Известие

Collapse
No announcement yet.

Регулатор за празния ход - проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Регулатор за празния ход - проблем

    Моторът е 2.0 TS - CF2 с жило на дросела и ECU M1.5.5 (98 г.)

    Започна да ми присветка дюзата. Това става при натискане на педала на газта и пускането му. Тогава и тихите обороти се разклащат в интервала 700 - 1500 и отново се стабилизират на 850. Това се случва веднъж на 5 - 6 натискания на педала.

    ECU - то записва грешка е P1513 (idle actuator control), като тя бива "signal low" или "signal high" (произволно).

    При пускане на тест се чува слаб звук откъм актуатора, но тестът не минава. Същевременно статусът на актуатора е:

    - Idle RPM desired: 850
    - Idle recognition test: performed
    - Idle recognition signals: synchronized

    Преди да се впусна в разглобяването на актуатора, бих искал да попитам, дали някой е решавал подобен проблем с почистване/ремонт на джаджата.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    Междувременно демонтирах въпросния механизъм:



    разглобих го дотолкова, че да стигна до пистите на двата потенциометъра:





    P1 е потенциометъра, който служи за обратна връзка на моторчето, което подържа празния ход.

    P2 е потенциометъра, който служи за определянето положението на клапата в целия и работен обхват (TPS).

    Плъзгачите на двата потенциометъра са в общо взето добра кондиция, като изключим леко преплитане на единия комплект пера от P2 - очевидно това е в резултат на предишна намеса. (снимките са телефонни и това не личи добре на тях).



    Почистих пистите и плъзгачите и юстирах леко плъзгачите за по-добър контакт.

    Мерих съпротивлението на TPS - а и то се променя плавно и без прекъсвания.

    Сега чакам силикона да полимеризира.
    Следва монтаж, адаптация на дросела и най-важното - да видя, има ли ефект от занятието.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:41.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Днес измерих по-внимателно стойностите на двете съпротивления и установих нещо странно, касаещо това на TPS - а:



      А именно - това че съпротивлението има максимум някъде посредата на хода на клапата. Това намирам за ненормално и може да се дължи на износването на съпротивителния слой на пистите в средната зона.

      Моля, ако някой разполага със свален такъв датчик, да измери съпротивлението между пинове 3 и 4 от буксата за различните положения на плъзгача (двете крайни и средното).


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Колеги, това с молбата за измерване отпада, тъй като разбрах на какво се дължи това с максимума на съпротивлението посредата на пистата. Причината е в това, че двете външни съпротивления - това на TPS - а и това за празния ход са свързани паралелно и второто е по-малко от първото.


        Баси монолога се получи


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Проблема реши ли се или още не си събрал колата?

          Comment


          • #6
            Ще разбера в събота, като го монтирам


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Меткай го сега,ти щом имаш сърце да чакаш чак до събота?

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bobiuzunov Покажи съобщение
                Меткай го сега,ти щом имаш сърце да чакаш чак до събота?
                Не бързам а и нали знаеш за бързата работа?

                Сега е на операционната за подробен анализ, ремонт и профилактика. Мислех си, че вътре ще има някаква електроника. А то един прост мотор, червячно редукторче и 2 потенциометъра.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Аз не се съмнявам че ще го подкараш и ще работи както трябва.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Bobiuzunov Покажи съобщение
                    Аз не се съмнявам че ще го подкараш и ще работи както трябва.
                    Честно казано, не видях да му има нещо съществено и ще се учудя, ако проблемът изчезне.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Понякога проблемите се решават без да знаем механизма и начина по който това се е случило,но точно в това е част от чара на Alfa Romeo,кола,но не каква да е,а кола с душа.

                      Comment


                      • #12
                        Направи ми впечатление, че докато свети дюзата, моторът не работи (няма горене и тяга). Щом угасне тя и той заработва отново.

                        Моля ако някой има подобни наблюдения да сподели, дали това винаги е така.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Направи ми впечатление, че докато свети дюзата, моторът не работи (няма горене и тяга). Щом угасне тя и той заработва отново.

                          Моля ако някой има подобни наблюдения да сподели, дали това винаги е така.
                          Винаги е така,моторчето ти е за смяна,дори и да има минимален успех от това което правиш,много скоро ще се върне старата песен.Лошото е че като умре тотално,може да имаш празен ход от 5-6 000 оборота,което хич не е приятно.
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Винаги е така,моторчето ти е за смяна,дори и да има минимален успех от това което правиш,много скоро ще се върне старата песен.Лошото е че като умре тотално,може да имаш празен ход от 5-6 000 оборота,което хич не е приятно.
                            Благодаря ти!

                            Моята е със жило и моторчето не може да отвори клапата на повече от 15 гр. Просто зъбчатката няма как да се завърти повече. Тъй че и да запецне, оборотите ще са значително по-ниски.
                            Ще го пробвам, пък ако пак има ядове, ще търся друго.

                            PS:

                            Според теб след смяна на въздушен филтър, редно ли е да се адаптира дросела? Единственото нещо с което свързвам възникналия проблем е смяната на филтъра (преди около 60 км.)
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:59.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Благодаря ти!

                              Моята е със жило и моторчето не може да отвори клапата на повече от 15 гр. Просто зъбчатката няма как да се завърти повече. Тъй че и да запецне, оборотите ще са значително по-ниски.
                              Ще го пробвам, пък ако пак има ядове, ще търся друго.

                              PS:

                              Според теб след смяна на въздушен филтър, редно ли е да се адаптира дросела? Единственото нещо с което свързвам възникналия проблем е смяната на филтъра (преди около 60 км.)
                              Аз не се шегувам бе човек,доста такива са ми минали през ръцете,затова ти го казвам,а не се шегувам.Ти 15 гр. отворен дросел знаеш ли колко оборота са на празен ход-около 4500
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X