Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на стабилизираща щанга!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    но и до голяма степен да запазиш независимостта на окачването ляво-дясно защото то дава комфорта.
    Стабилката е връзка между лява и дясно, което на практика не дава кой знае колко голяма независимост....
    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    стабилизиращата щанга не натоварва окачването, а точно обратното - разтоварва страната която поема по-голяма сила. иначе джиповете и камионите нямаше да имат стабилизиращи щанги.
    Камионите и джиповете имат по висок център на тежеста, полезния им товар срециално на камионите е по високо, и затова има риск от преобръщане в завой, затова имат по дебели стабилки......Лотус Елис си е спортна кола и няма стабилизираща отзад, а предната е доста тъничка......а не е като да не е направена мъдро кола........
    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    не е лошо зад практиката да има и малко теория. то иначе за какво са ти и спирачки отзад, амортисьори, диференциал и други подобни чаркове....
    Теорията гласи че всяка пружина действа под някаква честота и прилежащия и амортисьор се избира така че да "убива" или заглушава тия честоти или вибрации - по образно казано.......когато колата се наклони, натоварената страна чрез стабилката получава "съобщение" за всички неравности от другата страна, като същевременно изпраща същото.....
    Ся не казвам че е прекрасно да си махне човек щангите, но пък и в никакъв случай не е кой знае каква трагедия.......И спирам коментарите си по темата за да не се добива впечатлението че съветвам това или онова
    А и все пак довода че щом "производителя я сложил" е вече клише, тука на 10 човека поне 8 има с премахнати катализатори, дпф, егр, с ксенон, спортни филтри, гуми различни от предписаните, масла и пр.......
    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 07:51.
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
      Стабилката е връзка между лява и дясно, което на практика не дава кой знае колко голяма независимост....
      да, но тази връзка не е твърда,а действа като торсион което значи че до голяма степен двете страни са независими. тоест имаш компромис между независимост на окачването и стабилност в завой.
      точка

      Comment


      • #33
        Това не е нещо, което може да се сметне точно като 2 и 2. Едните са карали без щанга, а другите разсъждават логически затова никога няма да се разберете. Като покарате без щанга ще добиете представа друг начин няма. Аз не бих я махнал просто щото ме мързи. Ако не ми хареса трябва пак да я слагам. Другият вариант е, ако ти е толкова интересно правиш си 2 биалети от ангренажен ремък, колкото да не ти се разхожда щангата нагоре-надолу и газ към установяване на истината
        пп Още по-лесен вариант - като имаш биалета за смяна просто я сваляш и караш. Другата само крепи щангата - пак все едно си без щанга, връзката между колелатата се губи
        Last edited by code; d.m.y г., 08:46.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #34
          Без стабилизираща съм от половин година, не знам дали сцеплението намаля тъй като не съм тествал пълните възможности в завой, но съм категоричен че возията стана по мека.
          Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999

          Comment


          • #35
            На мен ми харесва с по-твърди тампони на стабилизиращата щанга. Карах няколко години с полиуретанови от тези на Ники и като сложихме пак гумени, защото се износиха, се забелязва разлика. Сега колата се накланя повече в завой, но пък е доста по комфортна возията. Представям си каква лодка ще стане ако махна щангата съвсем.
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
              Абе тва е малко от сорта да ви кажа, че с летните гуми аз лично усещам и карам колата по-добре на сняг от всички тук във форума (и реално наистина да е така), това значи ли че всички ще започнете да карате с летните гуми като е снежно?

              Мимо, с махането на щангите какво целиш? 10кг по малко? 20лв спестени за биалетки? По-добра управляемост? 20 години си бяха там, сега какво ти пречат

              Хайде при 156 може да се каже, че има някаква логика - скъпи тампони на стаб щангата, скъпи биалетки, тампоните скърцат и искат обслужване, мазане с морска, горска грес и др. подобни занимавки, но при типовото окачване нито, скърца, рядко тропа, и нещата струват две за лев...

              Нали написах какво е положението... Сменях дискове накладки карета... Като разглобих всичко се оказа че и тампоните на щангата от към купето са аут, но не ги бях купил тях! Викам си сега сменям какво ли не а пък да оставя тая щанга да ми трака пак няма да стане и я разкачих ептем, махнах я за да може да се движа просто.
              Вчера си взех там тампони биалетки и тн, но след като минах към 100км градско се запитах сам мене си дали да я връщам тая проклетия. Реших да питам и тук...

              Ще навия още километраж без нея за да добия повече представа за случващото се и при следващото ровене по предницата ще я сложа евентуално пак! Тогава поне ще мога да давам и аз акъл какво е с нея и без нея (но да мина повечко километри искам)
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #37
                Аз лично не си представям живота на моята 155 без стаб. щанга, но аз имам други очаквания от колата. Вероятно без щангата в режим на возене, ще е доста по-комфортно, но какво става, ако направиш рязка избягваща маневра (ляво-дясно) с волана и колата направи едни 720 градуса завой, вместо да избегнеш препятствието?


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                  Аз лично не си представям живота на моята 155 без стаб. щанга, но аз имам други очаквания от колата. Вероятно без щангата в режим на возене, ще е доста по-комфортно, но какво става, ако направиш рязка избягваща маневра (ляво-дясно) с волана и колата направи едни 720 градуса завой, вместо да избегнеш препятствието?
                  Шса прибиеш кат кучи
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                    Аз лично не си представям живота на моята 155 без стаб. щанга, но аз имам други очаквания от колата. Вероятно без щангата в режим на возене, ще е доста по-комфортно, но какво става, ако направиш рязка избягваща маневра (ляво-дясно) с волана и колата направи едни 720 градуса завой, вместо да избегнеш препятствието?
                    От по-горните писания не оставам с впечатление че точно това ще се получи маи...
                    Как и да е, утре другиден мисля да изляза малко и да видя как е без щанга по завоите, тогава ще преценя дали или...
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #40
                      Един човек,който си кара колата само на писта,а и тя няма нищо общо с твойта ти казва едно,поне 10 други ти казват обратното,замисли се.Инерцията на килограмите е страшно нещо ..............http://www.youtube.com/watch?v=Um-XlKerWvA
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                        Инерцията на килограмите е страшно нещо ..............http://www.youtube.com/watch?v=Um-XlKerWvA
                        Дупе, сори ама ако някой успее да го направи това с Алфа(освен ако не я вдигне педя над стоковата височина и стесни странично някак), аз ще му плащам доживот бензина дето ще изгори......
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #42
                          Да, това А класата е изпаднала от всички класации.. На Алфа дори да махнеш щангите е по-стабилна от всеки миниван, джип и т.н. Та:
                          Махането на щангата не е нищо друго освен омекотяване на окачването с всички произтичащи от това + и -
                          Оправдано е за мен, ако всички амортисьори и пружини са ти ок, но колата е голяма друсалка и искаш да промениш това. На Алфа Мито примерно веднага ще я изкормя щото вътре не се стои. На 9-ката също се позамислям. Дори олекотяваш! Ако съм си купил кола със спортно окачване и не ми се дават пари за стоково първо щангата ще откача!
                          2 Вариант - ако ходовата ти част е дроб и амортисьорите също нищо не пречи да се хвърлиш като лъв на първия завой.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Дупе, сори ама ако някой успее да го направи това с Алфа(освен ако не я вдигне педя над стоковата височина и стесни странично някак), аз ще му плащам доживот бензина дето ще изгори......
                            Гъзе,ясно е че на Алфа няма как да се случи,но в нашата любима страна,никога не знаеш как ще те изненада пътната обстановка.........................
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #44
                              ---
                              Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 20:30.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                Прочетох темата и се замислих - защо да не махна вьздушните вьзглавници? При нормално шофиране, не усещам да ми помагат изобщо.
                                Другият вьпрос който "ми блесна" е - защо тва джилязо са го нарекли стабилизираща, а не пречеща щанга.
                                И третият(последен) е - какво се случва с гражданската ни отговорност, ако участваме в ПТП(не дай боже), и се установи че това "ненужно" парче желязо отсьства от таралясникьт ни?
                                Моята каручка няма въздушни възглавници заводски набор 92" е какво правим!?
                                Как обясняваш следния случаи обаче:
                                Голф 1,2,3 разни Датчии на едно и също купе и еднакво окачване защо заводски някои имат а аруги я нямат тая щанга?! Да предположим че я има само на Голф с по-голям двигател, това значи ли че ако си с двигател 1.3 примерно трябва да има компромис в окачването (защото това се получава на практика)!?
                                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                                Comment

                                Working...
                                X