Щом има някакво сцепление на колелата, което се подържа от ABS-а означава, че скоростта отчетена по скоростомер ще пада и както казах по-горе тази информация може да се ползва вместо това да се ползва отделен акселерометър.
Какво става обаче, ако ABS-ът не успее да подържа сцеплението и колата си се пързаля като шейна?
Скоростомерът ще покаже 0 и ако се ползва неговата информация, то изчисленото обратно ускорение ще е максимално възможно.
В тази ситуация акселерометърът ще отчете минимално обратно ускорение.
Накратко:
При коректно работещ ABS e все тая дали ще се ползва информацията от скоростомера или тази от отделен акселерометър.
При некоректно работещ ABS или при кола без ABS, по информацията от километража все пак може да се "разбере", че има аварийно спиране, но по тази от акселерометъра, не може.
Извод:
Ползването на данните от скоростомера е по-добрия вариант.
Недостатъкът е в това, че устройството трябва да се съгласува със скоростомера.
Какво става обаче, ако ABS-ът не успее да подържа сцеплението и колата си се пързаля като шейна?
Скоростомерът ще покаже 0 и ако се ползва неговата информация, то изчисленото обратно ускорение ще е максимално възможно.
В тази ситуация акселерометърът ще отчете минимално обратно ускорение.
Накратко:
При коректно работещ ABS e все тая дали ще се ползва информацията от скоростомера или тази от отделен акселерометър.
При некоректно работещ ABS или при кола без ABS, по информацията от километража все пак може да се "разбере", че има аварийно спиране, но по тази от акселерометъра, не може.
Извод:
Ползването на данните от скоростомера е по-добрия вариант.
Недостатъкът е в това, че устройството трябва да се съгласува със скоростомера.
Comment