Известие

Collapse
No announcement yet.

Адаптивни стопове и аварийни мигачи.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Щом има някакво сцепление на колелата, което се подържа от ABS-а означава, че скоростта отчетена по скоростомер ще пада и както казах по-горе тази информация може да се ползва вместо това да се ползва отделен акселерометър.

    Какво става обаче, ако ABS-ът не успее да подържа сцеплението и колата си се пързаля като шейна?

    Скоростомерът ще покаже 0 и ако се ползва неговата информация, то изчисленото обратно ускорение ще е максимално възможно.

    В тази ситуация акселерометърът ще отчете минимално обратно ускорение.

    Накратко:

    При коректно работещ ABS e все тая дали ще се ползва информацията от скоростомера или тази от отделен акселерометър.

    При некоректно работещ ABS или при кола без ABS, по информацията от километража все пак може да се "разбере", че има аварийно спиране, но по тази от акселерометъра, не може.

    Извод:

    Ползването на данните от скоростомера е по-добрия вариант.

    Недостатъкът е в това, че устройството трябва да се съгласува със скоростомера.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:50.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Вероятно знаете, че на по-новите коли аварийните мигачи се пускат автоматично при по-рязко спиране.

      Доразвих малко идеята, като добавих към това и адаптивно управление на стоп светлините.

      В крайна сметка устройството, работещо на базата на акселерометър прави следното:

      При плавно спиране, стоповете светят постоянно. При по-рязко спиране те започват да мигат, като честотата на мигане е толкова по-голяма, колкото по-рязко е спирането.

      При надвишаване на зададен праг на отрицателното ускорение (аварийно спиране) се пускат и аварийните мигачи за време от 30 секунди.

      Крайният резултат може да бъде видян тук:

      https://www.youtube.com/watch?v=wKcR8Bj3zX0

      Всеки, който реши собственоръчно да си прави такова нещо, ще получи от мен необходимото ноу-хау.

      За тези от вас, които искат да постигнат въпросната функционалност, но нямат възможност да си изработят устройството, мога да съдействам. Пишете на ЛС за да не правя реклама.




      Разбирам че искаш с трици маймуни да ловиш,но първо информира ли се за тази простотия да ли е съобразена с европейските норми за движение по пътищата.Защото тука ако те барнат с тоя лунапарк,или ще трябва да го приведеш автомобила във фабричното му състояние или ще бъде на момента спрян от движение и ще си ходиш с рейса за България.Това първо.Второ когато започват стоповете да мигат най-учестено,ако някой възрастен човек или жена кара зад теб без да е спазил необходимата дистанция,това като почне да му мига толкова рязко в очите най-много да се панира и да направи някоя глупост,като да ти намачка задницата или да се хвърли в някоя канавка.
      SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от кученцетоОгиитаткоДоги Покажи съобщение
        Разбирам че искаш с трици маймуни да ловиш,но първо информира ли се за тази простотия да ли е съобразена с европейските норми за движение по пътищата.Защото тука ако те барнат с тоя лунапарк,или ще трябва да го приведеш автомобила във фабричното му състояние или ще бъде на момента спрян от движение и ще си ходиш с рейса за България.Това първо.Второ когато започват стоповете да мигат най-учестено,ако някой възрастен човек или жена кара зад теб без да е спазил необходимата дистанция,това като почне да му мига толкова рязко в очите най-много да се панира и да направи някоя глупост,като да ти намачка задницата или да се хвърли в някоя канавка.
        Еееееееее, кученцето, отново си "будната съвест" на народа! Изчакай до довечера, за да ти се изтрие информацията от краткотрайната памет и прочети какво си написал, сигурен съм че ще умреш от смях.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от кученцетоОгиитаткоДоги Покажи съобщение
          Разбирам че искаш с трици маймуни да ловиш,но първо информира ли се за тази простотия да ли е съобразена с европейските норми за движение по пътищата.Защото тука ако те барнат с тоя лунапарк,или ще трябва да го приведеш автомобила във фабричното му състояние или ще бъде на момента спрян от движение и ще си ходиш с рейса за България.Това първо.Второ когато започват стоповете да мигат най-учестено,ако някой възрастен човек или жена кара зад теб без да е спазил необходимата дистанция,това като почне да му мига толкова рязко в очите най-много да се панира и да направи някоя глупост,като да ти намачка задницата или да се хвърли в някоя канавка.
          Очаквам да ме информираш, кой точно закон ми забранява да ми мигат стоповете, защото примерно "помпам" спирачката.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Едно време като ни учиха да шофираме имаше неписано правило, при спиране спирачката се натиска 2 пъти, отзад да разберат че спираш а не само намаляш. Ама това беше преди 15г.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
              Едно време като ни учиха да шофираме имаше неписано правило, при спиране спирачката се натиска 2 пъти, отзад да разберат че спираш а не само намаляш. Ама това беше преди 15г.
              Определено мигането на стоповете дава ценна информация на задните, че нещо става.

              Продават се тук там едни прости джаджи, които карат стоповете (или поне третия) да мига няколко пъти и след това да светва постоянно, при всяко натискане на спирачката.

              https://www.youtube.com/watch?v=P_ORq2XyfMQ

              Това е общо взето изнервящо за околните, особено в градските задръствания.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:58.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Очаквам да ме информираш, кой точно закон ми забранява да ми мигат стоповете, защото примерно "помпам" спирачката.



                За в бегето какавто и закон да има то е ясно че едва ли ще ти направи някой проблем заради това.Но в белите държави всяко едно въведение от даден производител което се отнася за техническото му състояние трябва да се съобрази с техническите изисквания на държавата в която се движи в момента.Това тука първо никога няма да мине преглед,защото как точно трябва да ти светят стоповете и мигачите тука е строго регламентирано.Също и за така наречените дневни светлини,които можеш да купиш от всеки битак или магазин за авто части.Наскоро дадоха по телевизията един поляци,които ги спряха само заради това че тяхните дневни светлини не са офицялно одобрени за такива,изядоха 100 евро глоба като стой та гледай.И проблема не беше че дневните светлини пречеха на останалите участници в движението,а това че нямаха някакъв малък стикер на тях който да доказва че са одобрени за такива.Може би е редно първо да получиш офицялно одобрение за технически допустимо в рамките на цяла европа,преди да почнеш да го предлагаш с комерсиална цел,а не някой колега да пострада без да е наясно точно как седят нещата. И ще ми е интересно да ми демонстрираш как може да помпаш спирачката толкова бързо с крак колкото мига в най-бързата си фаза на твоето ,,изобретение,,
                SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                  Еееееееее, кученцето, отново си "будната съвест" на народа! Изчакай до довечера, за да ти се изтрие информацията от краткотрайната памет и прочети какво си написал, сигурен съм че ще умреш от смях.


                  Колегата ecotronic след всичкият опит и това, че си направи труда да сподели с нас, чрез снимки схеми и как да подобрим безопасноста на шофиращият зад нас... накрая го изкараха, че лови маймуни

                  Е, не знам как не те е срам ве човек да се подиграеш така с на човека труда, че и да го наречеш простотия... Но да знаеш не ти се карам, че приятелчетата ти отново ще се засегнат

                  п.с. имай предвид, че това не е форум от белите държави
                  Now: 156 2.5 V6 24V
                  Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                  Comment


                  • #24
                    Ето тук е направено нещо подобно, макар и само с една степен на мигане.

                    https://www.youtube.com/watch?v=d0hewVV_CrU


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение


                      Колегата ecotronic след всичкият опит и това, че си направи труда да сподели с нас, чрез снимки схеми и как да подобрим безопасноста на шофиращият зад нас... накрая го изкараха, че лови маймуни

                      Е, не знам как не те е срам ве човек да се подиграеш така с на човека труда, че и да го наречеш простотия... Но да знаеш не ти се карам, че приятелчетата ти отново ще се засегнат

                      п.с. имай предвид, че това не е форум от белите държави





                      Само немога ъъъъ да схвана как точно се подобрява безопасноста на пътя с това ,,нововъведение,,..............?Освен ако не си някой заплес и трябва някой да ти мига като самолет че да видиш че рязко спира Плюс което е аз мога да реша да си сложа и четвърти стоп на задната стъкло само и само за по голяма безопаснот ъъъъъъъъ ма я ела го пробвай тоя номер тука......или го махаш или ловиш тролея Ако наистина климатроника иска да подобри безопасноста и в същото време да стане богат нека да отиде и да го предложи на някой производител на автомобили,те от своя страна ако решат че върши работа ще намерят начин да го легализират, един вид офицялно да бъде одобрено,след това ще може да се слага и на по стари коли.А не да го предлага като афтър маркет на илиенци..........Казах каквото имах да казвам нека всеки да си преценни.
                      SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от кученцетоОгиитаткоДоги Покажи съобщение
                        Само немога ъъъъ да схвана как точно се подобрява безопасноста на пътя с това ,,нововъведение,,..............?Освен ако не си някой заплес и трябва някой да ти мига като самолет че да видиш че рязко спира Плюс което е аз мога да реша да си сложа и четвърти стоп на задната стъкло само и само за по голяма безопаснот ъъъъъъъъ ма я ела го пробвай тоя номер тука......или го махаш или ловиш тролея Ако наистина климатроника иска да подобри безопасноста и в същото време да стане богат нека да отиде и да го предложи на някой производител на автомобили,те от своя страна ако решат че върши работа ще намерят начин да го легализират, един вид офицялно да бъде одобрено,след това ще може да се слага и на по стари коли.А не да го предлага като афтър маркет на илиенци..........Казах каквото имах да казвам нека всеки да си преценни.

                        Има ли тема в която не се изсра бе?

                        Ако под "климатроника" визираш мен, то първо - аз не продавам нищо на Илиянци.

                        Второ - ако все още не си разрбал, предоставих в темата цялата необходима информация за да може всеки сам да си го сглоби.

                        Трето - остави на хората да мислят с главите си, ако за теб това е непосилно занимание.

                        Четвърто - бягай в "общите приказки" да лееш гениалните си мисли.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:13.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Той сега се хапе за гъза щот не може да си го тури на саапа, а и дори да го сложи ще го спрат от движение.
                          Тази вечер пробвахме нещо подобно с мигане на задните светлини за мъгла, интересно се получава и притегля вниманието.
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от кученцетоОгиитаткоДоги Покажи съобщение
                            Само немога ъъъъ да схвана как точно се подобрява безопасноста на пътя с това ,,нововъведение,,..............?Освен ако не си някой заплес и трябва някой да ти мига като самолет че да видиш че рязко спира Плюс което е аз мога да реша да си сложа и четвърти стоп на задната стъкло само и само за по голяма безопаснот ъъъъъъъъ ма я ела го пробвай тоя номер тука......или го махаш или ловиш тролея Ако наистина климатроника иска да подобри безопасноста и в същото време да стане богат нека да отиде и да го предложи на някой производител на автомобили,те от своя страна ако решат че върши работа ще намерят начин да го легализират, един вид офицялно да бъде одобрено,след това ще може да се слага и на по стари коли.А не да го предлага като афтър маркет на илиенци..........Казах каквото имах да казвам нека всеки да си преценни.
                            Колега, нивото ти на владеене на български език е под критичното, има толкова правописни и стилистични грешки в "творбата" ти, че умът ми не побира как с тази неграмотност са ти поверили обработката на Евро-документи, както беше написал в поредния си шедьовър преди няколко дни, името на темата не го помня. Лошото в случая е, че такива "Доктор Хонорис кауза" като теб развалят мнението на западняците за интелектуалното ниво на българите като цяло.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #29
                              Обясни ми следната логика.
                              Караш си с 50км/ч. Отдолу е лед. Имаш АБС. Скачаш на спирачката. АБС-а сработва, километража спада с по 4км/с. Как ще отчетеш, че имаш извънредно спиране в сравнение със суха настилка, където това спиране не е извънредно, а си е съвсем плавно такова?
                              Отделно, че при ниско сцепление дори с мега добра логика от скоростомер корелейнтата към датчик за ускорение, то пак няма да може да направиш схемата да работи коректно, защото си ограничен от сцеплението, което и при суха и при хлъзгава настилка ще ти дава еднакви данни за обратното ускорение, спрямо падането на скоростомера.

                              Отделно - каза, че искаш да го направиш максимално универсално. Наистина не те разбирам - хем следваш грешна логика на отчитане, хем правиш извод, че е по-добре да се използва входна логика от километража, където просто няма как да го направиш универсално. Да кажем с конкретен пример - километража на БМВ-то, Опела, Ланчата и Тойотата работят с коренно различни входящи данни, но всички използват относително един и същ входящ сигнал от силата на натискане на педала на спирачката. Още повече, че колите масово от преди 10 години към днешна дата използват КАН за пренасяне на данните на скоростомера, то как ще го направиш универсално само ти си знаеш.
                              Просто аз не си обяснявам твоята алогична за мен логика.

                              Допълнителна логика на спирането, която я заимствам от БМВ-то. Там може да си кодираш как да действа тази система. Та има 2 степени. При първа степен освен стоповете, то светват и крушките за габарит и/или тези за мъгла, където са симетрични. И при втори праг на сработване, то започва всичко да мига.
                              Както и да е.
                              Успех.

                              п.п. И просто не обръщай никакво внимание на мнението на кученцетоОгиитаткоДоги, защото аз се убедих, че живее на друга планета. Просто няма как да му обясниш, че чушката не е диня. Остави си го да си мисли, че всичко е диня и така няма да се занимаваш, и губиш времето в борба срещу вятърните мелници.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 10:04.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #30
                                BO, не споря за това, че ползването на данните от скоростомера прави устройството лесно приложимо при всякакви коли. Точно обратното е и поради това съм приел варианта с акселерометъра. Но то си има своите предимства.
                                Дори ако щеш, може да се направи така, че устройството да сработва освен при отрицателно ускорение а и когато скоростта е над някаква. Малко излишно е да ти мигат стоповете, когато спираш, движейки се с 5 км./ч. А това няма как да стане само с инерционен акселерометър.
                                Иначе самата загуба на сцепление на хлъзгав път вече си е аварийна ситуация, която е добре да бъде сигнализирана, без значение на реалните стойности на ускорението в този момент.

                                Накратко - нямам претенциите, устройството да реши всички проблеми, свързани със ситуация на аварийно спиране. Целта е просто да се постигне максимално възможният ефект на цената на нищожни средства.
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:32.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X