Известие

Collapse
No announcement yet.

Разлика в спирането.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разлика в спирането.

    Тази вечер ми се наложи да карам една 156 2.4JTD.Моята е 1.8, та натиснах спирачките на дизела и щях да изляза през предното стъкло.Натиснах като за нормално спокойно спиране.На моята и с двата крака да скоча няма да спре така.Дизела е с вентилирани дискове и нам кво си феродо.Моите ли не са наред или неговите.Щото преди време имах съмнения относно моите спирачки но ме увериха че са си съвсем наред.Или на JTD-то са по-ефективни.Пък и не усетих "почукване" от ABS-а на нафтата.Някой ако има наблюдения да каже.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

  • #2
    точно при мене 2,4-ка при докосване и забива муцуна веднага

    би трябвало иначе и при тебе да е вентилиран и трябва да са еднакви спирачките 284мм е диска
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Е тук не влияе ли системата за контрол на спирачното усилие?
      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
      156 1.8TS 16V (01.2001)
      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
      0879369082

      Comment


      • #4
        1.8 не е с вентилирани дискове. От нагоре 2.0 са с такива.
        Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
        ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
        Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
          точно при мене 2,4-ка при докосване и забива муцуна веднага

          би трябвало иначе и при тебе да е вентилиран и трябва да са еднакви спирачките 284мм е диска
          Първоначално публикувано от Old Fox Покажи съобщение
          1.8 не е с вентилирани дискове. От нагоре 2.0 са с такива.

          1.8 до вътрешния ФЛ, е с плътни дискове отпред и малките дискове отзад. След това става с вентилирани дискове отпред и големи дискове отзад. А колегата със 1,8 цата си купува едни апарати от някоя морга за вентилирания диск, слага си вентилирани дискове и накладки за тях и си кара.
          Fiat Punto 1.4GT 1996
          Hyundai Tucson 2.0 2007
          Renault Clio 1.5 2019

          Comment


          • #6
            EBD = Electronic Brakeforce Distribution
            би трябвало да го има в повечето Алфи, някой знае ли от коя година се вгражда...
            Аз като кача някои почитател на немска марка, винаги се учудва как спира Алфа 146 -1999г. А в немските супер автомобили от същия клас въпросната система се вгражда последните години....2007...
            Last edited by toto99; d.m.y г., 10:36.
            Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

            Comment


            • #7
              Ами със сигурност от 2001г го има ЕБД-то в 147
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Не знам от какво зависи, но точно в 156 1.8 съм изпитвал ефекта 'изхвърчане от прозореца'. Моментална и много силна реакция на сравнително малко натискане на педала.
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #9
                  А така - EBD го има във всички. Аз поне така знам и е като част от ABS, но не е в него май (не помня). Но той следи налягането на спирачната течност и ако накладките са ти гола вода - не помага
                  Last edited by NightRider; d.m.y г., 12:01.
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    При мен като имах 1.8 беше с нечовешки спирачки.
                    Сега на 2,4 ЖТД-то неще да спира както 1.8 цата.
                    При 2.5 също спирачките ми са много добри.
                    Предполагах че нещо вакум помпата се еб.ва ама я проверих и се оказа ОК. За сега вината е върху сервото..
                    sigpic Alfasud/156 1.8ex
                    156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Galeano Покажи съобщение
                      За сега вината е върху сервото..
                      И аз мисля че оттам ще да е разликата.


                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                        Тази вечер ми се наложи да карам една 156 2.4JTD.Моята е 1.8, та натиснах спирачките на дизела и щях да изляза през предното стъкло.Натиснах като за нормално спокойно спиране.На моята и с двата крака да скоча няма да спре така.Дизела е с вентилирани дискове и нам кво си феродо.Моите ли не са наред или неговите.Щото преди време имах съмнения относно моите спирачки но ме увериха че са си съвсем наред.Или на JTD-то са по-ефективни.Пък и не усетих "почукване" от ABS-а на нафтата.Някой ако има наблюдения да каже.
                        Има една съществена разлика между бензиновите и дизелите - при бензиновите спирачките са със серво, което получава вакуум от смукателните колектори. При дизела по понятни причини там вакуум няма, така че си с отделна вакуум помпа. И аз като се качих за пръв път на 2,4 щях да се ударя в стъклото като натиснах спирачките.
                        Но пък в неделя карах една ТС 1,8 с плътни дискове и не забелязах чак такава фрапираща разлика.

                        Най-добре покарай някоя друга като твоята и виж как стоят нещата, може да имаш някакъв проблем със спирачките.

                        А ЕБД мисля че се вгражда фабрично във всички 156-ци.
                        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                          Има една съществена разлика между бензиновите и дизелите - при бензиновите спирачките са със серво, което получава вакуум от смукателните колектори. При дизела по понятни причини там вакуум няма, така че си с отделна вакуум помпа. И аз като се качих за пръв път на 2,4 щях да се ударя в стъклото като натиснах спирачките.
                          Но пък в неделя карах една ТС 1,8 с плътни дискове и не забелязах чак такава фрапираща разлика.

                          Най-добре покарай някоя друга като твоята и виж как стоят нещата, може да имаш някакъв проблем със спирачките.

                          А ЕБД мисля че се вгражда фабрично във всички 156-ци.

                          За да не спира - апарати, наклатки, помпа, серво - мноого трудно (ако няма вакуум ще му играят и оборотите), кантар, маркучи
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от toto99 Покажи съобщение
                            EBD = Electronic Brakeforce Distribution
                            би трябвало да го има в повечето Алфи, някой знае ли от коя година се вгражда...
                            Аз като кача някои почитател на немска марка, винаги се учудва как спира Алфа 146 -1999г. А в немските супер автомобили от същия клас въпросната система се вгражда последните години....2007...
                            първите алфи с ебд са 145/146жтд и 156 - демек от 97-ма година се вгражда. тя си е бош системата към абс и не е нищо особено. електронно разпределя спирачното усилие преден-заден мост което иначе се изпълнява механично с така наречения кантар/тоест той липсва при колите с ебд/.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              ABS = Anti-Brake System - предотвратява блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път
                              EBD = Electronic Brakeforce Distribution /Електронно разпределение на спирачното усилие/
                              EBD - електронно разпределение на спирачната сила (Electronic brakeforce distribution от англ.) е спирачна технология използвана при автомобилите за разпределяне спирачната сила в-у всяко колело, влияеща се от състоянието на пътя, скоростта, товара и т.н. Винаги в комбинация с ABS, EBD може да подаде повече или по-малко спирачна сила към всяко колело за да направи спирането възможно най-ефективно, както и запазване контрола на автомобила от водача.
                              Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

                              Comment

                              Working...
                              X