Стана ми интересно от една статия в новия брой на Ауто Билд,където споменаваха за алтернативен вариант на ксеноновите фарове,който също е толкова ефективен,но и достъпен за повече хора.Става въпрос само за смяна на крушките(но не с такива от всичко по лев,където светят в синъо) с газоразрядни H.I.D.(High Intensity Discharge),където жичката е заменена с газ Xenon.Според статията ефекта е доста добър,постига се по-добра видимост и контрасност,както и три пъти повече светлина.Въпроса ми е някой има ли повече информация относно този вид крушки и като цяло заслужава ли си да се опита?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Ксенонови фарове
Collapse
X
-
Това за което колегата Пинко е писал си е един обикновен HID kit ....за 400лв.
Китайска сглобка.... 8000К или иначе казано, тъмно синьо и около 50-60% по-малко светлина в сравнение с заводските Ксенони на 4300К.
пс: За малко да измислите нови модели светлинни тела....
пс: аз смятам ако ми остане време да си направя ки-ксенони на моята кола с лупи от 159ка...става страшноsigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Първоначално публикувано от KGBТова за което колегата Пинко е писал си е един обикновен HID kit ....за 400лв.
Китайска сглобка.... 8000К или иначе казано, тъмно синьо и около 50-60% по-малко светлина в сравнение с заводските Ксенони на 4300К.
пс: За малко да измислите нови модели светлинни тела....
пс: аз смятам ако ми остане време да си направя ки-ксенони на моята кола с лупи от 159ка...става страшно
Днес ще се проведат замервания на моите ксенони (т.н. китайска сглобка), на фабричните ксенони на ново Ауди А6 и на стандартни халогенни фарове на същия модел Ауди, евентуално и на Тойота Авенсис с ксенон.
Измерванията ще се правят в специализирана фототехническа лаборатория с колориметри Gossen Colormaster 3F и Minolta Chroma Meter, евентуално и с индустриален Spektrophotometer - това ще е за измерване на цветната температура
Силата на светлинния поток ще се мери с Luxmeter на Gossen Mavolux 5032C
Емисиите на УВ ще се мерят с Radiometer Grцbel RM 12 с УВ глава за Lux и синя светлина.
Довечера или утре ще докладвам
Уредих също така ксенонови крушки от същия китайски производител на 6500К, както и ксенонови крушки на Hella на 4300 и 4800К, всичките Н7, да видим колко лумена е разликата.
Comment
-
Първоначално публикувано от pinkoНачи, тук виждам сериозно неразбиране на теорията на светлината от многоуважаемия председател на клуба. 8000К съвсем не е тъмно синьоЛеко го забравяш този фактор, причина заради коята и заводксите ксенони излгеждат сини като се гледат отвън, а светлината си е чисто бяла. ПРи теб отвънка бият почти на лилаво, а от вътри си е синя светлина.
Ако искаш да ти намеря и нови крушки на Филипс на 4300К....
А понеже не разбирам, ще ти напиша още, че ксенони с цветова темперетура на китайските се позлват само за Show-car и тунинг изложение, където се гони само цвят на светлината и нищо повече.
Причините за това са няколко....по-малко светлина, по-голямо натоварвене на зрението, по-голямо заслепяване на насрещно движещите се.
ПС: не на последно място, мисля че не беше много редно да се пише в АутоБилд как да нарушаваме законите.
Всички HID-Kit са НЕЗАКОННИ.
Според изискванията на ЕС, всяка кола оборудвана с Ксенон, Задължително трябва да има система за саморегулиране на фаровете, както и умивател на фаровете.
Да не говориме, че рефлекторите на ксенонивте фарове нямат нищо общо с тези за халогенни...първо се измества фокуса на фара, а от там снопа на светлината отива където си поиска...тези неща мисля беше редно да се напишат. Защото на някой коли снопа светлина е почти некотролируем след инсталирането на Ксенонова крушка.
Точно за това, мисля да се направя фаровте с лупи от 159ката, коята в момента има едни от най-добрите фарове....
Мога да ти покажа разлика, на Ауди А4 с обикновенни заводски ксенонови лупи, и същото такова с лупи от Алфа 159...да видиш за каква разлика става на въпрос.sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Първоначално публикувано от KGBСпоред изискванията на ЕС, всяка кола оборудвана с Ксенон, Задължително трябва да има система за саморегулиране на фаровете, както и умивател на фаровете.
Да не говориме, че рефлекторите на ксенонивте фарове нямат нищо общо с тези за халогенни...първо се измества фокуса на фара, а от там снопа на светлината отива където си поиска...тези неща мисля беше редно да се напишат. Защото на някой коли снопа светлина е почти некотролируем след инсталирането на Ксенонова крушка.Аз на мойта кола имам авт. регулиране на фаровете и умивалки
Обаче следващото написано от петко е абсолютно вярно, аз ако си спомняте се опитвах да го обесня на един дет продава китове из форумите ма той не връзваше
Нямали фокусно разтояние и нямало разлика в рефлекторите - няма ма има аз се боря с моя ксенон от 1 месец и все още не ме кефи
Така че Петко е много прав
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
Бобо, аз също водих един спор, във форума на Ланчия, с въпросния "конгломерат" на ксеноните, ама от по-друго естество (цената), което все пак има малко или много връзка с китайските H.I.D. комплектикато ми бе изтъкнато около милион пъти, на първо място, китайското качество
Естествено, изхода от спора/пазарлъка ми беше една обикновена караница, но то е нормално, след дебелоочите търговски трикове да се стигне до такъв развой на разговора
П.П.
Пинко, надявам се да не започнем пак безсмилени спор около търговията на Ме4оКуХsigpic
Comment
-
Pumukle ако помните първо беше с Китайски ксенон, след време се отказа и си сложи "истински" и може да сподели много интересно мнение особено в нашия спор.sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Първоначално публикувано от KGBPumukle ако помните първо беше с Китайски ксенон, след време се отказа и си сложи "истински"....sigpic
Comment
Comment