Известие

Collapse
No announcement yet.

Регулатор за празния ход - проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    OK. Ще го имам впредвид.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Монтирах джаджата, ресетнах и адаптирах дросела, и ефектът е същия, като отпреди цялата интервенция.
      Ще търся друга машинка.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Монтирах джаджата, ресетнах и адаптирах дросела, и ефектът е същия, като отпреди цялата интервенция.
        Ще търся друга машинка.
        Евала за мерака и усилията,ама другия път слушай патило.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          Евала за мерака и усилията,ама другия път слушай патило.
          Меракът да вникна в същността на проблема се и наличен винаги
          Усилията пък не са кой знае какви.
          След като сменя машинката, предстои да разбера в какво точно е бил проблема - в моторчето или в потенциометрите.
          Моторчето го тествах обстойно и не установих никакъв проблем с него. Потенциометрите ми дават по-ниски стойности от тези, които е посочил колега тук.

          Накратко - проблемът вероятно ще се реши със смяната (отново ти благодаря за насоката). Няма лошо в това и да науча нещо покрай това.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Меракът да вникна в същността на проблема се и наличен винаги
            Усилията пък не са кой знае какви.
            След като сменя машинката, предстои да разбера в какво точно е бил проблема - в моторчето или в потенциометрите.
            Моторчето го тествах обстойно и не установих никакъв проблем с него. Потенциометрите ми дават по-ниски стойности от тези, които е посочил колега тук.

            Накратко - проблемът вероятно ще се реши със смяната (отново ти благодаря за насоката). Няма лошо в това и да науча нещо покрай това.
            Естествено че няма лошо,на теб съм готов да помогна винаги,щот си клавиатурен пич/все пак на живо не се познаваме/.Проблема е в потенциометрите !!!!!
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Естествено че няма лошо,на теб съм готов да помогна винаги,щот си клавиатурен пич/все пак на живо не се познаваме/.Проблема е в потенциометрите !!!!!
              И аз мисля, че проблемът е в потенциометрите и по-точно в този малкия - за празния ход.
              Първо адаптацията мина едва от третия път. После след като покарах 10 - 15 км нито веднъж не светна дюзата, нямаше и записана въпросната грешка. Тъкмо си помислих, че проблемът е решен, когато както бяха устойчиви оборотите на празен ход, ги разклати за момент и записа грешката. Изчистих я и без да паля, само пуснах тест на idle actuator - а. Тестът не мина и веднага пак записа грешката.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Има едно предаване - да продадеш колата си.Та там стягаха едно Мазерати и имаха проблем с празния ход.Подмениха потенциометъра с магнитен датчик.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #23
                  Абе и аз го гледах това предаване с Мазератито,но май нещо рециклираха по потенциометрите,даже и камера не го снима че било тайна на пича дето го отремонтира.

                  Comment


                  • #24
                    Проблемът е решен.

                    Смених машинката с читава такава, която Zaryto ми изпрати.

                    Сърдечно му благодаря.

                    Иска ми се да има повече човеци, като него.

                    Адаптацията мина от раз, не се записва грешка и всичко с работата на мотора е 6.

                    Единствено тестът (Idle actuator) продължава да не минава и не зная на какво се дължи това (никога преди не съм правил този тест).

                    В тази връзка моля някой да каже дали при него този тест минава. (ECU - то е M1.5.5, дроселът е със жило).

                    Благодаря на всички колеги за съветите и насоките.

                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:01.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Колега, и аз преди време си играх с такова моторче и стигнах до извода, че проблемът е в белите пластамаски, които предават усилието от моторчето към дросела. Просто с времето се износват.
                      '05 166 V6
                      '98 156 2.0 TS ex ...

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Проблемът е решен.

                        Смених машинката с читава такава, която Zaryto ми изпрати.

                        Сърдечно му благодаря.

                        Иска ми се да има повече човеци, като него.

                        Адаптацията мина от раз, не се записва грешка и всичко с работата на мотора е 6.

                        Единствено тестът (Idle actuator) продължава да не минава и не зная на какво се дължи това (никога преди не съм правил този тест).

                        В тази връзка моля някой да каже дали при него този тест минава. (ECU - то е M1.5.5, дроселът е със жило).

                        Благодаря на всички колеги за съветите и насоките.

                        Абсолютно същия тест и при мене не мина. Смених моторчето, поне оборотите се кротнаха, няма грешки, адаптацията мина, но въпросният тест не. Иначе и моята е Bosch M1.5.5, дросел със жило.
                        Алфа...всичко друго е компромис!
                        http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                        Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                        Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
                          Абсолютно същия тест и при мене не мина. Смених моторчето, поне оборотите се кротнаха, няма грешки, адаптацията мина, но въпросният тест не. Иначе и моята е Bosch M1.5.5, дросел със жило.
                          Благодаря за информацията. Подозирам, че въпросният тест по някаква друга причина просто не минава и това няма общо с някаква неизправност по този механизъм.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            ...
                            Last edited by 156; d.m.y г., 13:59. Основание: невярна информация
                            '05 166 V6
                            '98 156 2.0 TS ex ...

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                              Опитвам се да си спомня дали при мен минаваше теста... Май беше 50:50 - един път минава друг път не.
                              Обаче съм сигурен, че проблемът е в тия белите втулки - те предават въртящия момент от моторчето към клапата чрез триене. Хем трябва да са достатъчно натегнати, хем трябва и да приплъзват, ако шофьорът реши да подаде газ. Точно като при моторизираните потенциометри на някои аудио уредби от 90-те е. Та там е целият проблем с тази джаджа - като се поизносят малко и ту работи, ту не. Ще ми е интересно някой колега да сподели дали минава теста с чисто ново МПХ...
                              А някой да има идея за рециклиране ? Аз продадох вече ТС-а ама тая тема още ме гложди
                              Не се разчита на сцеплението между двете бели втулки за предаването на момента от редуктура към клапата. Връзката е твърда - еднопосочна. Втората втулка трябва да се върти свободно спрямо първата за да може потенциометърът за празния ход да не мърда, когато клапата е отворена над градусите, съотватстващи на максимално отвореното положение за празен ход. Тогава се върти само потенциометъра за TPS - а.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:23.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                аха, ясно ... тогава се извинявам за подвеждащата информация горе... само остана въпросът дали тестът е бъгав и никога не минава. И още нещо - кое все пак се разваля в тая джаджа, ако приемем че потенциометрите дават добът контакт и моторчето работи?
                                '05 166 V6
                                '98 156 2.0 TS ex ...

                                Comment

                                Working...
                                X