Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на стабилизираща щанга!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Премахване на стабилизираща щанга!?

    Вчера подмених разни чаркове (дискове карета накладки) забелязах (след откачане на биалетките), че тампоните на стабилизиращата щанга са аут пак...
    Махнах я щангата дирекно с идеята да мога да се движа докато си взема тампони и тн... Без тая проклетия минах към 100км и честно казано немога да усетя с моито си каране липсата и!
    Има ли хора тук които са карали и карат без тая тенекия за да дадът мнение някакво!?
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  • #2
    В градски условия е трудно да усетиш разлика. Можеш да усетиш разлика в завой с висока скорост когато едва се удържаш да седиш в седалката нормално. При завои с малък градус пак ще е трудно да усетиш нещо.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Така е, стабилизиращата щанга просто пренася една малка част от удара/натоварването към другото колело. При по-твърди окачвания(като на Алфа) е нормално да не усетиш нищо освен, че вози по-добре. Може да усетиш нещо само при вземане на завой с гранични скорости и то евентуално ..
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Така е, стабилизиращата щанга просто пренася една малка част от удара/натоварването към другото колело. При по-твърди окачвания(като на Алфа) е нормално да не усетиш нищо освен, че вози по-добре. Може да усетиш нещо само при вземане на завой с гранични скорости и то евентуално ..
        Четох преди малко.. Във Фолксваген Голф 1,2,3 (с малките мотори) заводски няма такава щанга но може да се добави, същото е и положението с Дачия..
        Двоумя се дали да я връщам тая проклетия!
        Ферариста би казал наи-точно дали може и без нея при нормално клонящо към пенсионерско каране (аз разлика не хващам маи да има до тоя момент)...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Аз бих разкарал и задната щанга... и то е само едно железо...

          Щом я има и е част от окачването на колата, сигурно е добре да е там и да прави, това което е проектирано да прави това парче метал.
          Реално тези железа спомагат за намаляването на body roll движението на колата, през завои със скорост. Голямо накланяне, значи хем голямо претоварване на определената страна гуми, хем загуба на сцепление на разтоварените гуми през завоя.
          Last edited by Furious 155; d.m.y г., 11:42.


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
            Аз бих разкарал и задната щанга... и то е само едно железо...

            Щом я има и е част от окачването на колата, сигурно е добре да е там и да прави, това което е проектирано да прави това парче метал.
            Това ми звучи като някакво претоварване на писта все едно... Какъв е случая при нормално пенсионерско каране (моето) обаче?!
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #7
              моите тампони на биалетките бяха капут. след смяна имаше огромно подобрение в завой. направо ми е чудно как не си усетил разлика.
              точка

              Comment


              • #8
                Явно не си карате колите,а се возите в тях.Щом е там щангата значи трябва да е там.Жена ми преди имаше Поло без стаб щанга/от завода/ ,сега кара Ланча Ипсилон със стаб щанга,ами двете коли се държат по коренно различен начин.Полото направо не седеше на пътя сравнено с Ланчата,говоря за второстепенен път и магистрала.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  моите тампони на биалетките бяха капут. след смяна имаше огромно подобрение в завой. направо ми е чудно как не си усетил разлика.
                  Предполагам, че до тоя момент не хващам разлика щот така или иначе тампоните бяха разбити яко при мен а и се движа само градско и то мнооого пенсионерски...
                  Сега събота неделя ще я пробвам как е на извънградско..
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Явно не си карате колите,а се возите в тях.Щом е там щангата значи трябва да е там.Жена ми преди имаше Поло без стаб щанга/от завода/ ,сега кара Ланча Ипсилон със стаб щанга,ами двете коли се държат по коренно различен начин.Полото направо не седеше на пътя сравнено с Ланчата,говоря за второстепенен път и магистрала.
                    E те Поло/Голф поначало са лигави, няма да е само от щангата.
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      Предполагам, че до тоя момент не хващам разлика щот така или иначе тампоните бяха разбити яко при мен а и се движа само градско и то мнооого пенсионерски...
                      Сега събота неделя ще я пробвам как е на извънградско..
                      тя разликата не е в извънградското. при 30-40 км навърти рязко ляв-десен-ляв и ще видиш веднага. без щангата имаш яко накланяне и не особено добра реакция , а с нея предницата хапе завоя и те хвърля от седалката. мисля че е важно колата да завива в желаната посока, а и какъв ти е проблема с тая щанга специално при теб. имаш общо 4 тампона на биалетките по 1,50 и 2 на щангата ли бяха. ами я да са ти със шарнири биалетките....
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        Предполагам, че до тоя момент не хващам разлика щот така или иначе тампоните бяха разбити яко при мен а и се движа само градско и то мнооого пенсионерски...
                        Сега събота неделя ще я пробвам как е на извънградско..
                        Пробвай я на някой път с завои. Моята 156ца бая се люшкаше без щангата и скоростта по един и същи път в завой я свалях поне с 10км/ч принудително.
                        Аз я бях свалил за малко и не ми се караше колата без нея. Но имам статистика ,че много хора ги ампутират щом дойде време за смяна на биалети(тампони). За жалост такава е реалноста.
                        sigpic Alfasud/156 1.8ex
                        156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                        Comment


                        • #13
                          Преди години, в ерата на соц автомобилите, на ладичките дори добавяхме по още една допълнителна щанга. Иначе - може да се кара и без щанга. Може и с изтървали амортисьори. Въпроса е, при липсите на тези детайли, да не ти изиграе лоша шега неправилното поведение на автомобила на пътя.
                          AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                          Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Щангата явно пак ще си се качи на колата, аз нямам против (първо ще се тества да си знам за мене си какво е без нея)!
                            Въпроса беше че вчера след като тръгнах да сменям каквото има разбито и изхабено я разкачих така или иначе а след като това стана констатирах че и неините тампони са аут (такива тампони за съжаление не бях купил)... Махнах я защото някак неисках да я оставям дрънкаща при положение че налях в окачване карета и тн няколко стотин лв.
                            Аз биалетките и тампони за нея вече си взех преди малко, но пак казвам че с моито си каране не усетих липсата и просто и затова попитах...

                            (малко четиво от друг форум по темата http://www.dacia-bg.com/dacia/forum/...pic.php?t=1265
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%E3%E0&start=0 )
                            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 14:04.
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #15
                              при теб ако втулките на биалетките са здрави, се сменят само тампоните. 4 еднакви тампона х1,50лв. важно е шайбите на биалетките на къде са обърнати!
                              на 156 биалетките са със шарнири и са по 30-40лв бройката.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X