствието, което предоставя този автомобил при шофирането му е неописуемо. Но лакомията е гадно нещо и ми се иска да върви още повече. Поради тази причина, искам да я позасиля още мъничко. Взех си скоростна кутия от Ланча Тема 2,0 16 турбо от последните модели с виско муфа и така като гледам ще мога да прехвърля дифа и виското в моята скоростна кутия, остава въпроса как да позасиля двигателя. Това с турбинирането знам точно как да го направя и ще има сериозен ефект, но незнам колко ще издържи двигателя. От друга страна, като гледам как върви моя 2,5 си представям как трябва да върви 3,0. Тони от Илиенци си купи една 75-ца 3,0 и направо ми напълни душата това животинче. Вярно че между предно и задно има огромна разлика, но защо да не си направя експеримента, при условие че труда ми е безплатен, само времето е проблем. Та затова питам по запознатите с шестаците на алфа как мога да изиграя номера, и то без да сменям регистрация?

                      Comment


                      • #12
                        Ризи и бутала 93 mm от 3.0 и 2.5-цата става 2.8.
                        Правено е. Става с дълбане на блока, за да легнат където трябва ризите. Ползват се главите на 2.5, но с разширени горивни камери заради по-широките бутала (буталата са с издути чела, а горивните камери са хеми-тип) и къстъм гарнитури - като на 2.5, но с отвори 93 mm за цилиндрите. Гарнитури от 3.0 на глави от 2.5 не пасват, а с глави от 3.0 2.8-цата става с ниска степен на сгъстяване.
                        http://www.youtube.com/watch?v=ymytndAqugY
                        http://www.youtube.com/watch?v=CamLFA6RNzw
                        http://www.youtube.com/watch?v=ef2vdnP_aJs
                        http://www.youtube.com/watch?v=oldJCUbpR5s
                        1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                        и делта

                        Comment


                        • #13
                          Много ти благодаря колега за ценната информация. Искаш да кажеш, че коляновия вал остава от 2,5, а ризи и бутала от 3,0. Какъв е проблема да се сложи и колянов вал от 3,0 и да си стане 3,0 след като блока позволява да се сложат ризите от 3,0? Защо не е правено? По-различен ли е вала? Какво значи глави с увеличена горивна камера - как се постига това? Каква е разликата в главите между 3,0 и 2,5 та не стават гарнитурите? Хиляди въпроси, но моля те сподели ако имаш още информация.

                          Лек и успешен ден

                          Comment


                          • #14
                            Малко офф топик...Cтоиле кога ще ми покажеш 130-ката? Пък и една решетка съм ти обещал

                            Comment


                            • #15
                              Блокът на 2.5 е по-нисък от на 3.0 и ако се монтира 3-литров вал ще трябват и по-къси биели, за да стоят буталата в цилиндрите.
                              Същото е ако искаме старият 1.6 фиат/ланча да правим 2.0 с колянов вал от 2.0 с ход 90 mm.
                              По-късите биели ще се накланят повече от стандартните и механичните загуби ще са по-големи, а трябва и да се произведат
                              Може и нещо някъде да опира...биелите в цилиндрите, петите на биелите в блока...

                              Горивните камери в 12V главите на 2.5 и 3.0 наподобяват отрези от сфери и основите - окръжности в равнините на главите на 2.5 са с по-малък диаметър от тази на 3.0. Затова изпъкналите бутала на 3.0 е възможно да опират в "неразширените" камери на 2.5 главите.
                              Главите на 3-литров са и с по-големи клапани.
                              С думи е сложно. Нужни са размери на всички части, ако не и самите части.

                              На гарнитурите им се разминават диаметрите на отворите за цилиндрите и тези за водната риза, затова и мисля че някакви мешани гарнитури трябва да се направят, но докато не ги видя една върху друга не мога да съм сигурен. Иначе в блока около ризите си е бая широко...

                              Работата е едното до другото и сравняваме.
                              Last edited by mitaka_cs; d.m.y г., 17:50.
                              1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                              и делта

                              Comment

                              Working...
                              X