Известие

Collapse
No announcement yet.

Регулатор за празния ход - проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Старото ми устройство отказваше отвреме навреме и така имаше периоди, когато си работеше нормално и адаптацията минаваше, но не и тестът. Отдадох това на все пак наличен проблем в джаджата. След като я смених, всичко заспа, но тестът пак не мина. Сега и колегата по-горе писа, че и при него не минава.
    На този етап (докато някой не каже противното) съм склонен да мисля, че по-скоро тестът е бъгав

    Иначе - устойството е доволно просто и най-вероятната неизправност идва от износване на съпротивителните писти. В моя случай - тази за празния ход.
    Може и причина за дефект да стане и износване на моторчето, но при мен то си е ОК.
    Остава разбира се и чисто механичен проблем, като луфт в червячната предавка или в лагеруването на изходната ос.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:27.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      От известно време започна устойчиво да клати оборотите при пуснат педал в границите 800 - 1500. Когато докосна леко педала, усещам по него, че моторчето непрекъснато мести клапата. Когато натисна леко педала, така че да обусловя малко по-високи обороти от нормалните за празен ход - да речем 1000, клатенето спира.
      Това ме навежда на мисълта, че в едното крайно положение единият от двата потенциометъра прекъсва.
      Утре ще направя подробно замерване на изходящите от потенциометрите напрежения за да потвърдя или отхвърля това предположение.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #33
        Предположението се потвърди. Статусът на параметъра "gas pedal position" при незапален мотор беше "out of idle". Напрежението на изхода на потенциометъра за празния ход беше 3,8 V. Когато демонтирах машинката и мерих съпротивление на потенциометъра спрямо плъзгача му, установих прекъсване, което се влияе от почукване по джаджата.
        Разглобих го, почистих пистите, юстирах контактите да вървят по неизносен участък, гресирах леко, сглобих, монтирах, ресетнах параметрите и адаптирах дросела.

        Сега всичко е 6. Няма никакво клатене и празният ход кове на 850.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          докато не ги поизноси отново,дано поне изтрае някоя година
          alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
          alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Предположението се потвърди. Статусът на параметъра "gas pedal position" при незапален мотор беше "out of idle". Напрежението на изхода на потенциометъра за празния ход беше 3,8 V. Когато демонтирах машинката и мерих съпротивление на потенциометъра спрямо плъзгача му, установих прекъсване, което се влияе от почукване по джаджата.
            Разглобих го, почистих пистите, юстирах контактите да вървят по неизносен участък, гресирах леко, сглобих, монтирах, ресетнах параметрите и адаптирах дросела.

            Сега всичко е 6. Няма никакво клатене и празният ход кове на 850.
            Аз кат разправям че там е проблема не режем пин 15.
            Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
            докато не ги поизноси отново,дано поне изтрае някоя година
            Вече две години.Същото дето го е описал Любо.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #36
              На моето ECU (1.5.5) изобщо я няма тая постановка с пин 15.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                На моето ECU (1.5.5) изобщо я няма тая постановка с пин 15.
                Има я,ама е на друг пин.............а и пин 15 е на оборотомера,не на ЕКУ-то..............аз отдавна има разправям да си оправят колите като хората,а те режат кат пощръклели
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #38
                  От време на време забелязвам, че когато спирам към светофар и натисна съединитела и оборотите тръгнат надолу, падат ниско притриса за момент и после ги стабилизира, това се усеща особено на климатик. Чистене ли иска?

                  П.С. Забравих, 146 2.0 16в цф1 2.10.3.
                  Last edited by pyle; d.m.y г., 18:46.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщение
                    От време на време забелязвам, че когато спирам към светофар и натисна съединитела и оборотите тръгнат надолу, падат ниско притриса за момент и после ги стабилизира, това се усеща особено на климатик. Чистене ли иска?

                    П.С. Забравих, 146 2.0 16в цф1 2.10.3.
                    Твоята кола е с друга система за празен ход,има си отделно моторче,което стои на дросела отгоре,и да трябва да се почисти евентуално,другия вариант е да е магерено нещо по климатика и ЕКУ-то да не знае,че компресора е включен.
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Твоята кола е с друга система за празен ход,има си отделно моторче,което стои на дросела отгоре,и да трябва да се почисти евентуално,другия вариант е да е магерено нещо по климатика и ЕКУ-то да не знае,че компресора е включен.
                      Сложно ли се сваля това моторче, казаха ми да пазя гарнитурата...

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщение
                        Сложно ли се сваля това моторче, казаха ми да пазя гарнитурата...
                        Не,на 2 винта е,и да пази гарнитурата,защото я няма никъде.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Не,на 2 винта е,и да пази гарнитурата,защото я няма никъде.
                          Окей, а някаква адаптация иска ли после?

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщение
                            Окей, а някаква адаптация иска ли после?
                            30 сек. на контакт,15 сек. без контакт,30 сек. на контакт,палиш и работи на място докато пусне перки,след това караш за да се адаптира и в движение.
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                              30 сек. на контакт,15 сек. без контакт,30 сек. на контакт,палиш и работи на място докато пусне перки,след това караш за да се адаптира и в движение.
                              Много благодаря!

                              Comment


                              • #45
                                Вчера изчистих моторчето и се подобри доста, но все пак когато тръгне компресора и първа степен на перките оборотите падат рязко до 500 и пак до нормални, има ли как да се види дали компютъра разбира, че е пуснат климатика и следователно дали компенсира товара, свещите са ми в окаяно състояние, ако има някакво значение, скоро ще ги сменя..

                                Comment

                                Working...
                                X